Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

6
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

17146 Postów

(jasta102)
Maniak
trader47 napisał:
Nowe diesle maja pracowac do 200 tys a potem maja się psuc.
Pozdro

jeśli sprawdzisz oceny techniczne wystawiane przez różne autorytety to
tylko do 160 tysięcy kilometrów
czy to filtr cząstek, czy wtryskiwacze
i zgodnie piszą, że się nie zdarza, aby jakiś ropniak dojeździł 200
większość samochodów jest robiona pod rynek amerykański
gdzie rocznie kupuje się ponad 20 milionów samochodów, dużo więcej niz w całej Europie do kupu wziętej
a w USA obowiązuje Lemon Law
jest prawo, które wyjmuje spod jakiejkolwiek ochrony samochody z przebiegiem ponad 100 tysięcy ich mil
czyli właśnie 160 tysięcy kilometrów
są to już w świetle prawa tak zużyte złomy, że nie masz prawa się sądzić, że ktoś ci kit wcisnął i coś się psuje, a nie powinno
no i przykładowo wymiana kompletu wtrysków w mazdzie 626 kosztuje ponad 20 tysięcy złotych w Pomrocznej
i właśnie co wam tu niosę ten ogarek oświaty
kto kupi wóz na ropę używany, to niech się poczuje jakby go ktoś zapiął w kakao
i jeszcze w dupę nakopał
Zgłoś wpis
Oceń wpis: -7  
Odpowiedz   Cytuj
2235 Postów
Anders B
(AndersB)
Maniak
gargamello napisał:
AndersB napisał:
jasta102 napisał:
polecam artykuł
www.mojanorwegia.pl/forum/view/147/temat...j-wsi%3f.html#274154
w chwili obecnej jedynie pazerne,chciwe, głupie, niedouczone chłopstwo kupuje samochody na ropę
koszt wymiany filtra cząstek stałych, koła dwumasowego i wtryskiwaczy całkowicie niweczy pozorną oszczędność na paliwie
ogólnie samochód gorszy, a za to bardziej skomplikowany i wrażliwy
w sam raz dla Bolków
ale ropniak spali 5,5/100 a benzyniak 8/100
ja jeżdże w benzynie poj. do 2.0l turbo i spalanie do 8l/100 przy norweskiej jeździe, nie zamienie na diesla i nie martwie sie jakimiś filtrami cz.st. czy innymi duperelami

zobacz cwoku jakie sa ceny nowych aut w dieslu i w benzynie...
z toba popaprancu nie dyskutuje na te tematy bo ja nie orientuje sie jakie są ceny aut w polsce!!!
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 4  
Odpowiedz   Cytuj
159 Postów
Johnny Walker
(Moroklumpen)
Stały Bywalec
Witam.
Co do usuwania filtra, to polski zakład specjalizujący się w usuwaniu filtrów cząstek stałych twierdzi, że badanie składu spalin w ramach EU-kontroll nie powinno nic wykryć, bo wystarczy katalizator. Uważam jednak że to może być ściema. Z drugiej strony, to nie widziałem w czasie EU-kontroll, żeby podłączali rurę.
Niezależnie od powyższych, okazuje się że nie ma możliwości zalegalizowania usunięcia filtra cząstek stałych w Norwegii. Osoby które przeprowadziły taką czynność, zrobiły to nielegalnie. Jest odpowiedź ze Statens Vegvesen:

Najpierw zapytałem telefonicznie i odpowiedziano mi, żębym zwrócił się z pytaniem do importera.
Pisemnie zapytałem jeszcze raz dlaczego kierują mnie do importera, skoro to nie importer ustala przepisy i dostałem taką odpowiedź:

Grunnen til at biler er utstyrt med partikkelfilter er at de skal klare de avgasskrav som er gitt i regelverket. Avhengig av registreringstidspunkt er det gitt grenser for blant annet maksimalt partikkelutslipp. Fjerner du partikkelfilteret vil bilen mest sannsynlig ikke klare dette.
Regner med at det er derfor du tidligere har fått beskjed om å forhøre deg hos importøren. Dette fordi det må kunne dokumenteres at bilen fremdeles oppfyller avgasskrav dersom partikkelfilter fjernes.


Wtedy odpisałem, że ja chcę zarejestrować samochód tak samo jak stare auto, które przekracza normy i nie ma filtra, przy świadomości że będę płacił wyższy årsavgift. Odpowiedź:

Hei igjen
Ved ombygging så skal bilen fremdeles tilfredsstille de avgasskrav som gjaldt når den ble registrert første gang.Å fjerne partikkelfilter vil ikke bli godkjent uten dokumentasjon, ref. svaret nedenfor.
Forhøyet årsavgift for biler uten partikkelfilter er et avgiftskrav, avgasskrav er et teknisk krav som skal være oppfylt.
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 2  
Odpowiedz   Cytuj
1235 Postów
robert taki
(gargamello)
Maniak
AndersB napisał:
gargamello napisał:
AndersB napisał:
jasta102 napisał:
polecam artykuł
www.mojanorwegia.pl/forum/view/147/temat...j-wsi%3f.html#274154
w chwili obecnej jedynie pazerne,chciwe, głupie, niedouczone chłopstwo kupuje samochody na ropę
koszt wymiany filtra cząstek stałych, koła dwumasowego i wtryskiwaczy całkowicie niweczy pozorną oszczędność na paliwie
ogólnie samochód gorszy, a za to bardziej skomplikowany i wrażliwy
w sam raz dla Bolków
ale ropniak spali 5,5/100 a benzyniak 8/100
ja jeżdże w benzynie poj. do 2.0l turbo i spalanie do 8l/100 przy norweskiej jeździe, nie zamienie na diesla i nie martwie sie jakimiś filtrami cz.st. czy innymi duperelami

zobacz cwoku jakie sa ceny nowych aut w dieslu i w benzynie...
z toba popaprancu nie dyskutuje na te tematy bo ja nie orientuje sie jakie są ceny aut w polsce!!!

to zobacz dziadu w norwegii,choc i tak cie nie stac
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 1  
Odpowiedz   Cytuj
5815 Postów
pati muzia
(patim)
Maniak
Z drugiej strony, to nie widziałem w czasie EU-kontroll, żeby podłączali rurę.
ale wklada sonde do wydechu
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 9  
Odpowiedz   Cytuj
862 Posty

(maciejko)
Maniak
co do tych Eu-kontroll to ja bym sie zbytnio nie przejmował, ja akurat zrobiłem sobie naprawe po tym Eu i wyszło mi 2 sworznie, gumy przegubu 2, łozysko co juz mocno huczało i jakas guma wahacza, do tego silnik cały zarzygany był przez uszczelniacz a diagnosta nawet maski nie podniósł. Przeglad robiony w Naf a oni tym sie głownie zajmują. Dali mi standardowe błedy typu lampy do wymiany bo szare i przewody hamulcowe. Niech Ci usuną ten filtr, trzeba też zmienic ustawienia na kompie żeby silnik nie wariował i smiało jechac. Pozatym chyba juz taniej to zrobic w norwegii u jakiegoś polskiego mechanika po godzinach zamiast jechac w tym celu do polski, szkoda paliwa i czasu
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
2235 Postów
Anders B
(AndersB)
Maniak
maciejko napisał:
co do tych Eu-kontroll to ja bym sie zbytnio nie przejmował, ja akurat zrobiłem sobie naprawe po tym Eu i wyszło mi 2 sworznie, gumy przegubu 2, łozysko co juz mocno huczało i jakas guma wahacza, do tego silnik cały zarzygany był przez uszczelniacz a diagnosta nawet maski nie podniósł. Przeglad robiony w Naf a oni tym sie głownie zajmują. Dali mi standardowe błedy typu lampy do wymiany bo szare i przewody hamulcowe. Niech Ci usuną ten filtr, trzeba też zmienic ustawienia na kompie żeby silnik nie wariował i smiało jechac. Pozatym chyba juz taniej to zrobic w norwegii u jakiegoś polskiego mechanika po godzinach zamiast jechac w tym celu do polski, szkoda paliwa i czasucały ten post to w dupe se wszadź i te twoje rady znawco/dziadu
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
147 Postów
zx zx
(bergenmarekk)
Stały Bywalec
pracujecie w norwegii.ceny dpf nie sa wielkie.ostatnio kupilem do v50 za 7 tys nok.dpf to tylko kolejny bulszit ekologow.wiec co dla nas jest wazniejsze?kasa czy czystsze powietrze?() Kazda opcja jest dobra.co nie zrobisz to i tak kilka tysi wydasz a auto i tak sprzedasz np po 2-3 latach.a w NO nie jest atutem przy sprzedazy auta "usuniety dpf"
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 1  
Odpowiedz   Cytuj
17146 Postów

(jasta102)
Maniak
a czy regenerujesz również wtryskiwacze i koła dwumasowe?
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 3  
Odpowiedz   Cytuj
3511 Postów

(Karol.Ky)
Maniak
napisał:
Witam.

Posiadam sprzęt do regeneracji filtrów ..
I nie tylko ...
Zajmuje sie elektronika samochodowa ...
Jesli ktos potrzebuje wykonac diagnostyke, regeneracje, oczytac PIN,
naprawic licznik czy cos kolwiek programowego w samochodzie - to zapraszam ...
Obsluguje praktycznie wszystkie marki ...


Czyli nabic nowy przebieg?
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 6  
Odpowiedz   Cytuj


Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok