Wypadki w Norwegii - informator
Czy przysługuje mi odszkodowanie?
Jeżeli w wyniku wypadku przy pracy w Norwegii doznałeś obrażeń ciała i/lub zostałeś narażony na utratę dochodu, możesz mieć prawo do dochodzenia odszkodowania. Utrata dochodu to nie tylko poniesione koszty wizyt lekarskich, leczenia czy podróży, ale także pieniądze, których nie miałeś szansy zarobić na skutek wypadku (wszelkie dodatki, premie i wynagrodzenia za nadgodziny, które otrzymnywełeś przed wypadkiem itp.). Jeżeli otrzymywałeś sykepenger, ale ich kwota była niższa niż kwota, jaką zarabiałeś przed wypadkiem, to również kwalifikuje się jako dochód utracony. Aby angażować adwokata w sprawę o odszkodowanie łączne straty powinny wynosić nie mniej niż 10 000 tys. koron.
Pamiętaj, że masz prawo do bezpłatnej oceny Twojej sprawy przez adwokata. Warto poznać swoje prawa oraz dowiedzieć się, jakie masz możliwości walki o utracone pieniądze.
Jakie zdarzenie może zostać zakwalifikowane jako wypadek przy pracy?
Aby zdarzenie zostało zakwalifikowane jako wypadek przy pracy, musi spełnić następujące warunki:
- nastąpić w miejscu pracy;
- nastąpić w czasie pracy;
- zdarzyć się podczas wykonywania pracy.
Kto może starać się o świadczenie z tytułu wypadku przy pracy?
Każda osoba, która została poszkodowania w zdarzeniu spełniającym warunki wypadku przy pracy, może mieć prawo do odszkodowania. Nie ma znaczenia, czy pracowałeś u norweskiego czy polskiego pracodawcy, oraz czy praca, którą wykonywałeś, była zleceniem, pracą tymczasową, a nawet pracą „na czarno”.
Jakie dokumenty są potrzebne do uzyskania odszkodowania za wypadek przy pracy?
Niezbędna jest dokumentacja medyczna związana z wypadkiem (wszelkie wypisy ze szpitali, zarówno polskich i norweskich, rachunki za leczenie, itp.) oraz dokumentacja od pracodawcy związana z wypadkiem (np. skademelding – zawiadomienie o poniesionej szkodzie, umowa o pracę, ostatnie odcinki od wypłaty). Druki należy dostarczyć kancelarii w formie skanów lub kopii, a oryginały zostawić dla siebie.
Jak postępować w razie wypadku w pracy?
Należy jak najszybciej zgłosić się na pogotowie, nie zwlekać z wizytą u lekarza i regularnie odbywać kontrole. Jest to bardzo ważne, bo na podstawie dokumentacji lekarskiej i prowadzonej historii choroby można udowodnić, że problemy zdrowotne wystąpiły na skutek wypadku. Należy też zgłosić wypadek pracodawcy lub przełożonemu. Ten z kolei powinien sporządzić tzw. skademelding, czyli protokół powypadkowy. Pracodawca ma także obowiązek zgłosić wypadek do NAV-u.
Jaka jest wysokość jednorazowego odszkodowania z tytułu wypadku przy pracy?
Kwoty ustalane są indywidualnie w zależności od wysokości szkody. Tzw. kalkulatory odszkodowań dostępne w internecie często nie podają adekwatnych kwot. Jeśli doznałeś obrażeń w wypadku przy pracy, możesz ubiegać się o zwrot nie tylko kosztów leczenia i dojazdów do szpitala, ale także tzw. dochodu utraconego (np. nadgodziny, dodatki, praca w weekendy itp.), którego nie miałeś szansy wypracować ze względu na wypadek. Walcząc o swoje prawa z pomocą profesjonalistów, zwiększasz swoją szansę na wypłatę odpowiedniego odszkodowania.
Czy urazy będące wynikiem przeciążenia na skutek ciężkiej pracy fizycznej, np. dźwigania, są podstawą do starania się o odszkodowanie?
Zgodnie z ustawą, wypadkiem przy pracy nie jest uraz (np. przewlekły ból pleców, przeciążenie) powstały na skutek długotrwałej, obciążającej pracy fizycznej (np. dźwiganie).
Jak długo będę czekać na wypłacenie odszkodowania?
Odzyskiwanie odszkodowania to długotrwały proces. Sprawy o odszkodowanie trwają nawet do 3 lat. Dzieje się tak m.in. dlatego, że decyzja o wypłaceniu odszkodowania często podejmowana jest po tym, jak urazy zostaną poddane próbie wyleczenia i sytuacja zdrowotna zostanie ustabilizowana.
Jak należy sporządzić opis zdarzenia do odszkodowania?
W opisie należy zawrzeć takie elementy jak: kiedy i podczas jakiej pracy wypadek się wydarzył? Jakich urazów doznałeś? Jak przebiegało leczenie? Jak długo przebywałeś na zwolnieniu lekarskim? Czy obecnie odczuwasz skutki zdrowotne związane z wypadkiem? Czy na skutek wypadku zostałeś narażony na utratę dochodu? Są to podstawowe informacje pozwalające adwokatowi dokonać wstępnej, bezpłatnej oceny Twojej sytuacji.
Czy pomoc prawna w sprawie o odszkodowanie wiąże się z dużym kosztem?
Pamiętaj, że twoim przeciwnikiem w sprawie jest ubezpieczyciel i to on jest zobowiązany do pokrycia kosztów koniecznej i uzasadnionej pomocy adwokata w sprawach o odszkodowanie. W praktyce oznacza to, że, jeśli jesteś ubezpieczony, możesz liczyć na opłacenie całkowitych kosztów pomocy prawnej. W wyjątkowych sytuacjach, gdy kancelaria musi podjąć się dodatkowych działań, np. związanych z czynnościami przy kontaktach z NAV, adwokat zastrzega sobie możliwość pobrania opłaty za pomoc.
Czy kancelaria pobiera prowizje od wypłaconego odszkodowania?
Wiele firm odzyskujących odszkodowania pobiera z góry prowizje od odszkodowania. Kancelaria Unneland AS zastrzega sobie możliwość pobrania określonych w umowie kwot w wyjątkowych sytuacjach np. gdy adwokat musi podjąć się dodatkowych działań związanych z czynnościami przy kontaktach z NAV. Podstawowe honorarium adwokata pokrywane jest przez firmę ubezpieczeniową.
Czy zgłoszenie wypadku poprzez formularz na tej stronie zobowiązuje mnie do skorzystania pomocy adwokata w sprawie?
Nie, jest to jedynie wstępna, bezpłatna analiza Twojej sprawy. Na tym etapie żadne informacje ani pisma dotyczące wypadku nie zostaną przekazane pracodawcy lub ubezpieczycielowi. Tylko od Ciebie zależy czy zdecydujesz się powierzyć prowadzenie sprawy o odszkodowanie profesjonalistom, czy po wstępnej ocenie zdecydujesz się na samodzielne dochodzenie odszkodowania od ubezpieczyciela.
Czy warto korzystać z pomocy prawnika, aby odzyskać odszkodowanie?
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, wiemy, że pomoc adwokata pozwala na uzyskanie odszkodowania od 50% nawet do 100% wyższego od kwoty proponowanej wstępnie przez ubezpieczyciela. Nie będąc reprezentowanym przez adwokata, rozsądne jest przyjęcie pierwszej decyzji ubezpieczyciela. Nasza kancelaria oferuje natomiast negocjacje z ubezpieczycielem, co pozwala na uzyskanie dużo wyższej kwoty odszkodowania.
Kto ma prawo do odszkodowania od NAV z tytułu trwałego uszkodzenia ciała (menerestatning)?
Jeśli na skutek wypadku przy pracy poniosłeś co najmniej 15-procentowy uszczerbek na zdrowiu, możesz mieć prawo do odszkodowania z tytułu trwałego uszkodzenia ciała. Wystarczy, że prześlesz nam informacje o wypadku, a będziemy mogli dokonać wstępnej analizy sprawy.
Ile kosztuje uzyskanie odszkodowania?
Ubezpieczyciel pokrywa koszty koniecznej i uzasadnionej pomocy adwokata w sprawach o odszkodowanie. Kancelaria nie pobiera prowizji od kwoty odszkodowania wypłaconego przez ubezpieczyciela.
Kto wypłaca odszkodowanie?
Każdy pracodawca ma obowiązek ubezpieczać swoich pracowników. Dlatego odszkodowanie dla pracownika wypłaca ubezpieczyciel, nie pracodawca. W sporze o odszkodowanie kierujesz więc roszczenie do ubezpieczyciela. Jedynie w wyjątkowych sytuacjach pracodawca może być pociągnięty do odpowiedzialności.
Jak sprawdzić, gdzie jestem ubezpieczony?
Twój pracodawca ma obowiązek odprowadzać za Ciebie składki na ubezpieczenie pracownicze (tzw. yrkeskadeforsikring). Informacji na temat danych firmy ubezpieczeniowej możesz zasięgnąć u pracodawcy.
Skąd wiedzieć, że pracodawca odprowadza za mnie składki ubezpieczeniowe?
Informacji takich można zasięgnąć bezpośrednio u pracodawcy.
Nie mieszkam w Norwegii. Czy mogę starać się o odszkodowanie?
Jeżeli doznałeś szkody w wypadku, który wydarzył się podczas Twojej pracy w Norwegii, możesz mieć prawo do odszkodowania powypadkowego, nawet jeśli obecnie przebywasz w Polsce. Pamiętaj jednak, aby nie zwlekać ze zgłoszeniem wypadku, żeby sprawa nie uległa przedawnieniu.
Do kiedy mogę starać się od odszkodowanie?
Bardzo ciężko odpowiedzieć na to pytanie. Każda sprawa powinna być indywidualnie oceniona przez adwokata. Ryzykujesz, że Twoja sprawa mogła ulec przedawnieniu, jeśli zwlekasz ze zgłoszeniem wypadku więcej niż 3 lata od zdarzenia. Pamiętaj też, że wypadek powinien być zgłoszony do NAV w ciągu roku po wypadku.
Co to jest NAV?
Jest to skrót od nazwy norweskiego urzędu pracy i świadczeń społecznych: Arbeids - og velferdsetaten.
Czy mam obowiązek zgłosić szkodę do NAV?
Obowiązek ten leży po stronie pracodawcy. Jeśli jednak pracodawca nie zgłosił szkody w NAV-ie, to powinieneś zrobić to sam, korzystając ze specjalnego druku dostępnego na stronach NAV.. Czas na zgłoszenie szkody do NAV wynosi 12 miesięcy od dnia wypadku. Przy poważnych wypadkach pracodawca musi również powiadomić Arbeidstilsynet (Inspekcję Pracy) oraz policję.
Czy jeśli NAV uznał mój wypadek za „uszkodzenie ciała w pracy” (yrkeskade), jest to równoznaczne z przyznaniem odszkodowania przez ubezpieczyciela?
Decyzja NAV-u nie jest wiążąca dla ubezpieczyciela. Jeśli natomiast NAV uznał zdarzenie za wypadek przy pracy, możesz starać się o zwrot poniesionych kosztów od Helfo http://www.helfo.no
Czym jest HMS?
HMS (Helse, Miljø, Sikkerhet – Zdrowie, Środowisko, Bezpieczeństwo) to norweski odpowiednik polskich przepisów BHP. Są to przepisy mające na celu ochronę pracowników przed chorobami i wypadkami przy pracy.
Czy ubezpieczenie od pracodawcy pokrywa szkody związane z wypadkami w drodze z /do pracy?
Zazwyczaj wypadki, które miały miejsce w drodze do lub z pracy nie kwalifikują się jako wypadki przy pracy. Warto jednak sprawdzić czy inne ubezpieczenie np. podróżne nie obejmuje tego rodzaju wypadków.
Czy mogę dostać odszkodowanie, jeżeli pracowałem "na czarno"?
Tak, jeżeli będziemy mogli udowodnić, że faktycznie pracowałeś u danego pracodawcy. Dowodem na to są np. przelewy od pracodawcy na Twoje konto potwierdzające stosunek pracy.
Czy należy mi się odszkodowanie z NAVu?
Tak, możesz mieć prawo do świadczeń nie tylko od ubezpieczyciela pracodawcy, ale także do odszkodowania z NAV-u. Jeśli na skutek wypadku przy pracy poniosłeś co najmniej 15-procentowy uszczerbek na zdrowiu, możesz mieć prawo do odszkodowania z tytułu trwałego uszkodzenia ciała. Za wypłatę tego typu odszkodowania odpowiedzialny jest NAV.
Czy mogę skorzystać z bezpłatnej pomocy prawnej w sprawie o odszkodowanie?
Zanim zostanie przyznana bezpłatna pomoc prawna w sprawie, sprawdzimy czy Twój ubezpieczyciel pokryje koszty pomocy prawnej. Ubezpieczenia, które posiadasz (np. ubezpieczenie domu lub samochodu) może gwarantować pokrycie kosztów związanych ze sprawą o odszkodowanie. Jeśli Twój ubezpieczyciel odmówi pokrycia kosztów, możesz mieć prawo do bezpłatnej pomocy prawnej od państwa. Możesz skorzystać z takiej pomocy, jeśli spełniasz następujące warunki:
- Jesteś osobą samotną, a Twoje roczne dochody brutto wynoszą mniej niż 246.000 koron.
- Twój roczny dochód brutto wspólnie ze współmałżonkiem wynosi mniej niż 369.000 koron.
- Dodatkowo, wartość netto Twojego majątku wynosi mniej niż 100.000 koron.
Odszkodowania za wypadki w pracy
Miałeś(aś) wypadek w pracy w Norwegii? Skorzystaj z porady prawnika! Kancelaria prawnicza Unneland AS specjalizuje się w pomocy poszkodowanym Polakom w Norwegii. Wyślij zapytanie i sprawdź, czy przysługuje Ci odszkodowanie. Nie musisz obawiać się żadnych kosztów, a nasi konsultanci zapewnią Ci obsługę w języku polskim.
Wypełnij formularz, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą!
Jakość usług zapewnia kancelaria prawna
Czytaj więcej o odszkodowaniach w Norwegii lub skontaktuj się z nami:
Wypadek przy pracy - odszkodowanie
Jeżeli byłeś ofiarą wypadku przy pracy, możesz mieć prawo do odszkodowania i świadczeń społecznych od firmy ubezpieczeniowej pracodawcy oraz NAV. Prawa te przysługują, nawet jeśli praca była na czas określony, w niepełnym wymiarze godzin, nie było pisemnej umowy lub nie były opłacane podatki ("praca na czarno").
Jeśli doznałeś obrażeń w wypadku przy pracy musisz jak najszybciej udać się do lekarza/szpitala. Następnie, regularnie odwiedzać lekarza w celu uzyskania pomocy medycznej. Jest to niezbędne również po to, by lekarz prowadził historię choroby (firmy ubezpieczeniowe później sprawdzają dokumentację, w celu potwierdzenia, że Twoje obrażenia trwały przez cały czas po wypadku itp.). Ważne jest również zapewnienie dowodów dotyczące wypadku przy pracy, np. uzyskanie zeznań świadków itp.
Bardzo ważne - im więcej dowodów (dokumentów) dostarczonych przez klienta, tym bardziej prawdopodobne jest otrzymanie odszkodowania.
1. Szczegółowe informacje o odszkodowaniach od wypadków przy pracy
Jeżeli kryteria do otrzymania odszkodowania zostaną spełnione, możesz mieć prawo do odszkodowania za:
- przeszłe/przyszłe wydatki,
- przeszłą/przyszłą utratę dochodów,
- prawo do odszkodowania za trwała utratę zdrowia (trwały uszczerbek na zdrowiu/inwalidztwo), jeżeli obrażenia są ciężkie i długotrwałe.
W celu uzyskania większej ilości informacji, proszę zapoznać się z poniższą broszurą.
Urazy doznane przy pracy - jakie prawa mi przysługują?
2. Bezpłatna pomoc prawna
Nasze usługi są bezpłatne, o ile posiadamy podpisaną aplikację o darmową pomoc prawną. Jeśli doznałeś urazów przy pracy/cierpisz na chorobę zawodową, pragniemy pomóc. W sprawach dotyczących wypadków przy pracy bezpłatnie zapoznamy się ze sprawą i zgłosimy ją do firmy ubezpieczeniowej, tak aby rozpoczęła ona jej prowadzenie. Firmy ubezpieczeniowe bardzo często pokrywają opłaty prawne za naszą pracę, pomagając naszym klientom. Jeśli tak się stanie, będziemy kontynuować pracę za darmo.
Jeśli firma ubezpieczeniowa nie zapłaci za pomoc prawną, będziemy ubiegać się o dofinansowanie z rządu (bezpłatna pomoc prawna). Dlatego prosimy wszystkich naszych klientów o wypełnienie aplikacji o bezpłatną pomoc prawną i przesłanie jej razem z kopiami dokumentacji potwierdzającej wysokość obecnego dochodu klienta oraz jego partnera.
Jeżeli zdecydujesz się na powierzenie nam sprawy, prosimy o wypełnienie i przesłanie aplikacji o bezpłatną pomoc prawną razem z kopiami dokumentacji potwierdzającej wysokość obecnego dochodu klienta oraz jego partnera.
3. Umowa
Jeśli chcesz, abyśmy pomogli w sprawie wypadku przy pracy, musimy - zgodnie z wytycznymi określonymi przez Norweską Korporacje Prawniczą - zawrzeć umowę, aby potwierdzić, że zajmiemy się sprawą itp.
Jeżeli zdecydujesz się na powierzenie nam swojej sprawy, prosimy o wypełnienie i przesłanie nam umowy.
4. Pełnomocnictwo
Ponadto, aby móc reprezentować naszych klientów oraz gromadzić informacje na ich temat, musimy posiadać pełnomocnictwo. Dokument ten jest potrzebny do zbierania niezbędnych informacji od lekarzy, szpitali, NAV itp. Jest to prosty, standardowy dokument podpisywany przez każdego klienta. Zamieszczone poniżej pełnomocnictwo można dowolnie zmienić, a także odwołać na każdym etapie postępowania.
Jeżeli zdecydujesz się na powierzenie nam swojej sprawy, prosimy o wypełnienie i przesłanie nam pełnomocnictwa.
5. Formularz informacyjny
Będziemy oczywiście potrzebowali informacji o wypadku, urazach itp. Dlatego prosimy naszych klientów o wypełnienie formularza informacyjnego i przesłanie kopii wszystkich istotnych dokumentów dotyczących stosunku pracy pracy, wypadku, obrażeń, NAV itp.
6. Dowody
Bardzo ważne jest, aby uzyskać jak najwięcej dowodów:
- 1) o stosunku pracy i fakcie, iż praca była wykonywana dla danego pracodawcy (np. kopie umów o pracę lub oświadczenia świadków),
- 2) o tym, że był to wypadek przy pracy (na przykład zeznania świadków, kopia dokumentacji ze szpitala),
- 3) kopie całej dokumentacji medycznej, aby udowodnić, iż odniosłeś obrażenia.
Uprzejmie prosimy wszystkich naszych polskich klientów, aby zebrali kopie całej dokumentacji medycznej od swoich lekarzy, szpitali, zwłaszcza historie choroby od polskich specjalistów (dokumenty mogą być pisane odręcznie, w języku polskim itp.)
Będziemy musieli udowodnić, że odniesione obrażenia nie powstały przed wypadkiem, dlatego też prosimy wszystkich klientów aby dostarczyli:
- 4) kopie pełnej dokumentacji medycznej z pięciu lat sprzed wypadku.
7. NAV
Sprawy dotyczące NAV (norweski odpowiednik ZUS) zazwyczaj nie są opłacane przez firmy ubezpieczeniowe. W tych sprawach nie przysługuje bezpłatna pomoc prawna. W związku z tym apelujemy do naszych klientów o samodzielne ich prowadzenie. NAV jest zobowiązany do pomocy i należy kontaktować się z tą instytucją na piśmie (po norwesku lub angielsku).
Nasza firma może oczywiście zaoferować pomoc w sprawie dotyczącej NAV, ale wtedy musielibyśmy wymagać wynagrodzenia za naszą pracę.
Wypełnij formularz kontaktowy
Wypadek drogowy w Norwegii / odszkodowanie
Jeżeli doznałeś obrażeń w wypadku drogowym, możesz mieć prawo do odszkodowania/świadczeń socjalnych od firmy ubezpieczeniowej oraz NAV.
Jeśli doznałeś obrażeń w wypadku samochodowym musisz jak najszybciej udać się do lekarza/szpitala. Następnie, regularnie odwiedzać lekarza (np. w szpitalu itp.) w celu uzyskania pomocy medycznej. Jest to niezbędne również po to by lekarz prowadził historię choroby (firmy ubezpieczeniowe później sprawdzają dokumentację, w celu potwierdzenia, że Twoje obrażenia trwały przez cały czas po wypadku itp.).
Bardzo ważne jest również uzyskanie dowodów dotyczących wypadku, na przykład, zeznań świadków itp.
1. Szczegółowe informacje o odszkodowaniach od wypadków drogowych
Jeżeli kryteria do otrzymania odszkodowania zostaną wypełnione, możesz mieć prawo do odszkodowania za doznane obrażenia.
W celu uzyskaniu większej ilości informacji, proszę zapoznać się z poniższą broszurą.
Co robić w razie wypadku drogowego?
2. Bezpłatna pomoc prawna
Nasze usługi są bezpłatne, o ile posiadamy podpisaną aplikację o bezpłatną pomoc prawną. Jeśli doznałeś urazów wypadku drogowym, chcemy pomóc. W sprawach dotyczących wypadków komunikacyjnych bezpłatnie zapoznamy się ze sprawą i zgłosimy ją do firmy ubezpieczeniowej, tak aby rozpoczęła ona jej prowadzenie. Firmy ubezpieczeniowe bardzo często pokrywają opłaty prawne za naszą pracę, pomagając naszym klientom.
Jeśli tak się stanie, będziemy kontynuować pracę za darmo.
Jeśli firma ubezpieczeniowa nie zapłaci za pomoc prawną, będziemy ubiegać się o dofinansowanie z rządu (bezpłatna pomoc prawna). Dlatego prosimy wszystkich naszych klientów o wypełnienie aplikacji o bezpłatną pomoc prawną i przesłanie jej razem z kopiami dokumentacji potwierdzającej wysokość obecnego dochodu klienta oraz jego partnera.
Jeżeli zdecydujesz się na powierzenie nam sprawy, prosimy o wypełnienie i przesłanie nam aplikacji o bezpłatną pomoc prawną razem z kopiami dokumentacji potwierdzającej wysokość obecnego dochodu klienta oraz jego partnera.
3. Umowa
Jeśli chcesz abyśmy pomogli w sprawie wypadku komunikacyjnego, musimy - zgodnie z wytycznymi określonymi przez Norweską Korporacje Prawniczą - zawrzeć umowę, aby potwierdzić, że zajmiemy się sprawą itp.
Jeżeli zdecydujesz się na powierzenie nam swojej sprawy, prosimy o wypełnienie i przesłanie nam umowy.
4. Pełnomocnictwo
Ponadto, aby móc reprezentować naszych klientów oraz gromadzić informacje na ich temat, musimy posiadać pełnomocnictwo. Dokument ten jest potrzebny do zbierania niezbędnych informacji od lekarzy, szpitali, NAV itp. Jest to prosty, standardowy dokument podpisywany przez każdego klienta. Zamieszczone poniżej pełnomocnictwo można dowolnie zmienić, a także odwołać na każdym etapie postępowania.
Jeżeli zdecydujesz się na powierzenie nam swojej sprawy, prosimy o wypełnienie i przesłanie nam pełnomocnictwa.
5. Formularz informacyjny
Będziemy oczywiście potrzebowali informacji o wypadku, urazach itp. Dlatego prosimy naszych klientów o wypełnienie formularza informacyjnego i przesłanie kopii wszystkich istotnych dokumentów dotyczących wypadku, obrażeń, NAV itp.
6. Dowody
Bardzo ważnym jest, aby uzyskać jak najwięcej dowodów:
- 1. o doznanych obrażeniach oraz informacje o tym kto i czyj samochód brał udział w wypadku,
- 2. kopii dokumentacji medycznej potwierdzającej stan obrażeń.
Uprzejmie prosimy wszystkich naszych polskich klientów, aby zebrali kopie całej dokumentacji medycznej od swoich lekarzy, szpitali, zwłaszcza historie choroby od polskich specjalistów (dokumenty mogą być pisane odręcznie, w języku polskim itp.).
Będziemy musieli udowodnić, że odniesione obrażenia nie powstały przed wypadkiem, dlatego też prosimy wszystkich klientów aby dostarczyli kopie pełnej dokumentacji medycznej z pięciu lat sprzed wypadku.
7. NAV
Sprawy dotyczące NAV (norweski odpowiednik ZUS) zazwyczaj nie są opłacane przez firmy ubezpieczeniowe. W tych sprawach nie przysługuje bezpłatna pomoc prawna. W związku z tym apelujemy do naszych klientów o samodzielne ich prowadzenie. NAV jest zobowiązany do pomocy i należy kontaktować się z tą instytucją na piśmie (po norwesku lub angielsku).
Nasza firma może oczywiście zaoferować pomoc w sprawie dotyczącej NAV, ale wtedy musielibyśmy wymagać wynagrodzenia za naszą pracę.
Wypełnij formularz kontaktowy