Zasiłki na dzieci w Norwegii
Sprawdź
Kredyt konsumencki w Norwegii
Eff.rente 14,0%, 65 000kr. over 5 år,etablering 950kr., Totalt 89 093 kr.
Sprawdź
Refinansiering w Norwegii
Eff.rente 14,0%, 65 000kr. over 5 år,etablering 950kr., Totalt 89 093 kr.
Sprawdź
Zasiłki dla bezrobotnych w Norwegii
Sprawdź
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Filtr cząstek stałych. Usuwanie? Regeneracja? - Norwegia

159 Postów
Johnny Walker
(Moroklumpen)
Stały Bywalec
Witam.
Zapewne niektórzy z Was orientują się w zakresie motoryzacji bardziej niż ja. Będę z góry wdzięczny za porady.
Posiadam od nowości samochód z silnikiem diesla, zbliża się już okres wymiany filtra cząstek stałych, bo silnik co jakiś czas zgłasza błąd, wypalanie nie pomaga, a chemiczna regeneracja to była strata kasy. Instrukcja obsługi przewiduje wymianę filtra na nowy po przejechaniu 120 000 km. Ja przejechałem już więcej.
Nowy filtr cząstek stałych kosztuje około 4000 zł. Mój mechanik z Polski upiera się aby usunąć filtr cząstek stałych całkowicie - jego znajomy prowadzi zakład, który wykonuje takie rzeczy z wysoką jakością - przeprogramowują komputery tak, aby nie zgłaszały fizycznego braku filtra, mają do tego specjalnie szkolonych ludzi.
Mnie się ten pomysł nie podoba z dwóch powodów:
1. Po coś te filtry wymyślono, więc raczej powinny być (oczywiście ze względów ekologicznych).
2. Nie jestem pewien odnośnie przepisów i ewentualnych konsekwencji prawnych (?) w Norwegii.
Jak myślicie? Wydaje mi się, że jest to nielegalne, bo samochód musi spełniać jakieś normy.
Czy brak filtra i fakt przeprogramowania komputera zostanie wykryty w czasie EU kontroll? Czy takie auto w ogóle przejdzie EU-kontroll?
Czy ktoś z Was ma już doświadczenia w tej dziedzinie?
Słyszałem, że Norwegowie wycinają te filtry ale żaden nie chciał się przyznac konkretnie.
Z góry dzięki za odpowiedź. Niedługo muszę podjąć decyzję: amputacja albo wymiana.
Na koniec polecam ciekawy artykuł:
http://www.auto-swiat.pl/1-filtr-czastek-stalych-ekologia-popsula-diesle
Zgłoś wpis
Oceń wpis:1  
Odpowiedz   Cytuj
464 Posty
Przemysław xxx
(Przemko)
Wyjadacz
Wejz kolego przeczytaj co sam napisales,komputer zglasza ci ze filtr powinien byc wymieniony nie usuniety w polsce sa rozne majstry Pracuje w serwisie samochodowym i przyznam ze jeszcze nie widzialem by Norwegowie cos usowali z samochodu EU kontrol nie powinno ci nic takiego wykryc bo nie podpina sie komputera pod samochod ALE jak ktos wyczaji,no to masz koszta naprawy takie ze nie pytaj Dlaczego,dlatego ze walna ci w komputer stacjonarny wiadomosc i do momentu jak tego nie wymienisz to nie zrobisz EU w calej Norwegi jeden system no chyba ze firma krzak no ale z tego co piszesz powinienes zrobic EU w autyrzowanej stacji

A i jeszcze jedno pytanie czy twoj mechanik czasem nie nazywa sie Lukasz B bo jak tak to niech on sobie jaja amputuje
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
17148 Postów

(jasta102)
Maniak
polecam artykuł
www.mojanorwegia.pl/forum/view/147/temat...j-wsi%3f.html#274154
w chwili obecnej jedynie pazerne,chciwe, głupie, niedouczone chłopstwo kupuje samochody na ropę
koszt wymiany filtra cząstek stałych, koła dwumasowego i wtryskiwaczy całkowicie niweczy pozorną oszczędność na paliwie
ogólnie samochód gorszy, a za to bardziej skomplikowany i wrażliwy
w sam raz dla Bolków
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
159 Postów
Johnny Walker
(Moroklumpen)
Stały Bywalec
Przemko napisał:Wejz kolego przeczytaj co sam napisales,komputer zglasza ci ze filtr powinien byc wymieniony nie usuniety Na szczęście posiadam mózg i analizuję dane, a potem wybieram najlepsze rozwiązanie. Komputer zgłasza mi, że kończy się funkcjonalność filtra, a do mnie należy decyzja co z tym zrobić.

Przemko napisał: Pracuje w serwisie samochodowym i przyznam ze jeszcze nie widzialem by Norwegowie cos usowali z samochodu A ja też pracuję - choć nie w serwisie samochodowym - i różne rzeczy widziałem i słyszałem. Wystarczy poznać zwykłych, prostych ludzi i wzbudzić ich zaufanie. Niejeden by się grubo, grubo zdziwił jakby się dowiedział jak Norwegowie kombinują. Skorupka tego jajka o nazwie Norwegia to piękna pisanka, ale jak przyjrzeć się z bliska i dłużej, to czasem zbukiem zalatuje. Wycinanie filtra cząstek stałych czy pędzenie bimbru i różne drobne oszustwa to tylko niewielkie dla nich drobiażdżki. Zapewniam - potrafią więcej.
Przemko napisał:nie podpina sie komputera pod samochod Nawet jeżeli w aucie oddanym na EU kontroll świeci się żółta kontrolka?

ALE jak ktos wyczaji,no to masz koszta naprawy takie ze nie pytaj
= koszt dotarcia do Polski t/r
+ tysiąc zł (montaż nowego filtra, instalacja oryginalnego oprogramowania z backupu)
+ koszt nowego filtra 4000 zł
To da się przełknąć bo do Polski i tak jeżdżę od czasu do czasu.
Bardziej martwiłbym się ewentualnymi konsekwencjami prawnymi, o ile takie są (?).
Bo czy nie jest tak, że jeżeli zwiększymy emisję szkodliwych substancji usuwając filtr, to powinniśmy zgodnie z prawem przerejestrować samochód i płacić większy veiavgift (czy jak to tam teraz się nazywa)? M.in. ten wątek chciałem rozwinąć.
jasta102 napisał:

w chwili obecnej jedynie pazerne,chciwe, głupie, niedouczone chłopstwo kupuje samochody na ropę

Pytanie dotyczyło konkretnych kwestii technicznych, a nie na temat gustów, czy też twoich frustracji. Nic nowego nie wniosłes do dyskusji, tylko jak zwykle próbujesz obrażać innych.
Poziom twojej wypowiedzi jest tak samo żenujący jak stwierdzenie że "tylko dresy i przygłupy jeżdżą BMW", "pod pachami golą się tylko pedały", a "murzyni się nie myją". Kultura osobista właśnie dorównująca "głupiemu i niedouczonemu" , bo chłopów nie będę obrażał.
Zgłoś wpis
Oceń wpis:3  
Odpowiedz   Cytuj
3273 Posty
Jon Doe
(Joseph)
Maniak
Podczas EU masz badane spaliny (większość warsztatów już to robi) i teraz pytanie czy po wywaleniu filtra nie wykryje tego (jeśli nawet wykryje to czy będą spaliny spełniały normy minimalne). Jeśli nie to masz problem... DPF to jedynie ekoterroryzm ,spaliny niby mniej szkodliwe dla środowiska jednak dzięki temu trzeba częściej naprawiać/wymieniać auto a te z koleji na drzewach nie rosną i ich producja dla srodwiska też jest szkodliwa, co jednak jest pomijane przez ekoterorystow i producentów samochodów bo to jest kasą......
Dodatkowo czy wywalenie filtra w twoim samochodzie jest "bezinwazyjne", żebyś potem nie smigal co chwila na kasowanie błędów?
Zgłoś wpis
Oceń wpis:4  
Odpowiedz   Cytuj
17148 Postów

(jasta102)
Maniak
Moroklumpen napisał:
[b]

jasta102 napisał:

w chwili obecnej jedynie pazerne,chciwe, głupie, niedouczone chłopstwo kupuje samochody na ropę

Pytanie dotyczyło konkretnych kwestii technicznych, a nie na temat gustów, czy też twoich frustracji. Nic nowego nie wniosłes do dyskusji, tylko jak zwykle próbujesz obrażać innych.
Poziom twojej wypowiedzi jest tak samo żenujący jak stwierdzenie że "tylko dresy i przygłupy jeżdżą BMW", "pod pachami golą się tylko pedały", a "murzyni się nie myją". Kultura osobista właśnie dorównująca "głupiemu i niedouczonemu" , bo chłopów nie będę obrażał.

i co lumpie nie pasuje
dalej twierdze ze woz na rope kupuje tylko ciemna pazerna holota
mysli ze na roznicy oplat za paliwo sie dorobi
nie zdajac sobie sprawy ze wspolczesny diesel jest bardziej skomplikowany i wrazliwy niz samolot
i dobrze holoto
powiesz drugiemu i trzeciemu zeby wiecej tdi nie bral
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
3513 Posty

(Karol.Ky)
Maniak
Dorzuce swoje trzy grosze na temat ww. ekologo-oszolomow. Jako biolog z zawodu maielm okazjie z takimi glabami debatowac, wszyscy po wsz socjologia, lingwistyka itp. Wymadrzaja sie, kloca, protestuja, a ekologi od ochrony srodowiska nie odrozniaja.
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
2236 Postów
Anders B
(AndersB)
Maniak
jasta102 napisał:
polecam artykuł
www.mojanorwegia.pl/forum/view/147/temat...j-wsi%3f.html#274154
w chwili obecnej jedynie pazerne,chciwe, głupie, niedouczone chłopstwo kupuje samochody na ropę
koszt wymiany filtra cząstek stałych, koła dwumasowego i wtryskiwaczy całkowicie niweczy pozorną oszczędność na paliwie
ogólnie samochód gorszy, a za to bardziej skomplikowany i wrażliwy
w sam raz dla Bolków
ale ropniak spali 5,5/100 a benzyniak 8/100
ja jeżdże w benzynie poj. do 2.0l turbo i spalanie do 8l/100 przy norweskiej jeździe, nie zamienie na diesla i nie martwie sie jakimiś filtrami cz.st. czy innymi duperelami
Zgłoś wpis
Oceń wpis:-1  
Odpowiedz   Cytuj
17148 Postów

(jasta102)
Maniak
AndersB napisał:
jasta102 napisał:
polecam artykuł
www.mojanorwegia.pl/forum/view/147/temat...j-wsi%3f.html#274154
w chwili obecnej jedynie pazerne,chciwe, głupie, niedouczone chłopstwo kupuje samochody na ropę
koszt wymiany filtra cząstek stałych, koła dwumasowego i wtryskiwaczy całkowicie niweczy pozorną oszczędność na paliwie
ogólnie samochód gorszy, a za to bardziej skomplikowany i wrażliwy
w sam raz dla Bolków
ale ropniak spali 5,5/100 a benzyniak 8/100
ja jeżdże w benzynie poj. do 2.0l turbo i spalanie do 8l/100 przy norweskiej jeździe, nie zamienie na diesla i nie martwie sie jakimiś filtrami cz.st. czy innymi duperelami

najgorsze w tym wszystkim, że
prędzej cham uwierzy, że mając dwie pary opon o różnym zużyciu należy lepszą parę założyć na tylną oś, niezależnie od napędu
niż, że
silnik na ropę z ostatnich kilkunastu lat, to tylko ból głowy i frustrujące wydatki, a nie zyski bo ropa w geesie tańsza niż benzyna
filtr cząstek stałych to mu wytno polskie fachufce
koło dwumasowe nasmarujo
a wtryskiwacze przeczyszczo
Zgłoś wpis
Oceń wpis:4  
Odpowiedz   Cytuj
159 Postów
Johnny Walker
(Moroklumpen)
Stały Bywalec
Joseph napisał:
Podczas EU masz badane spaliny (większość warsztatów już to robi) i teraz pytanie czy po wywaleniu filtra nie wykryje tego (jeśli nawet wykryje to czy będą spaliny spełniały normy minimalne). Jeśli nie to masz problem... DPF to jedynie ekoterroryzm ,spaliny niby mniej szkodliwe dla środowiska jednak dzięki temu trzeba częściej naprawiać/wymieniać auto a te z koleji na drzewach nie rosną i ich producja dla srodwiska też jest szkodliwa, co jednak jest pomijane przez ekoterorystow i producentów samochodów bo to jest kasą......
Dodatkowo czy wywalenie filtra w twoim samochodzie jest "bezinwazyjne", żebyś potem nie smigal co chwila na kasowanie błędów?


Dziękuję za odpowiedź. Właśnie badania spalin się obawiam. Myślę, że jednak zdecyduję się na nowy filtr, nie ma co kombinować. Pozdrawiam
Zgłoś wpis
Oceń wpis:-4  
Odpowiedz   Cytuj


Bliżej nas