Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

4
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

5815 Postów
pati muzia
(patim)
Maniak
Ja też mam Diesla, nie nowego na szczęście (2007r) bez DPF-a, bez dwumasu i na łańcuchu..... Wymiana oleju co 15k( i tak jestem nadgorliwy bo można co 30k) i tyle... robie 30k rocznie diesel kosztuje mnie 70kr na 100km (5-5.5l)
co to za auto ?
tez mam disla 2,5 tyle na na pasku i benzyne 1,3
benzyna wychodzi 2x drozej oba toyoty
Zgłoś wpis
Oceń wpis: -1  
Odpowiedz   Cytuj
3511 Postów

(Karol.Ky)
Maniak
AndersB napisał:
Karol.Ky napisał:
jasta102 napisał:

AndersB napisał:
jasta102 napisał:

najgorsze w tym wszystkim, że
prędzej cham uwierzy, że mając dwie pary opon o różnym zużyciu należy lepszą parę założyć na tylną oś, niezależnie od napędu


Teorie są różne ale norweski "oponiarz" zakłada wg napędu tłumacząc że minimalizuje poślizg przy ruszaniu ja twierdze ze mając lepsze opony na tyle masz lepszą przyczepność podczas poślizgu na zakręcie (ESP) i tak tez zawsze zakładam

nie ma różnych teorii obecnie
jest tylko jedna
lepszą parę zawsze na tył
kiedyś obowiązywała inna teoria, kiedy były opony dętkowe
i założenie gorszej na przód mogło powodować, że na przodzie szybciej pęknie
co mogło być groźne


To jak jest z wywazaniem? Raz mi oponiarz powiedzial, ze jak opona z kolacmi byla wazona zalozna i zdjeta na sezon wiosenno-letni, to mozna zalozyc bez problemow i bez wywazania na kolejna zime.

Bo juz sam nie wiem, ale jak kazalem wywazyc to o dziwo obciazniki wymienil.
fachufcem nie jestem ale ja wyważam zawsze jak kupuje auto i jak zmieniam komplet (co oczywiste). wydaje mi sie ze należy wyważyc jak uszkodzisz koło w jakiś sposób np. wpadniesz na krawężnik lub w polską dziure czy inną studzienke na jezdni a jak spokojny sezon to nadają sie na następny


Fachuwiec byl zdiwiony, ze chce wywazyc, ale zrobil to jak to na nim wymysilem.
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 1  
Odpowiedz   Cytuj
3272 Posty
Jon Doe
(Joseph)
Maniak
patim napisał:
Ja też mam Diesla, nie nowego na szczęście (2007r) bez DPF-a, bez dwumasu i na łańcuchu..... Wymiana oleju co 15k( i tak jestem nadgorliwy bo można co 30k) i tyle... robie 30k rocznie diesel kosztuje mnie 70kr na 100km (5-5.5l)
co to za auto ?
tez mam disla 2,5 tyle na na pasku i benzyne 1,3
benzyna wychodzi 2x drozej oba toyoty


Toyota ma diesle na łańcuchu ..............

tyle że 2.2 cat.. w 2009 były jeszcze bez filtra.... oprócz tego to BMW, mietek na łańcuchu....

u mnie 1.6crdi na norweskie hajweje wystarczy....
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 4  
Odpowiedz   Cytuj
159 Postów
Johnny Walker
(Moroklumpen)
Stały Bywalec
Myślę, że znalazłem rozsądne rozwiązanie które wezmę pod uwagę i postanowiłem się z wami nim podzielić.
Jak widzimy http://www.chipsenter.no/?p=582
w Norwegii też można bez problemu usunąć partikkelfilter i ludzie to robią. Oczywiście robiąc to w czasie wizyty w Polsce można zaoszczędzić trochę kasy - zawsze lepiej wydać ją na coś innego.
W dodatku być może da się tą operację zrobić całkowicie legalnie zgłaszając to do Statensvegvesen (Årsavgift nieznacznie wzrośnie).

Årsavgift 2013

Årsavgiften forfaller i mars hvert år. Kjøp av bil etter 1. juli medfører halv årsavgift.
Det må betales årsavgift for registrerte kjøretøy under 7 500 kilo.

Satsene for årsavgiften vedtas av Stortinget hvert år.

Bil under 7 500 kilo kr. 2 940
Bil under 7 500 kilo, diesel uten partikkelfilter kr. 3 425
Motorsykkel kr. 1 800
Campingtilhenger over 350 kilo kr. 1 100
Moped, traktor, taxi, veteran, elbil kr. 415
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 1  
Odpowiedz   Cytuj
17146 Postów

(jasta102)
Maniak
ja tu widzę światło w tunelu
jest taki ośrodek monitorujący sprzedaż nowych samochodów w Polsce
nazywa się SAMAR
no i oni podawali, że o ile w poprzednich latach sprzedaż nowych wozów na ropę przekraczała 50%całości, to w ostatnim roku spadła do około 30 %
nowych samochodów w salonach to raczej nie kupują cebulaki, tylko coś uważane za namiastkę polskiej inteligencji
co prawda trudno powiedzieć kto głupszy
Bolek, czy ćwierćinteligent polski
nie ważne
grunt, że to pomału zaczyna mądrzeć
z diesla pożytku, jak ze psa gnoju
Zgłoś wpis
Oceń wpis: -3  
Odpowiedz   Cytuj
5815 Postów
pati muzia
(patim)
Maniak
bo sie na gaz nie da przerobic


tylko disel
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 8  
Odpowiedz   Cytuj
1235 Postów
robert taki
(gargamello)
Maniak
AndersB napisał:
jasta102 napisał:
polecam artykuł
www.mojanorwegia.pl/forum/view/147/temat...j-wsi%3f.html#274154
w chwili obecnej jedynie pazerne,chciwe, głupie, niedouczone chłopstwo kupuje samochody na ropę
koszt wymiany filtra cząstek stałych, koła dwumasowego i wtryskiwaczy całkowicie niweczy pozorną oszczędność na paliwie
ogólnie samochód gorszy, a za to bardziej skomplikowany i wrażliwy
w sam raz dla Bolków
ale ropniak spali 5,5/100 a benzyniak 8/100
ja jeżdże w benzynie poj. do 2.0l turbo i spalanie do 8l/100 przy norweskiej jeździe, nie zamienie na diesla i nie martwie sie jakimiś filtrami cz.st. czy innymi duperelami

zobacz cwoku jakie sa ceny nowych aut w dieslu i w benzynie...
Zgłoś wpis
Oceń wpis: -2  
Odpowiedz   Cytuj
1235 Postów
robert taki
(gargamello)
Maniak
patim napisał:
bo sie na gaz nie da przerobic


tylko disel

nie dyskutuj z tym dziadem spod slomnik bo nie ma on oleju w tej pustej lepetynie...
Zgłoś wpis
Oceń wpis: -4  
Odpowiedz   Cytuj
17146 Postów

(jasta102)
Maniak
gargamello napisał:
nie dyskutuj z tym dziadem spod slomnik bo nie ma on oleju w tej pustej lepetynie...
Marek uspokój się
bo puszczę co rymem
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 11  
Odpowiedz   Cytuj
36 Postów
Lucjan Lucjan
(trader47)
Nowicjusz
Witam.
Kolego Johnny jesli zdecydujesz się na wymiane filtra pomysl tez o sprawdzeniu stanu silnika i osprzętu. Ogolnie chodzi o jakosc spalania. Czy czasem nie przybywa oleju, jakosc spręzania, problemy z rozruchem podczas mrozow. Radzilbym zrobic pelna diagmostyke na parametrach pracy. Jezeli silnik jest w kiepskim stanie, nowy filtr wystarczy na krotko. Wszystkie te zabiegi warto zrobic jezeli chcesz jeszcze samochodem pojezdzic. Moze lepiej w Polsce wywalic filtr i spubowac sprzedac. Chociaz nie bedzie latwo, juz wiele osob najadło się nowych diesli. Na Allegro i w komisach cala masa samochodow z ustawianym przebiegem 150-180 tys km. Nowe diesle maja pracowac do 200 tys a potem maja się psuc.
Pozdro
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 9  
Odpowiedz   Cytuj


Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok