Po meble rowerem, na piwo samochodem? Oslo tnie miejsca parkingowe
Zmiany promują infrastrukturę rowerową kosztem miejsc dla samochodów. Fot. Adobe Stock, licencja standardowa (zdjęcie poglądowe)
Obiekt posiada 45 miejsc parkingowych, ale zgodnie z obowiązującymi zasadami mógłby mieć jedynie 14–15. Przedstawiciele Norgesgruppen przyznają, że w takim przypadku sklep w ogóle by nie powstał. Klienci robią duże zakupy i potrzebują wygodnego dostępu do parkingu.
Handel i inwestycje pod presją
Dyrektor Daniel Torkildsen Lea podkreśla, że obecne przepisy nie różnicują potrzeb między małymi lokalami a dużymi sieciami handlowymi. Wskazuje też, że ograniczenia utrudniają budowę podziemnych parkingów, które mogłyby poprawić estetykę i funkcjonalność miasta.
Oslo Handelsstands Forening ostrzega przed blokadą rozwoju lokalnego handlu.Fot. stock.adobe.com/licencja standardowa
Polityczny spór o przyszłość transportu
Z kolei Zieloni oraz Partia Liberalna bronią restrykcyjnych regulacji, twierdząc, że są one kluczowe dla ograniczenia ruchu samochodowego i rozwoju zielonego miasta. Ingeborg Bjørnevik z Partii Postępu ostrzega natomiast, że polityka ograniczeń stawia w trudnej sytuacji rodziny z dziećmi i osoby starsze, które potrzebują samochodu na co dzień.
Raport Norwegia
Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.