AI wkracza do szkół szybciej niż przepisy. Uczniowie chcą jasnych zasad korzystania
Brak krajowych wytycznych zmusza szkoły do tworzenia własnych zasad. Fot. Adobe Stock, licencja standardowa (zdjęcie poglądowe)
Młodzi zauważają, że nauczyciele sami używają AI, co w ich ocenie prowadzi do niejednolitych standardów. Podkreślają, że technologia stała się częścią codziennej nauki i trudno ją ignorować.
Wyzwania z ocenianiem i brak wytycznych
Zmienione oczekiwania wobec prac pojawiają się mimo tego, że cele edukacyjne są podobne jak dekadę temu. Jednocześnie brak krajowych wytycznych powoduje, że szkoły muszą tworzyć własne zasady. Uczniowie podkreślają, że różnice w podejściu pogłębiają chaos.
Część uczniów twierdzi, że bez AI trudniej jest dziś napisać pracę na poziomie najwyższej oceny.Fot. stock.adobe.com/standardowa/mnirat
Egzaminy pod presją nowych technologii
W odpowiedzi Urząd ds. Edukacji wprowadza ograniczenia narzędzi internetowych i testy bezpiecznych przeglądarek podczas egzaminów. W rezultacie wielu uczniów obawia się, że ich prace zostaną niesłusznie potraktowane jako efekt ściągania na egzaminie, choć wykonali je samodzielnie.
Postulat wprowadzenia szkolnego przedmiotu o AI
Młodzi uważają, że nauka korzystania z AI powinna rozpoczynać się już w młodszych klasach. Coraz częściej podkreślają też potrzebę narzędzi, które umożliwią im odpowiedzialne i zgodne ze szkolnymi zasadami używanie nowych technologii.
Raport Norwegia
Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.
Jeszcze nikt nie skomentował
Napisz pierwszy komentarz