Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Rejestracja pojazdów w PL - Norwegia

26 Postów
Renata` D......
(Renata87)
Wiking
Z pewnością większość z Was zainteresowana jest norweskimi przepisami rejestracyjnymi, niemniej jednak, jeśli ktoś chciałby zasięgnąć jakiejś porady w kwestii rejestracji pojazdów z Norwegii w Polsce, służę pomocą
Zgłoś wpis
Oceń wpis:7  
Odpowiedz   Cytuj
25 Postów
Piotr Chmie
(piotrus1120)
Wiking
Ja bym się chętnie dowiedział jak to jest z rejestracją Norweskich w Polsce.
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
339 Postów
Krzysztof Adamek
(crazy chris)
Stały Bywalec
jest coś takiego jak mienie przesiedleńcze z Norge
ile wynosi cło np z Discovery 2005 przewiezionego z norge do Polanda
Zgłoś wpis
Oceń wpis:4  
Odpowiedz   Cytuj
8929 Postów
Maniak
Mienie przesiedleńcze

Mienie przesiedleńcze (mienie osobiste) to rzeczy przeznaczone na własny użytek osób zainteresowanych lub do zaspokojenia potrzeb ich gospodarstw domowych. Zasady przewozu mienia przesiedleńczego są uzależnione od państwa, z którego następuje przeprowadzka.

Do mienia osobistego zalicza się m.in.:

majątek ruchomy gospodarstwa domowego (rzeczy osobiste, umeblowanie i wyposażenie przeznaczone na własny użytek danych osób lub do zaspokojenia potrzeb ich gospodarstw domowych),
rowery i motocykle, prywatne pojazdy mechaniczne i przyczepy do nich, przyczepy campingowe, łodzie wycieczkowe i prywatne samoloty,
dobytek gospodarstwa domowego właściwy dla zwykłych potrzeb rodziny, zwierzęta domowe i zwierzęta wierzchowe, przenośne instrumenty i sprzęt potrzebny do wykonywania rzemiosła lub zawodu.
Mienie przesiedleńcze przywożone do Polski z terytorium Unii Europejskiej - nie podlega ocleniu

Rzeczy przywożone do Polski z terytorium Unii Europejskiej, w tym również jako mienie przesiedleńcze, nie podlegają obowiązkowi zapłaty cła. Z dniem przystąpienia do UE Polska została objęta unią celną, co oznacza zakaz stosowania między państwami członkowskimi ceł przywozowych i wywozowych.

Mienie przesiedleńcze przywożone do Polski z państwa trzeciego - zwolnione z cła

W przypadku osób przenoszących swoje miejsce zamieszkania z państwa trzeciego (nienależącego do UE) na obszar celny Unii Europejskiej mienie przesiedleńcze, nazywane w tym przypadku mieniem osobistym, podlega zwolnieniu z cła.

Żeby skorzystać ze zwolnienia z cła, należy złożyć w urzędzie celnym
w Polsce zgłoszenie celne o dopuszczenie towarów do obrotu
ze zwolnieniem z cła.

Decyzję w sprawie zwolnienia towarów z cła każdorazowo podejmuje organ celny, któremu zostaje przedstawiony towar wraz z odpowiednimi dokumentami.

Zwolnienie z cła jest ograniczone do mienia osobistego, które:

pozostawało w posiadaniu i było używane przez osobę zainteresowaną w jej poprzednim miejscu zamieszkania przez co najmniej 6 miesięcy przed datą, po której osoba przestała mieszkać w państwie trzecim, które opuściła,
jest przeznaczone do użytku w takim samym celu w nowym miejscu zamieszkania.
Jak udowodnić wymagany okres używania przywożonych rzeczy

Co najmniej 6 miesięczny okres używania przywożonych rzeczy można udowodnić, przedstawiając np. dowód ich zakupu w określonym czasie, a w przypadku pojazdu – dowód rejestracyjny itp.

Jak udowodnić nieprzerwany minimum 6 miesięczny pobyt poza granicami UE

Dokumenty potwierdzające nieprzerwany minimum 6 miesięczny pobyt poza granicami UE to np.:

umowa o pracę zawarta na minimum 6 miesięczny okres czasu,
zaświadczenie z urzędu skarbowego o opłacaniu podatków przez okres co najmniej 6 miesięcy,
comiesięczne rachunki telefoniczne opłacane przez nieprzerwany okres minimum 6 miesięcy.
Samochód jako mienie przesiedleńcze

Sprowadzając z państwa trzeciego samochód osobowy jako mienie przesiedleńcze do Wspólnoty, należy w pierwszym urzędzie celnym Wspólnoty (na granicy z państwem trzecim) objąć go procedurą celną tranzytu.

Zgłoszenie do procedury tranzytu można złożyć tylko w formie elektronicznej do systemu wspólnotowego NCTS.

Procedurę tranzytu należy zakończyć w urzędzie celnym, w którym złożone będzie zgłoszenie celne o dopuszczenie towarów do obrotu ze zwolnieniem z cła.

W czym może pomóc agencja celna

Ponieważ osoba powracająca do kraju z reguły składa zgłoszenie do procedury tranzytu tylko raz – w praktyce może skorzystać z usług agencji celnej funkcjonującej na granicy, oferującej m.in. przesłanie zgłoszenia w formie elektronicznej.

Na tranzyt wymagane jest zabezpieczenie w wysokości cła i podatków ciążących na towarze, które jest zwracane po zakończeniu operacji tranzytowej. Jeżeli zorganizuje ją agencja celna, udzieli ona swojego zabezpieczenia generalnego. W przeciwnym razie osoba powracająca będzie musiała złożyć zabezpieczenie w formie gotówki w urzędzie celnym granicznym.

WARTO WIEDZIEĆ
Należy pamiętać o zakończeniu operacji tranzytowej, tj. o dostarczeniu samochodu do urzędu celnego, w którym będą dopełniane formalności celne w związku z dopuszczeniem do obrotu towaru ze zwolnieniem od cła.

Czy rzeczy wchodzące w skład mienia przesiedleńczego można odstępować

Rzeczy wchodzących w skład mienia przesiedleńczego nie można odstępować przez 12 miesięcy od dnia wjazdu do Polski, w przeciwnym razie w momencie ich odstąpienia powstaje obowiązek uiszczenia należności celnych przywozowych za te towary.

Czy mienie przesiedleńcze można przywozić w oddzielnych partiach

Mienie przesiedleńcze możemy przywozić w kilku oddzielnych partiach w ciągu 12 miesięcy od daty ustalenia nowego miejsca zamieszkania.

Jakie mienie przesiedleńcze nie będzie zwolnione z cła

W przypadku mienia przenoszonego z państwa trzeciego z cła nie są zwolnione nowo zakupione rzeczy - dotyczy to również samochodów.

Zwolnienia z cła nie stosuje się również do:

napojów alkoholowych,
tytoniu i wyrobów tytoniowych,
środków transportu przeznaczonych do działalności gospodarczej,
towarów wykorzystywanych w działalności zarobkowej lub zawodowej, innych niż przenośny sprzęt potrzebny do wykonywania zajęcia lub zawodu.
WARTO WIEDZIEĆ
Zwolnienie z cła nie oznacza zwolnienia z VAT oraz z podatku akcyzowego. To, czy zastosowane będą zwolnienia od tych podatków, rozpatrywane jest odrębnie, stosownie do postanowień odpowiednich przepisów prawa podatkowego.
---
TAKIE TAM... tylko i wyłącznie z Nudów...
Zgłoś wpis
Oceń wpis:5  
Odpowiedz   Cytuj
8929 Postów
Maniak
---
TAKIE TAM DYRDYMAŁKI....C.D.
---


Zgłoszenie celne - informacje dla podróżnych
2005.09.23 09:14
Polska stając się członkiem Unii Europejskiej została objęta unią celną. Z dniem akcesji nastąpiło zniesienie celnej granicy między Polską a Niemcami, Czechami, Słowacją i Litwą, które spowodowało, że w obrocie towarowym z państwami członkowskimi UE zniknęły formalności celne. W przypadku towarów wywożonych lub przywożonych do kraju przez podróżnego oznacza to, że odprawie celnej będą podlegały jedynie towary, które zostały sprowadzone spoza Unii Europejskiej lub są wywożone do krajów trzecich.

Niezależnie od powyższego, objęcie Polski unią celną związane jest także z przyjęciem jednolitych zasad dotyczących obrotu towarowego z państwami trzecimi. Od dnia akcesji Polska w sposób bezpośredni stosuje postanowienia wspólnotowego prawa celnego, w tym przede wszystkim rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 z dnia 12 października 1992 r. ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny oraz rozporządzenia Komisji (EWG) nr 2454/93 z dnia 2 lipca 1993 r. ustanawiającego przepisy w celu wykonania rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny.

Konstrukcja przepisów wspólnotowych aktów prawnych, w tym Wspólnotowego Kodeksu Celnego, pozwala także państwom członkowskim, których systemy prawne charakteryzują się odmiennymi rozwiązaniami, w pewnych zakresach wprowadzać dodatkowe regulacje krajowe. Na gruncie polskiego ustawodawstwa takim uzupełnieniem w zakresie zgłoszeń celnych jest przede wszystkim rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych wymogów, jakie powinno spełniać zgłoszenie celne (Dz. U. Nr 94, poz. 902 z późn. zm.).

Zgodnie z zasadą ogólną wyrażoną w przepisach ustawy z dnia 19 marca 2004 r. - Prawo celne (Dz. U. Nr 68, poz. 622), zgłoszenie celne dotyczące towaru niemającego charakteru handlowego wprowadzanego na obszar celny Wspólnoty lub wyprowadzanego z tego obszaru, dokonywane przez podróżnych, powinno być złożone najpóźniej w chwili przystąpienia organu celnego do kontroli celnej.

Podróżny może dokonać zgłoszenia celnego w trzech formach :

- pisemnej,
- ustnej,
- poprzez dokonanie innej czynności przewidzianej przepisami prawa celnego.

1. Zgłoszenie w formie pisemnej

Zgłoszenie celne w formie pisemnej powinno być dokonane według ogólnych reguł tj. z zastosowaniem formularza SAD wypełnianego i stosowanego zgodnie z zasadami określonymi w Rozporządzeniu Wykonawczym do Wspólnotowego Kodeksu Celnego oraz rozporządzeniu Ministra Finansów w sprawie szczegółowych wymogów, jakie powinno spełniać zgłoszenie celne.

2. Zgłoszenie w formie ustnej

W przypadku podróżnych najczęściej stosowana jest jednak druga lub trzecia forma zgłoszenia celnego, której stosowanie uzależnione jest od spełnienia poniższych warunków.

Towary przywożone w bagażu osobistym podróżnego mogą być przedmiotem ustnego zgłoszenia celnego do procedury dopuszczenia do obrotu, jeśli są one pozbawione charakteru handlowego. Analogiczna regulacja dotyczy zgłoszenia celnego do procedury wywozu. W świetle przepisów wspólnotowych, towarami pozbawionymi charakteru handlowego są towary, których objęcie daną procedurą celną ma charakter sporadyczny i których rodzaj i ilość wskazują, że są przeznaczone do użytku prywatnego, osobistego lub rodzinnego ich odbiorców lub osób je przewożących, bądź też które są wyraźnie przeznaczone na upominki.

Jeśli przywóz towarów dokonywany przez podróżnego wiąże się z powstaniem należności celnych, po dokonaniu ustnego zgłoszenia celnego przez podróżnego, funkcjonariusz celny wystawia Dokument Potwierdzający Dokonanie Zgłoszenia Celnego. W dokumencie tym oblicza należności celne i podatkowe dotyczące przywożonego towaru, które muszą być uiszczone przez podróżnego.

W sytuacji, gdy organy celne mają wątpliwości, czy zgłoszone dane są prawidłowe lub kompletne, mogą zażądać przedstawienia zgłoszenia na piśmie.

Należy też podkreślić, że z możliwości ustnego zgłoszenia celnego wyłączone są towary, w odniesieniu do których wnosi się o udzielenie refundacji lub zwrot należności celnych bądź które podlegają środkom zakazów lub ograniczeń albo jakimkolwiek innym szczególnym formalnościom.

3. Zgłoszenie celne poprzez dokonanie innej czynności przewidzianej przepisami prawa celnego.

Chcąc odprawić towary w procedurze dopuszczenia do obrotu podróżny może także skorzystać z trzeciej formy zgłoszenia celnego. Polega ona na:

a. w przypadku dostarczenia towarów do urzędu celnego (lub miejsca wyznaczonego lub uznanego przez organ celny):

- przejściu zielonym pasem lub "nic do zgłoszenia" w urzędzie celnym, w którym istnieje system dwóch pasów,
- przejściu przez urząd nieposiadający dwóch kontrolowanych pasów, bez dokonywania zgłoszenia z własnej woli;

b. w przypadku zwolnienia z obowiązku dostarczenia towarów do urzędu celnego zgodnie z przepisami wykonawczymi do art. 38 ust. 4 Wspólnotowego Kodeksu Celnego (m.in. ruch turystyczny, ruch przygraniczny):

- samym przekroczeniu granicy obszaru celnego Wspólnoty.

W opisany powyżej sposób mogą być zgłoszone do procedury dopuszczenia do obrotu wyłącznie towary pozbawione charakteru handlowego, znajdujące się w bagażu osobistym podróżnego i uprawnione do zwolnienia od należności celnych przywozowych albo na podstawie Tytułu II Rozdziału X rozporządzenia Rady (WE) nr 1186/2009 ustanawiającego wspólnotowy system zwolnień celnych, albo jako towary powracające.

Podobna regulacja dotyczy stosowania procedury wywozu. Z zastosowaniem trzeciej formy zgłoszenia celnego mogą być zgłoszone do omawianej procedury towary znajdujące się w bagażu podróżnego, które pozbawione są charakteru handlowego i nie podlegają należnościom wywozowym. Dokonanie zgłoszenia celnego z zastosowaniem tej formy sprowadza się do samego przekroczenia granicy obszaru celnego Wspólnoty.



Z możliwości stosowania trzeciej formy zgłoszenia celnego wyłączone są (podobnie jak przy zgłoszeniu ustnym) towary, w odniesieniu do których wnosi się o udzielenie refundacji lub zwrot należności celnych bądź które podlegają środkom zakazów lub ograniczeń albo jakimkolwiek innym szczególnym formalnościom.
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
8929 Postów
Maniak
...A tu prawie to samo co powyżej , Tylko napisane poprawniej , bo urzędowo..
Służba Celna / Informacje dla podróżnych
Informacje dla podróżnych


Mienie przesiedlenia
2005.09.26 08:28
opracowano 1 stycznia 2010 r.
Informacje ogólne

Od dnia 1 stycznia 2010 r. obowiązuje rozporządzenie Rady (WE) Nr 1186/2009 z dnia 16 listopada 2009 r. ustanawiające wspólnotowy system zwolnień celnych.
Przepisy prawa celnego, w tym powołanego wyżej rozporządzenia, stosuje się do towarów wprowadzanych na obszar celny Wspólnoty lub wyprowadzanych z tego obszaru celnego.
Wprowadzając towary na obszar celny Wspólnoty osoba zainteresowana sama decyduje, w którym z państw członkowskich Unii Europejskiej chce dokonać zgłoszenia celnego tych towarów do procedury dopuszczenia do obrotu. Jednakże zwolnienia z należności celnych przywozowych towarów ze względu na przeznaczenie można dokonać tylko w tym państwie członkowskim, w którym towary te będą wykorzystywane.
W świetle powyższego, aby przywożone do wykorzystania w Polsce mienie osobiste (tzw. mienie przesiedlenia) mogło być zwolnione z należności celnych przywozowych, musi być zgłoszone do procedury dopuszczenia do obrotu w urzędzie celnym na terenie Polski, ponieważ w omawianym przypadku tylko polskie organy celne mogą udzielić takiego zwolnienia.
Należy przy tym podkreślić, że przed przywozem ww. towarów do Polski, jeżeli dokonanie zgłoszenia ich do procedury dopuszczenia do obrotu nie odbywa się w urzędzie celnym będącym jednocześnie granicznym urzędem Wspólnoty, towary te, przy przekraczaniu granicy ze Wspólnotą, muszą być objęte procedurą tranzytu.

Przesłanki stosowania zwolnienia z należności przywozowych mienia osobistego

Przesłanki, które muszą być spełnione, aby rzeczy wchodzące w skład mienia osobistego osób, które przenoszą swoje miejsce zamieszkania z państwa trzeciego na obszar celny Wspólnoty, mogły być zwolnione z należności celnych przywozowych zawarte są w art. 3-11 rozporządzenia Rady (WE) Nr 1186/2009 ustanawiającego wspólnotowy system zwolnień celnych.
Zgodnie z ogólnymi zasadami określonymi w tych przepisach, zwolnieniu podlega, za wyjątkiem szczególnie uzasadnionych okoliczności, jedynie to mienie osobiste, które pozostawało w posiadaniu oraz było używane w poprzednim miejscu zamieszkania przez osobę zainteresowaną przez okres co najmniej 6 miesięcy od dnia, w którym osoba ta przestała zamieszkiwać w państwie trzecim (z powyższego warunku wyłączone są rzeczy przeznaczone do konsumpcji) oraz które są przeznaczone do użytku w takim samym celu w nowym miejscu zamieszkania.
Zwolnienie z należności celnych przywozowych mienia osobistego należącego do osób przenoszących swoje miejsce zamieszkania z państwa trzeciego na obszar celny Wspólnoty może być udzielone tylko tym osobom, których miejsce poprzedniego zamieszkania znajdowało się poza obszarem celnym Wspólnoty nieprzerwanie przez okres co najmniej 12 miesięcy.
Warunek przebywania poza obszarem celnym Wspólnoty przez nieprzerwany okres 12 miesięcy poprzedzających przesiedlenie się osoby zainteresowanej nie będzie naruszony w sytuacji, w której osoba ta, posiadając w ww. okresie miejsce zamieszkania poza obszarem Wspólnoty opuściła kilkukrotnie ten obszar, o ile ww. miejsce zamieszkania poza obszarem Wspólnoty stanowiło miejsce normalnego życia tej osoby, miejsce, w którym koncentrowały się jej sprawy życiowe.
Zwolnienia nie stosuje się do:
• napojów alkoholowych;
• tytoniu i wyrobów tytoniowych;
• handlowych środków transportu;
• przedmiotów wykorzystywanych do wykonywania rzemiosła lub zawodu, innych niż przenośne instrumenty i sprzęt potrzebny do wykonywania tych zajęć.
Mienie osobiste może zostać dopuszczone do obrotu w kilku oddzielnych partiach w okresie 12 miesięcy od daty ustalenia przez osobę zainteresowaną miejsca zamieszkania na obszarze celnym Wspólnoty.
Zwolnienie rzeczy przywożonych w ramach tzw. mienia przesiedlenia udzielane jest pod warunkiem ich nieodstępowania przez okres 12 miesięcy od dnia dopuszczenia do obrotu, a w przypadku naruszenia tego warunku powstaje obowiązek uiszczenia należności celnych przywozowych według stawek obowiązujących w dniu tego odstąpienia oraz według rodzaju rzeczy i wartości celnej ustalonej lub przyjętej w tym dniu przez organ celny.
Przepisy prawa celnego nie przewidują możliwości wyłączenia określonych grup osób z obowiązku spełnienia warunku używania, w poprzednim miejscu zamieszkania, pojazdu samochodowego wchodzącego w skład mienia przesiedlenia, przez okres co najmniej sześciu miesięcy przed datą opuszczenia przez osobę przesiedlającą się miejsca zamieszkania w państwie trzecim, ani też nie przewidują takiej możliwości w przypadku przywozu pojazdu samochodowego, którego warunki konstrukcyjne uniemożliwiają jego rejestrację w Polsce.
Przepisy te nie uprawniają również do zwolnienia osoby przesiedlającej się z obowiązku sześciomiesięcznego używania pojazdu samochodowego w sytuacji, w której pojazd podlega ograniczeniom rejestracji w kraju poprzedniego zamieszkania.
Przepisy prawa celnego nie stanowią więc uprawnienia dla osób, które zamieszkiwały, pracowały bądź pełniły służbę w państwie trzecim, do przywozu bez cła nowozakupionych lub nabytych w tzw. "drodze powrotnej" samochodów.
Katalog możliwych dowodów potwierdzających spełnienie przesłanek do zastosowania zwolnienia z należności celnych przywozowych towarów stanowiących mienie osobiste jest otwarty, gdyż przepisy o zwolnieniach celnych nie precyzują jakie dowody powinny być przez organ celny uznawane, a jakie nie. Podstawą stosowania zwolnień z należności celnych przywozowych rzeczy wchodzących w skład mienia przesiedlenia są więc wszelkie dokumenty i dowody przedłożone organowi celnemu przez wnioskującego o zwolnienie celne, o ile świadczą o spełnieniu przesłanek do udzielenia tego zwolnienia.
W przepisach prawa celnego brak jest np. regulacji o obowiązku przedłożenia przez zgłaszającego "zaświadczenia konsularnego" potwierdzającego zamieszkiwanie osoby poza obszarem Wspólnoty przez dany okres, niemniej jednak w przypadku dołączenia do zgłoszenia celnego takiego dokumentu przez osobę przesiedlającą się, będzie on stanowił dowodów potwierdzający takie zamieszkiwanie. W celu udokumentowania okresu zwykłego zamieszkiwania poza Wspólnotą osoba przesiedlającą się z kraju trzeciego może więc przedłożyć organowi celnemu wszelkie inne wiarygodne dokumenty i dowody potwierdzające ten fakt. Natomiast w przypadku prywatnych środków transportu, jednym z dowodów potwierdzających użytkowanie przez osobę przesiedlającą się pojazdu w poprzednim miejscu zamieszkania przez ww. sześciomiesięczny okres jest dowód rejestracyjny pojazdu wystawiony na nazwisko tej osoby. Jednakże w sytuacji, w której w kraju poprzedniego zamieszkania osoby przesiedlającej się nie jest wymagana rejestracja pojazdu, brak podstaw do żądania przedłożenia organom celnym takiego dokumentu, niemniej jednak osoba wnioskująca o zwolnienie z należności celnych przywozowych takiego pojazdu powinna przedstawić inny dowód potwierdzający jego używanie przez wymagany okres.

Informacje o podatkach

Stosowanie zwolnienia towarów z należności przywozowych nie pociąga za sobą w sposób automatyczny stosowania zwolnień od podatku od towarów i usług oraz od podatku akcyzowego. Przesłanki zastosowania zwolnienia od tych podatków rozpatrywane są odrębnie, stosownie do postanowień przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) oraz przepisów ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11)
Zgłoś wpis
Oceń wpis:2  
Odpowiedz   Cytuj
1672 Posty
Moscisław taki tam
(marianek)
Maniak
a ja chciałbym, zeby kolezanka nie siedziała za długo na kamieniu, bo póki co zdrówko jest, bo i wiek mlody, ale z czasem moze to sie zle skonczyc......
Proponuje przesiąsć sie na cos bardziej przyjemnego, cieplejszego i komfortowego!
A jak sie trafi dobrze, na fajne siedzenie, to mozna daleko zajechac,oj daleko.......

Mam rower (wodny) w norge > czy moge go zabrac do polandii (kiedys tam) bez cła?
I jakie papiery potrzebuje w wydziale komunikacji?
Chciałbym z niego zrobic prom wycieczkowy, cos na wzór "costa concordia" i otworzyc własna działalnosc gosp.zeby legalnie wozic ludzi do roboty z prawej na lewą strone warszawskiej wisły.....
Zawsze to szybciej niz mostem/mi....
Kto lata po stolicy, wie o czym mowa : )
PS: Ma 40 KM i duuuuuzą pojemnosc, rok prod.1942 : )))

pozdrawiam : )
Zgłoś wpis
Oceń wpis:-2  
Odpowiedz   Cytuj
26 Postów
Renata` D......
(Renata87)
Wiking
................ właśnie przed chwilą rozpisałam się odpowiadając na Wasze pytania i wywaliło mnie ze strony. Wku......e osiągnęło swoje apogeum i nie mam siły pisać tego teraz raz jeszcze. Później odpowiem raz jeszcze, bo teraz musiałabym chyba rzucić komputerem o ścianę :/
Zgłoś wpis
Oceń wpis:2  
Odpowiedz   Cytuj
4102 Posty
Yatsek :)
(Yatsek)
Maniak
marianek73 napisał:
Mam rower (wodny) w norge > czy moge go zabrac do polandii (kiedys tam) bez cła?
I jakie papiery potrzebuje w wydziale komunikacji?
Chciałbym z niego zrobic prom wycieczkowy, cos na wzór "costa concordia" i otworzyc własna działalnosc gosp.zeby legalnie wozic ludzi do roboty z prawej na lewą strone warszawskiej wisły.....
Zawsze to szybciej niz mostem/mi....
Kto lata po stolicy, wie o czym mowa : )
PS: Ma 40 KM i duuuuuzą pojemnosc, rok prod.1942 : )))

pozdrawiam : )


si plywaja juz takie. do serocka. na druga strone ze starowki na plaze kolo zoo, i w gore i w dol rzeki... a ta pojemnosc jest zadaszona???? ja to z chcecia bym poplywal takim disco w wawie ))

EDIT// cos na wzor costa concordia??? www.tvn24.pl/-1,1732447,0,1,armator-ofer...-rejs,wiadomosc.html
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
26 Postów
Renata` D......
(Renata87)
Wiking
piotrus1120 O jakim dokładnie przypadku piszesz? Czy chodzi o ogólne zasady rejestracji i wymagane dokumenty? W dużym skrócie wygląda to tak: wymagane do rejestracji pojazdu dokumenty reguluje treść art. 72 ust. 1 pkt 1-9 oraz rozporządzenie w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów.

Wymagane dokumenty:
1. Dowód własności, czyli umowa kupna-sprzedaży, umowa darowizny, prawomocne orzeczenie sadu, faktura vat itp. Tu w Norwegii nie funkcjonuje coś takiego jak umowa kupna sprzedaży, więc będziesz musiał spisać takową umowę z osobą, od której pojazd zakupiłeś, nawet jeśli widniejesz w norweskim dowodzie rejestracyjnym jako właściciel pojazdu. Sugeruję spisanie umowy w dwóch językach, wówczas nie będziesz musiał ponosić dodatkowych kosztów. Nie ma wymogów co do tego w jakim jezyku ma być spisana umowa. Może to byc polski/norweski, polski/angielski, polski/chiński - ważne żeby strony transakcji doszły do porozumienia.

2. Dowód rejestracyjny pojazdu wraz z uwierzytelnionym tłumaczeniem. W lutym 2010 roku było sporo zawirowań w kwestiach tłumaczenia zagranicznych dowodów. Owszem przepis się zmienił, ale nie swiadczył o tym, że nie trzeba WCALE dowodów tłumaczyć, tylko tych informacji, które zawierają zharmonizowane oznaczenia kodów, które są jednakowe dla większości państw (czyli informacji dot. masy własnej, nacisków, dopuszczalnej masy całkowitej itp.) Prawda jest tez taka, że żaden tłumacz nie tłumaczy dokumentów wybiórczo i cena za stronę jest adekwatne dla danego języka.

3. Badanie techniczne pojazdu. Jeśli pojazd sprowadzone z Norge do Polski posiada aktualne badanie techniczne, jest ono jak najbardziej uznawane, ale jest jedno małe ale! W Polsce badania techniczne dla osobówek wykonywane są w systemie 3/2/1. Tzn - nowe auto ma ważne badanie przez 3 lata, pożniej diagnosta wyznacza termin badania za dwa lata, a po upływie dwóch lat badanie jest wykonywane corocznie (art. 81 ust. 1 pkt. 5-10). W Norwegii auta mają wykonywane BT co dwa lata, niemniej jednak, jeśli zarejestrujesz norweskie auto w Polsce, organ rejestrujący ma obowiązek skrócić termin badania zgodnie z przepisami obowiązującymi w Polsce. Czyli jeśli auto ma 5 lub więcej lat i w chwili rejestracji w polskim urzędzie badanie norweskie jest ważne na dwa lata - polski urząd skraca to badanie do roku. Reguluje to Rozporządzenie w sprawie szczegółowych czynności związanych z dopuszczeniem pojazdów do ruchu.

4. Dowód odprawy celnej przywozowej, tzw SAD.

5. Dokument potwierdzający zapłacenie akcyzy, lub dokument stwierdzający brak obowiązku uiszczenia takiej opłaty (zwolnienie). Akcyza obowiązuje także pojazdy samochodowe inne kategorii homologacyjnej l6e i l7e, czyli tzw. quady.

6. Zaświadczenie VAT- 25 - podatek od towarów i usług. Z tego co pamiętam na ciągniki rolnicze i przyczepy VAT-u nie ma.

7. Opłata recyklingowa w wysokości 500 zł.

Pozostaje jeszcze kwestia tablic rejestracyjnych, które także podlegają zwrotowi w polskim urzędzie. Ewentualnie można napisać oświadczenie. w którym zawarte są informacje dotyczące tego, co stało się z blachami (zwrócone do norkowego urzędu, zniszczone, zagubione, skradzione itp.). I jeszcze ostatnia sprawa. Niektóre pojazdy w Norwegii nie są rejestrowane i tym samym nie posiadają dowodu rejestracyjnego, niezbędnego do rejestracji w Polsce. Wówczas na dowodzie własności należy wpisac adnotację "Pojazd nie był rejestrowany w kraju pochodzenia", wykonac badanie techn. i można rejestrować . Chyba wszystko. Mam nadzieję, że nie pomotałam za bardzo
Zgłoś wpis
Oceń wpis:9  
Odpowiedz   Cytuj


Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok