niech szlag trafi tech polskiech medrcof
kołtuneria nie do przekonania
ipsz.luftbrandzlung.org/opony/index.html#Nowe opony na tylną oś
dla niech Bolek ważniejszy nawet od Pirelli
Nowe opony na tylną oś
powrót na górę strony
Analiza pytań, zadawanych przez kierowców ekspertom Pirelli obsługującym telefoniczną info-linię, potwierdziła utwierdzone u większości klientów i dealerów błędne przekonanie, że przy wymianie tylko dwóch opon w samochodzie należy je montować na przednią oś. Bez wątpienia wiele lat temu uważano, że brak powietrza w przednich kołach jest przyczyną większej utraty sterowności, dlatego nowe, bardziej bezpieczne opony zalecano montować na przednią oś.
Obecnie większość ekspertów zaleca montaż nowych opon zawsze na tylnej osi, zarówno w samochodach z napędem na przednie, jak i na tylne koła.
Pierwszym usprawiedliwieniem jest wzrost bezpieczeństwa jazdy po mokrej nawierzchni, kiedy częściowo zużyte opony na tylnej osi, przez zmniejszone odprowadzanie wody powodują nadsterowność pojazdu i utratę kontroli. Podobnie przy prostej drodze hamowania na mokrej nawierzchni mogą wystąpić problemy z trakcją.
Zużyte opony łatwiej ulegają uszkodzeniom, a brak powietrza w kole na tylniej osi powoduje wiekszą (bylo: mniejsza) utratę kontroli nad pojazdem, tak więc zawsze nowe opony montujemy na tylnej osi.
Właścicielom samochodów z napędem na przednie koła, o stosunkowo niewielkim przebiegu, zmiana częściowo zużytych opon na przednią oś i montaż nowych opon na tylnej zapewnią niezbędną oponom rotację, by dłużej i efektywniej je eksploatować. Bieżnik opon na tylnej osi zużywa się relatywnie wolniej, a pozostawienie opon w oryginalnym ułożeniu może spowodować konieczność ich wymiany, zanim będą widocznie zużyte.
UWAGA: istnieją przypadki, gdy zasada NOWE OPONY NA TYLNĄ OŚ
nie może zostać zastosowana. Na przykład:
- Rozmiary opon na osi przedniej i tylnej są różne.
- Nowe opony mają niższy indeks prędkości.
- Stosowany jest system PZero (opony kierunkowe na przedniej, asymetryczne na tylnej osi).
- W niektórych samochodach z napędem na cztery koła, gdy zamiana może spowodować znaczące różnice w głębokości bieżnika.
W razie jakichkolwiek pytań kontakt z biurem Pirelli (22) 6113601
kołtuneria nie do przekonania
ipsz.luftbrandzlung.org/opony/index.html#Nowe opony na tylną oś
dla niech Bolek ważniejszy nawet od Pirelli
Nowe opony na tylną oś
powrót na górę strony
Analiza pytań, zadawanych przez kierowców ekspertom Pirelli obsługującym telefoniczną info-linię, potwierdziła utwierdzone u większości klientów i dealerów błędne przekonanie, że przy wymianie tylko dwóch opon w samochodzie należy je montować na przednią oś. Bez wątpienia wiele lat temu uważano, że brak powietrza w przednich kołach jest przyczyną większej utraty sterowności, dlatego nowe, bardziej bezpieczne opony zalecano montować na przednią oś.
Obecnie większość ekspertów zaleca montaż nowych opon zawsze na tylnej osi, zarówno w samochodach z napędem na przednie, jak i na tylne koła.
Pierwszym usprawiedliwieniem jest wzrost bezpieczeństwa jazdy po mokrej nawierzchni, kiedy częściowo zużyte opony na tylnej osi, przez zmniejszone odprowadzanie wody powodują nadsterowność pojazdu i utratę kontroli. Podobnie przy prostej drodze hamowania na mokrej nawierzchni mogą wystąpić problemy z trakcją.
Zużyte opony łatwiej ulegają uszkodzeniom, a brak powietrza w kole na tylniej osi powoduje wiekszą (bylo: mniejsza) utratę kontroli nad pojazdem, tak więc zawsze nowe opony montujemy na tylnej osi.
Właścicielom samochodów z napędem na przednie koła, o stosunkowo niewielkim przebiegu, zmiana częściowo zużytych opon na przednią oś i montaż nowych opon na tylnej zapewnią niezbędną oponom rotację, by dłużej i efektywniej je eksploatować. Bieżnik opon na tylnej osi zużywa się relatywnie wolniej, a pozostawienie opon w oryginalnym ułożeniu może spowodować konieczność ich wymiany, zanim będą widocznie zużyte.
UWAGA: istnieją przypadki, gdy zasada NOWE OPONY NA TYLNĄ OŚ
nie może zostać zastosowana. Na przykład:
- Rozmiary opon na osi przedniej i tylnej są różne.
- Nowe opony mają niższy indeks prędkości.
- Stosowany jest system PZero (opony kierunkowe na przedniej, asymetryczne na tylnej osi).
- W niektórych samochodach z napędem na cztery koła, gdy zamiana może spowodować znaczące różnice w głębokości bieżnika.
W razie jakichkolwiek pytań kontakt z biurem Pirelli (22) 6113601