Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

Transport i komunikacja

Największy problem elektryków. Kierowcy nie radzą sobie z akumulatorem

Redakcja

24 października 2025 14:03

Kopiuj link
21
Największy problem elektryków. Kierowcy nie radzą sobie z akumulatorem

Nawet najnowszy model elektryka nie ruszy z miejsca, gdy zawiedzie niewielki akumulator. materiały prasowe NAF/Motor

Około jedna na trzy interwencje drogowe związane z samochodami elektrycznymi dotyczy problemów z akumulatorem rozruchowym. Raport wskazuje, że sytuacja dotyczy także pojazdów hybrydowych i napędzanych paliwami kopalnymi. Do trzech procent przypadków związanych jest z całkowitym rozładowaniem głównego akumulatora pojazdu elektrycznego.
Wiele osób nie jest świadomych, że samochody elektryczne posiadają akumulator rozruchowy 12 V, podobny do tych w pojazdach spalinowych. Zasila m.in. elektronikę, podgrzewanie kierownicy czy wyświetlacze, nawet jeśli napęd pochodzi z dużego pakietu akumulatorowego.

W okresach zimowych, przy dużej liczbie krótkich jazd, może dojść do jego rozładowania. Wskazówką jest to, by także w przypadku samochodu elektrycznego dbać o stan i ładowanie akumulatora 12 V.

Kierujesz elektrykiem? O tym musisz pamiętać

Sposób ładowania akumulatora 12 V może różnić się w zależności od marki i modelu pojazdu elektrycznego. Zazwyczaj ładowany jeset z głównego pakietu akumulatorowego pojazdu.

Gdy samochód stoi i nie jest używany, dochodzi do największej liczby problemów. Kierowcy powinni zapoznać się z zaleceniami producenta odnośnie ładowania oraz dbania o zdrowie obu akumulatorów.
Rozładowany akumulator w samochodzie elektrycznym stał się główną przyczyną interwencji drogowych w Norwegii.

Rozładowany akumulator w samochodzie elektrycznym stał się główną przyczyną interwencji drogowych w Norwegii.Fot: stock.adobe.com/licencja standardowa

W pierwszej połowie roku we wszystkich typach pojazdów w Norwegii wykonano ponad 132 700 zadań pomocy drogowej. Stanowi spadek o 14,5 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego.
3
7
0
1
0
Komentarze (21)
Dodaj komentarz
Iga
24/10 23:32
Gorąco Polecam wywiad z panią profesor Grażyną Cichosz na kanale YouTube pana Rymanowskiego. Pani profesor z 50 letnim stażem w technologii żywności demaskuje firmy produkujące żywność. Włos się na głowie jeży co kupujemy w sklepach . Każdy powinien to obejrzeć i mieć świadomość co mu zagraża.

Uderz w stół a nożyce się odezwą .
Po tym wywiadzie rzucili się na panią profesor pseudo eksperci którzy nie odróżniają soi od soi modyfikowanej . Nie odróżniają mleka pełnowartościowego od mleka odtłuszczonego.
A margaryny od masła .

To samo było z lobby od preparatów zbawiennych.
Lekarze którzy sprzeciwili się przymusowi do dziś walczą z izbami lekarskimi które chcą im odebrać prawo wykonywania zawodu lekarza.
A wiadomo że mieli rację
20
Odpowiedz
Anonimowy
24/10 21:39
Najlepsza hybryda to benzyna + gaz.
Elektryfikacja na siłę to fałszywa alternatywa.
Zmuszanie ludzi do zakupu elektryków bo innych opcji w salonach ze świecą szukać.
Ja jak się klient uprze że che tradycyjne auto to jest traktowany jak intruz.
A potem dyskryminowany i obciążony dodatkowymi podatkami i kosztami z których część idzie na sponsorowanie branży ev
20
Odpowiedz
Wszystkie komentarze (21)

Raport Norwegia

Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.

Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok