Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

Transport i komunikacja

Ponad 23 000 ciężarówek nie przeszło kontroli. Głównym problemem braki techniczne

Monika Pianowska

23 stycznia 2023 16:50

Kopiuj link
Ponad 23 000 ciężarówek nie przeszło kontroli. Głównym problemem braki techniczne

Zwykle chodziło o ogumienie, hamulce, jak i zabezpieczenia i zbyt duże ładunki. stock.adobe.com/licencja standardowa

Inspektorzy Państwowego Zarządu Dróg i Autostrad podsumowali rok 2022. Z raportu wynika, że wskutek kontroli ponad 20 tys. kierowców ciężarówek otrzymało zakaz prowadzenia pojazdów. Przyczynami był zarówno stan techniczny aut, jak i zachowanie osób je prowadzących.
W ubiegłym roku punkty kontrolne Statens vegvesen w Norwegii odwiedziło 496 tys. ciężkich pojazdów, zaś dokładniejszej analizie poddano 85 tys. z nich. Zgodnie ze statystykami urzędu w ponad 47 tys. aut wykryto usterki i braki, a najczęściej kontrolerzy mieli zastrzeżenia do przyczep.
Zwykle chodziło o ogumienie, hamulce, jak i zabezpieczenia i zbyt duże ładunki. Wiele przyczep było znacznie starszych niż sam samochód. Ponadto zdarza się, że sprzęt jest wynajmowany i eksploatowany na zmianę przez kilka firm.

Najważniejsze bezpieczeństwo

Statens vegvesen podkreśla, że podczas kontroli inspektorzy skupiają się na tych, którzy nie przestrzegają przepisów i mogą stanowić zagrożenie zarówno dla siebie, jak i innych użytkowników dróg. Około 23 500 skontrolowanych kierowców nie zostało dopuszczonych do dalszej jazdy. U ponad 13 tys. przypadków prowadzonych przez nich aut odnotowano przeciążenie lub brak zabezpieczenia ładunku.
Wskutek kontroli ponad 20 tys. kierowców ciężarówek otrzymało zakaz prowadzenia pojazdów.

Wskutek kontroli ponad 20 tys. kierowców ciężarówek otrzymało zakaz prowadzenia pojazdów.Źródło: Fotolia/Royalty Free/Author: hykoe

W 2022 r. na kierowców ciężarówek nałożono również ponad 11 tys. kar finansowych za naruszenie przepisów. Około 1000 z nich,  a także zatrudniających ich i firm transportowych, zgłoszono za złamanie zasad dotyczących czasu prowadzenia pojazdu i odpoczynku.
W okresie zimowym kontrolerzy zwracają także uwagę na odpowiednie opony i wyposażenie pojazdu na wypadek trudnych warunków atmosferycznych. W zależności od ciężkości auta i tego, czy posiada ono przyczepę, koła powinny być wyposażone w opony z kolcami (piggdekk) lub łańcuchy, zaś kierowca musi mieć w zanadrzu m.in. piach, gdyby trafił na ośnieżone, trudne do pokonania trasy.
Więcej informacji na temat przygotowania ciężarówki do norweskiej zimy znajduje się pod tym linkiem:
Źródła: TV2, Statens vegvesen
❤️ 0
😂 0
😢 0
😠 0
😮 0
Gość
Wyślij


Raport Norwegia

Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.

Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok