Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

11
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Kursy i praktyki z NAV - Norwegia

12 Posty
Wiking
Witam,
zdążyłem przewertować już co nieco forum, jednak nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Główne zapytanie poniżej linii na dole posta.

Zacznę od początku.
W Norwegii jestem od 8 miesięcy, jestem po studiach (mechanika i budowa maszyn), pracowałem tutaj przez miesiąc legalnie i kilka miesięcy nielegalnie. Posiadam na ten moment:
-D-numer (6 mies. ważności)
-konto w banku
-rejestrację w skacie
-referencje z poprzedniej pracy
-nie pobieram żadnych zasiłków od NAV

Ubiegam się w tym momencie o praktyki zawodowe z NAV w firmie zajmującej się produkcją części dla statków. Dyrektor firmy jest zainteresowany, dzwonił z referencjami itd. pytał się nawet o rozmiar kombinezonu.

Sprawy z NAV żeby dostać te praktyki załatwiam od grudnia, do tej pory starali się utrudniać mi dostanie tych praktyk na wszelkie możliwe sposoby, jednak byłem upierdliwy, dzwoniłem i chodziłem do NAV prawie codziennie przez ten czas, mocno naciskałem i wygląda na to, po ostatnim spotkaniu z veilederem, że w końcu dostanę te praktyki.

---------

Praktyki te, będą odbywać się przez 3 miesiące, jednak dyrektor firmy naciskał, żeby porozumieć się z NAV w sprawie kursów potrzebnych do wykonywania zawodu, bez jakiegoś względnego przeszkolenia, nie będę mógł zrobić w tej firmie właściwie nic, nie łamiąc przepisów bhp, ponieważ do czynienia będę mieć z ciężkimi sprzętami, a używać nie będę mógł nawet szlifierki, na którą też trzeba mieć przynajmniej podstawowy kurs (hot works).