Witam,
Piszę w sprawie mojego taty.
Zacznę od początku, mój tata pracował w Norwegii rotacyjnie tzn. 3 tygodnie był w Norwegii a potem na 2 tygodnie wracał do Polski.
Ma założone konto w norweskim Nordea Banku, gdzie podał swój polski adres zamieszkania, ze względu takiego, że pracował w różnych zakątkach Norwegii w hotelach sponsorowanych przez firmę, nigdy nie miał tam żadnego zakwaterowania na siebie.
Przyszedł czas na jego emeryturę i zjechał do Polski na stałe.
Mój tata ma Norweską emeryturę i ostatnio przyszedł do niego SMS z NAV, że czeka na niego jakieś pismo do zaakceptowania dotyczące emerytury.
Podczas logowania wystąpił błąd, a mianowicie pokazał się komunikat o zablokowanym BankID, po kontakcie z bankiem dostaliśmy informację, że tata nie mieszka w Norwegii i jego BankID jest nie aktywny, że bank dopiero będzie mógł go aktywować gdy tata przedstawi adres zamieszkania w Norwegii, w innym razie jego BankID nie będzie aktywny.
Tata jeszcze pracował na początku tego roku w Norwegii, czeka go rozliczenie podatkowe, pisma z NAV a nigdzie nie możemy się zalogować, bo poprzednio używał BankID, tokena i hasła bankowego.
Bardzo proszę o pomoc jak można rozwikłać problem, ja jestem zielony w tym temacie bo Norwegię widziałem tylko na mapie i nie wiem nic konkretnego.
Pozdrawiam wszystkich grupowiczów i miłego dnia!
Michalescofield napisał:
Witam Posiadałem konto w Nordea Majorstuen
Chciałem odzyskać pieniądze lecz nie mogłem ponieważ token został niby usunięty , udałem się do norwegi 29 listopada 2023 ostatnia wpłatem miałem tam w styczniu 2023r. Pracownica tego banku po okazeniu paszportu dowodu osobistego i numeru personelengo , stwierdziła że pieniądze są na koncie gdy zapytałem o ich ilość nie odpowiedziała mi twierdząc że nie wie ile poprosiłem o przesłanie ich i powiedziała że pieniądze wyślą do 3 miesięcy będą na koncie , minęło już grubo kilka miesięcy pieniędzy dalej nie ma gdy chce zalogować się na konto kodem id , piszę że konto nie istnieje czy bank zamknął mi konto i ukradł moje pieniądze?
Proszę o pomoc co zrobic w tej sytuacji.
Pracowales, otworzyles konto w banku, dostales nr personalny. Nie mowisz po norwesku, ani po angielsku. Zacznij od poczatku. Niech pomagaja Tobie osoby dzieki ktorym zdobyles tu prace, konto w banku i nr personalny.
mozesz tez na czacie, ja tak zalatwialm wiele spraw z bankami czy firmami ubezpieczeniowymi jak mi sie nie chce wisiec na telefonie. przy wszystkich jest bot ktory daje odrazu pytania bezsensu ale ja robie tak ze wpisuje RÅDGIVER czyli doradca i akurat ten czat bo przed chwila sprawdzalempisze ze doradca bedzie od godziny 8 i laczy cie z jakas osoba i piszesz co chcesz ale
wszystkiego nie zalatwisz, napisza ci ze trzeb zadzwonic, tam dostaniesz numer ale ogolny jest na stronei banku
23206001 8-21, powodzenia
Michalescofield napisał:
Tylko jest mały problem ze nie umiem biegle angielskiego i norweskiego to jak mam z nimi rozmawiać na infolini?
...no tak samo jak wtedy rozmawiałeś z tą pracownicą w banku...kiedy wszystko ustaliłeś..
...wtedy dałeś radę,to i na infolinii dasz....
Ps. czasami sie zastanawiam jak ludzie sie komunikują ze sobą?...no i jak dbają o swoje finanse...przecież wystarczyło logowac sie regularnie na swoje konto..bo to i wypłata i roczne rozliczenia podatku..a także feriepenger...
...kazde konto trzeba utrzymać minimum 6 miesiecy a nawet i rok po wygaśnieciu stosunku...pracy...