Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

10
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

PAPPA PERMISJON - Norwegia

4 Posty
GRANATOS VARIATOS
(GRANATOS)
Wiking
Witam wszystkich .

Mam pytanie odnośnie tzw PAPPA PERMISJON
Mój problem pojawił się kilka dni temu kiedy to otrzymałem list od NAV-u po wcześniejszym złożeniu formularza o urlop tacierzyński ponieważ urodziło nam się dziecko.
Problem polega na tym że NAV odmówił mi udzielenia takiego urlopu, tj odmowa najprawdopodobniej zapłaty za urlop tacierzyński, który mam nadzieje mi się należy bez żadnych tzw 'ekscesów' choćby dlatego że legalnie pracuję w Norwegii od prawie 5 lat i tak jak większość z nas płacę podatki. Formularz który wypełniłem w NAV odnośnie takiego urlopu jasno i wyrażnie mówi że każdemu należy sie do 10 tygodni urlopu tacierzyńskiego, który można wykorzystać przez najbliższe dwa lata od porodu dziecka lecz nie wcześniej należy skłądać tego typu aplikację niż po ukończeniu 7 tygodni życia narodzonego dziecka.
Po upływie około dwuch tygodni od momentu złożenia tego wniosku otrzymałem list który mówi że nie należy mi się taki urlop ponieważ matka mojego dziecka nie składala podobnego formularza o tzw macierzyńskie na terenie Norwegii, nie tłumacząc w żaden sposób co w tej sytuacji należałoby zrobić. Od razu odebrałem to jako totalną bzdurę ponieważ moja narzeczona nigdy nie pracowała w Norwegii jak również nie rodziła dziecka w tym kraju, więc jakim niby cudem miałaby składać dokumenty odnośnie zasiłku macierzyńskiego w tymże kraju..?