Kredyt konsumencki w Norwegii
Eff.rente 14,0%, 65 000kr. over 5 år,etablering 950kr., Totalt 89 093 kr.
Sprawdź
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Tesla najbardziej wadliwym elbilem. Norwegowie skarżą się na słabą jakość i częste awarie Aktualności
Natalia Szitenhelm 15 maja 2019
13:18

Tesla najbardziej wadliwym elbilem. Norwegowie skarżą się na słabą jakość i częste awarie

5
Skomentuj
Topowy model amerykańskiego koncernu, Tesla X, jest bardzo awaryjny, pojawiają się problemy np. z pakietem akumulatorów. wikimedia.org/CC BY-SA 4.0/Vauxford
Tesla, choć bardzo popularna w Norwegii, zajmuje czwarte miejsce pod względem skarg zgłaszanych do Rady Konsumentów (Forbrukerrådet), czytamy w komunikacie opublikowanym 13 maja. Wyprzedzają ją tylko: Elkjøp, Power i Telenor. Jeśli zaś chodzi o branżę motoryzacyjną, nie ma sobie równych – wśród producentów aut elektrycznych to właśnie na nią Norwegowie skarżą się najczęściej.
Tylko od początku roku Rada Konsumentów pośredniczyła już w 40 mediacjach między producentem a właścicielami Tesli.
Reklama

A taki był ładny, amerykański

W 2018 roku Rada rozpatrzyła w sumie 171 skarg dotyczących nowych samochodów. Większość spraw dotyczyła elbili, 86 z nich – właśnie Tesli. Starszy doradca w Forbrukerrådet, Thomas Iversen, mówi, że to spora liczba. Zwłaszcza jeśli zestawi się ją z liczbą sporów dotyczących elektryków innych marek. Iversen wskazuje bowiem, że – owszem – Tesla odnotowuje coraz wyższą sprzedaż w kraju fiordów, jednak inne auta elektryczne również cieszą się popularnością. I tak np. Nissan, który w 2018 sprzedał o ok. 4 tysiące elektryków więcej niż Tesla, odnotował niższą liczbę skarg – Rada Konsumentów rozpatrzyła 28 spraw dotyczących tej marki.

Jak twierdzi Forbrukerrådet, Tesla to sztandarowy przykład elektryka, jeśli chodzi o… liczbę niedociągnięć. Rada Konsumentów odnotowuje zdecydowanie więcej skarg na tę markę niż na wszystkie pozostałe. Właściciele Tesli zgłaszają się 3,5 razy częściej niż innych marek aut elektrycznych. W porównaniu np. do Toyoty, która jest niższa w cenie, Tesla ma sześć razy więcej sporów w Forbrukerrådet z niezadowolonymi klientami, a także ok. 11 razy sporów więcej niż BMW czy 7,5 razy więcej niż Kia (rada opracowała statystyki na podstawie własnych danych i analiz Urzędu Informacji o Ruchu Drogowym, OVF). Choć, jak dodaje Iversen, Tesla nie jest sama na tym polu. Tuż za nią w kwestii niedoróbek i usterek uplasował się Renault Zoë.
Rada Konsumentów na podstawie rozpatrywanych spraw zarzuca Tesli niewystarczającą dbałość o jakość, a także awaryjność aut – tempo produkcji jest wysokie, co nie idzie w parze z solidnym wykonaniem i niezawodnością, którymi powinny charakteryzować się samochody z segmentu marek premium. Problemem staje się też nowoczesna technologia wykorzystywana w samochodach. System jest awaryjny, a firmowe warsztaty nie nadążają z naprawami usterek. Z kolei tradycyjne warsztaty nierzadko nie są w stanie sprostać awariom i usterkom, ponieważ nie posiadają wystarczającej wiedzy na temat nowych modeli.

Oprócz tego konsumenci skarżą się na źle wykonane lakierowanie, m.in. na gołym okiem widoczne nierówności – błędy lakiernicze na nowych autach są rzadkością, więc, jak komentuje Iversen, można za to winić sposób produkcji samochodów Tesli.

Bubel na masową skalę?

Tesla od dłuższego czasu ma problemy wizerunkowe. W 2018 prawie 80 Norwegów pozwało amerykański koncern po tym, jak zakupiony przez nich model Tesli S P85D miał zdecydowanie mniejszą moc silnika, niż zapewniano w reklamach. Producent reklamował samochód o mocy 700 KM, ale kierowcy zauważyli, że moc auta jest dużo słabsza. Okazało się, że Tesla stopniowo zmniejszała moc do 469 KM, ponieważ bateria zasilająca pojazd nie była w stanie dostarczyć wystarczającej ilości energii potrzebnej do zapewnienia obiecanych w reklamie wyników.
Ponadto, w zeszłym roku Norweska Federacja Samochodowa (Norges Automobil-Forbund) potwierdziła, że wiele elektrycznych aut, w tym może się zdarzyć, że również Tesle, nie jest konstrukcyjnie przygotowanych do jazdy w temperaturach niższych niż -20 stopni.
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych
Josef Satan
Josef Satan 20-05-2019 10:31

Ja tutaj widze spisek miedzyplanetarny.
Jedyna zaleta jest to, ze jest skierowany na Norwegie. W Polsce bowiem bardzo nielicznych stac na ten samochod.

-1
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
cham
cham 20-05-2019 09:13

To rzeczywiscie tragedia. 178 intervencji na 250.000 samochodow. Albo inaczej. 70 na 45.000.
Poza tym ze nic sie z tym samochodem nie dzieje to jest to bardzo fajne auto. Przyjmijmy rowniez ze samochody z konwencjonalnym napedem nigdy sie nie psuja

-2
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
PolAker
PolAker 16-05-2019 05:54

Z niemieckimi samochodami z diesel nie wiele lepiej auta dla ludu robotniczego

5
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
Piotr Stefanczyk
Piotr Stefanczyk 15-05-2019 22:46

Najpierw trzeba mieć,przetestować potem się wypowiadać.Kupując elektryka trzeba mieć świadomość wad i zalet.Nikt nie zmusza do zakupu auta elektrycznego na siłę!

5
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
pozytywnazołza
pozytywnazołza 15-05-2019 18:06

No.. przeciez mowilam, zeby Tesli nie kupowac,to nikt mnie nie słuchał.. ròwniez wspominalam o samochodach elektrycznych dot. ,iz Tesla nie jest konstrukcyjnie przygotowana do jazdy w minusowych temperatuchach, niższych niz (-20) rowniez mnie nikt nie sluchal

-4
Odpowiedz
Zgłoś komentarz

Bliżej nas