Zasiłki dla bezrobotnych w Norwegii
Sprawdź
Kredyt konsumencki w Norwegii
Eff.rente 14,0%, 65 000kr. over 5 år,etablering 950kr., Totalt 89 093 kr.
Sprawdź
Zasiłki na dzieci w Norwegii
Sprawdź
Refinansiering w Norwegii
Eff.rente 14,0%, 65 000kr. over 5 år,etablering 950kr., Totalt 89 093 kr.
Sprawdź
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Ekologiczny sen się spełnia. Prawie jedna trzecia nowych aut to „elektryki” Transport i komunikacja
Monika Pianowska 03 stycznia 2019
11:53

Ekologiczny sen się spełnia. Prawie jedna trzecia nowych aut to „elektryki”

17
Skomentuj
W 2018 roku ponad 30 proc. wszystkich sprzedanych aut w Norwegii stanowiły elbile. MN
Chociaż w 2018 roku w Norwegii nie padł rekord ogólnej sprzedaży samochodów, historyczny wynik zaliczyły elbile. Według najnowszych danych Urzędu Informacji o Ruchu Drogowym (Opplysningsrådet for veitrafikk) co trzecie nowe auto zarejestrowane w ubiegłym roku w kraju fiordów to pojazd na prąd.
Dwanaście minionych miesięcy pokazało, że wśród norweskich kierowców coraz wyraźniej rysują się pewne tendencje: tradycyjne diesle idą powoli w odstawkę na poczet aut niespalinowych. W ciągu minionych dwunastu miesięcy w kraju fiordów kupiono 147 929 nowych samochodów, czego 31,2 proc. stanowiły bezemisyjne. To wzrost z 20,8 proc. w 2017.
Reklama

Z roku na rok coraz bardziej „zielono”

Moda na pojazdy zasilane bateriami trwa w Norwegii od ładnych paru lat i sprawia, że kraj fiordów zbliża się do obranego przez władze celu – a chcą one, żeby do 2025 roku z norweskiego rynku wycofano nowe auta osobowe z silnikami spalinowymi. Prognozy są dobre, bo spośród prawie 150 tys. sprzedanych w 2018 samochodów 58 tys. to były pojazdy bezemisyjne. Cztery lata wcześniej liczba ta prezentowała się znacznie mniej imponująco: 21 tys.

I mimo że w Norwegii zarejestrowano w zeszłym roku mniej fabrycznie nowych aut niż zakładano – 147 929 to szósty wynik w historii – w przypadku samych elbili można mówić o rekordzie. Po raz pierwszy również Volkswagena Golfa pod względem popularności u konsumentów zdetronizował ekologiczny Nissan Leaf. W 2018 roku w kraju fiordów kupiono dokładnie 12 303 egzemplarzy tego modelu.
Reklama
Gość
Wyślij
Dodaj zdjęcie
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych
high octane
high octane 06-01-2019 21:23

Dopiero kolejna generacja baterii "solid state" przyczyni sie do upowszechnienia elektrykow. Wkladanie 7000 paluszkow do Tesli to droga do nikad.

2
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
Xx1
Xx1 05-01-2019 12:20

Trzeba wszystko co spalinowe na gaz przerabiać jak Pudzian, On przerabia i „ma”, a przy okazji jest ekologiczny. Mu Ferrari drogo w utrzymaniu nie wychodzi, a miejscowy mechanik co bierze dychę za godzinę szybko nauczył się naprawiać luksusowe samochody, inna akternatywa nie była zbyt kusząca... Oczywiście żartuje, ale chciałem przez to powiedzieć ze tacy ludzie jak Pudzian dorabiają się prawdziwych majątków, im granie na gulu ludziom całkiem tanio wychodzi...

1
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
boj fra oszlo
boj fra oszlo 05-01-2019 12:10

...do Brad Pitt
...ich obchodzi
...ale nie obchodzi ich utylizacja dyzli na rope
...no i jak tu żyć bez druciarza

1
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
Malaguti B
Malaguti B 05-01-2019 11:03

Co mnie obchodzi utylizacja bateri ?
Dla mnie elbil to taki sam produkt jak kazdy inny. Kupuje, uzywam, sprzedaje.

-3
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
Xx1
Xx1 05-01-2019 10:34

Toyote Mirai na wodór wypuścili już kilka lat temu i widziałem chyba tylko jedną. Myślałem ze będzie jak z elektrykami, ale wyszło inaczej. Elektryki maja sens tam gdzie energia pochodzi z ekologicznego źródła a nie z wóngla. Kiedyś czytałem książkę o multimilionerach i miliarderach i oni na przykład ciagle kalkulują i często kupują trzyletnie samochody polizingowe bo to się najbardziej opłaca. Sam tez kupowałem nowe, po samym wyjeździe z salonu traci się kupę kasy. To jest kwestia wyboru jak chce się żyć

3
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
boj fra oszlo
boj fra oszlo 04-01-2019 21:49

..tu chodzi o zwykła zawisc ludzką,typową polską
...Tesla to samochód ekskluzywny
...wiec porownania nie maja sensu
...Ferrari,Lamborgini,etc, tez fajne ale niestety awaryjne i drogie w utrzymaniu i byle druciarz go nie dotknie...
...przyjmuje np. argument ze ktos porownuje auta np. o tej samej cenie...wtedy ma to sens...
...jakkolwiek ,auto elektryczne do np. 350 tys kr w Oslo...to propozycja do zastanowienia...parkingi,ładowanie,zakup bez podatku,brak znienawidzonnych boompenger,buspasy....etc....bo pewnie jest jeszcze wiecej zalet...ale również minusy....zasieg,ładowanie pod domem,wyjazdy do Pl,

2
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
kamil k*****l
kamil k*****l 04-01-2019 21:38

wolanski mistrzu a nie pomyslales ze auta to sa zabawki i ludzie je kupuja tak samo jak nowy laptop? Jest wielu polakow co 2-3 lata zmieniaja fury z salonu i zawsze sa stratni sporo. A norow takich jest tysiace
Auto drogie kupujesz dla wygody zabawy przyspieszenia a nie cale zycie ciulanie
jak cie niestac na kino z zona czesto albo obiad na miescie w niedziele to zmien prace
Masz racje ze kupowanie tesli jest nie oplacalne ale tego auto prawie nikt nie kupuje aby oszczedzac cena nowego to 900k -1300 kr ale malo kto nim bedzie jezdzic 4-5 lat
Moze zgarne troche hejtu ale mam wy.... na frajerow takie sa realia zycia
zawsze mozesz sobie kupic 7 letnia tojotke na gas

3
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
Kamil Przybył
Kamil Przybył 04-01-2019 11:05

Beznadziejne elektryki.

4
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
boj fra oszlo
boj fra oszlo 04-01-2019 10:21

...w Korszach ?
...ludzie umieraja od ołowiu z baterii
...a kury przestały sie nieść od elektrowni wiatrowych,może?
...świadków wszelakich zbrodni szczególnie na filmikach You Tube jest bez liku
woohoo:

-4
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
ad wolanski
ad wolanski 03-01-2019 23:15

Zanim mi się różnica zwróci za Teslę to będę musiał kupić nowe baterie za 75% wartości auta... Po prostu przy tych cenach paliw to zupełnie nieopłacalna opcja, zwrot kosztów to około 15 lat jeżdżąc 30.000 km rocznie... Przyszłość to toyota i wodór

8
Odpowiedz
Zgłoś komentarz

Bliżej nas