Ponad 1 700 000 elektryków na norweskich drogach do 2030. Ładowarek brakuje już teraz

Problem z dostępnością ładowarek kierowcy elbili mają już teraz./zdjęcie ilustracyjne markobe - stock.adobe.com/standardowa/tylko do użytku redakcyjnego
Do 2030 1,7 mln elektryków
80 proc. to nowe 100 proc.

- 80 procent wystarczy, by uruchomić auto. Większość samochodów ładuje się pół godziny do tego poziomu. Akumulator, który przy pełnym naładowaniu daje 250 km zasięgu, w 80 procentach daje zasięg około 200 km - NAFŹródło: NAF/Foto: Jon Terje Hellgren Hansen/materiały prasowe
Ceny czarno na białym
Dodaje, że cena za ładowanie powinna być równie łatwa do porównania, jak oznaczenie cen benzyny czy oleju napędowego na stacjach benzynowych.
NAF skierował do rządu wniosek, w którym żąda klarownego oznakowania cen ładowania, a także ustalenia stawki za kilowatogodzinę.
Każdy nowy dom musi mieć ładowarkę
Władze starają się obejść naokoło problem zbyt małej liczby stacji ładowania w porównaniu do rosnącej liczby elbili na drogach. W lipcu ubiegłego roku w życie wszedł przepis, który nakazuje, aby wszystkie nowe budynki w Norwegii musiały być przystosowane do zainstalowania przy nich ładowarki do samochodu elektrycznego.
regjeringen, naf, ntb, mn

Raport Norwegia
Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.