Zmiana zasad odprawy w Wizz Air

5 czerwca UOKiK poinformował też o toczącym się postępowaniu wobec Wizz Aira w sprawie zawyżonych kosztów infolinii /zdj. poglądowe Patryk Kosmider - stock.adobe.com/standardowa/tylko do użytku redakcyjnego

Komunikat Wizz Airawizzair.com
Zapominalscy płacą
Cennik wszystkich opłat w Wizz Air znajduje się tu
Wizz Air pod lupą UOKiK
Do UOKiK zaczęły napływać sygnały od konsumentów dot. zawyżania opłat. - Jeden z konsumentów, będący klientem linii lotniczych Wizz Air, wskazał w zawiadomieniu, że „Jedyna realna forma pilnego kontaktu dla pasażerów z Polski (jak w przypadku odwołania lotu) jest poprzez infolinię płatną skandaliczne 4,92 zł za minutę. Licząc oczekiwanie na agenta call center można śmiało założyć, że taka opłata wyniesie więcej niż wartość zakupionego lotu” - informuje Urząd.
Od 1 stycznia 2023 r. przewoźnicy, którzy udostępniają infolinię do kontaktów w sprawie zawartej umowy, nie mogą dowolnie ustalać ceny połączenia. Zgodnie z art. 11 ustawy o prawach konsumenta nie może ono kosztować więcej niż zwykłe połączenie telefoniczne w pakiecie taryfowym u danego operatora.

Wizz Air, mimo dwukrotnych wezwań UOKiK, nie zmienił ceny połączenia na infolinii. Postępowanie jest w toku.Źródło: Fot. Materiały prasowe Wizz Air

Raport Norwegia
Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.