Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

5
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Transport i komunikacja

Samolotem do Norwegii. Te linie oferują najtańszy bagaż podręczny i rejestrowany

Emil Bogumił

25 maja 2023 14:35

Udostępnij
na Facebooku
Samolotem do Norwegii. Te linie oferują najtańszy bagaż podręczny i rejestrowany

Najpopularniejsi przewoźnicy oferują łącznie kilkanaście taryf. Fot. materiały prasowe Wizz Air

Podróż samolotem to dla wielu osób podstawowa możliwość przemieszczania się pomiędzy Polską i krajem fiordów. W porównaniu z transportem lądowym, tego typu opcje są szybsze, tańsze, ale i mocno ograniczające. Pasażerowie muszą liczyć się z każdym kilogramem bagażu wniesionego na pokład. Które linie lotnicze oferują w tym zakresie najkorzystniejsze bilety i usługi dodatkowe?
Polacy wybierający się do Norwegii korzystają zazwyczaj z dwóch niskobudżetowych linii – Ryanair i Wizz Air oraz narodowego przewoźnika Norwegii – Norwegian. Sporadycznie, głównie na Półwyspie Skandynawskim, wsiadają do kabin Widerøe lub SAS.

Wizz Air do Norwegii – bagaż i opłaty dodatkowe

Wizz Air – jeden z największych niskokosztowych przewoźników na świecie – stosuje politykę przewozu bagażu opartą na taryfach. W standardowej pasażerowie mogą podróżować tylko z jednym małym bagażem podręcznym o maksymalnych wymiarach 40x30x20 cm. Maksymalne obciążenie nie może przekroczyć 10 kg. W ofercie dostępne są także:

  • podręczna walizka na kółkach – 55 x 40 x 23 cm, do 10 kg.
  • bagaż rejestrowany – z czterema limitami wagowymi (do 10, 20, 26 i 32 kg).

Cena bagażu rejestrowanego waha się od 190 do 332 PLN za sztukę. Może różnić się w zależności od momentu sezonu, okresu rezerwacji i wybranego lotu. Podręczna walizka na kółkach dostępna jest w taryfie Wizz Priority. Kosztuje 189 PLN.

Wizz Air oferuje maksymalnie sześć sztuk bagażu rejestrowanego na osobę. Można go wykupić online – w trakcie rezerwacji, w centrum telefonicznym oraz na lotnisku. Linie oferują także zmianę taryfy z podstawowej na bardziej rozbudowaną. Umożliwiają zabranie bagażu rejestrowanego w cenie biletu oraz m.in. pierwszeństwo w obsłudze. Wiążą się jednak z nawet 10-krotną podwyżką ceny wejścia na pokład.

Ryanair do Norwegii – bagaż i opłaty dodatkowe

Ryanair, inny popularny przewoźnik niskokosztowy, ma podobne zasady dotyczące bagażu. Podstawowa taryfa obejmuje mały bagaż podręczny o maksymalnych wymiarach 40x20x25 cm. Istnieje również opcja wykupienia walizki lub torby podręcznej o maksymalnych wymiarach 55x40x20 cm. Jak reklamują linie lotnicze, cena takiej możliwości rozpoczyna się od sześciu euro. W rzeczywistości zależy od trasy oraz okresu rezerwacji. Ponadto, każdy pasażer może wykupić do trzech sztuk bagażu rejestrowanego, którego waga nie przekracza 20 kg.

W ofercie promocyjnej, dostępnej w trakcie wyboru miejsca, Ryanair oferuje wykupienie małej walizki w cenie 67 PLN oraz większej w kwocie 99 PLN. Linie przekazują, że na lotnisku cena wykupu może przekroczyć 225 PLN. Dostępne są także taryfy, które w cenie biletu pozwalają zabrać ze sobą dodatkową sztukę bagażu. Pasażerowie muszą liczyć się ze średnią dopłatą od 105 do 330 PLN.

Wizz Air i Ryanair oferują szeroki pakiet usług dodatkowych. Pasażerowie, za dodatkową opłatą, mogą wybrać m.in. preferencyjne miejsce oraz fotel z większą przestrzenią pod nogami.

Wizz Air i Ryanair oferują szeroki pakiet usług dodatkowych. Pasażerowie, za dodatkową opłatą, mogą wybrać m.in. preferencyjne miejsce oraz fotel z większą przestrzenią pod nogami. Fot. Wizz Air/materiały prasowe

Norwegian do Norwegii – bagaż i opłaty dodatkowe

Norwegian oferuje odmienne reguły przewozu bagażu podręcznego. Zasady dostosowane są do wybranej taryfy:

  • LowFare – niewielka torba pod fotelem (30 x 20 x 38cm, do 10 kg),
  • LowFare+ – niewielka torba pod fotelem wraz z bagażem podręcznym na półce (55 x 40 x 23cm, łączna waga bagaży do 10 kg),
  • Flex – niewielka torba pod fotelem wraz z bagażem podręcznym na półce (łączna waga bagaży do 15 kg).

Bagaż rejestrowany nadawany w ramach przelotu samolotami Norwegian nie może przekraczać wagi 32 kg oraz być lżejszy od 2 kg. Całkowita waga walizek i toreb nie może przekraczać 74 kg. – Maksymalne wymiary bagażu wynoszą 250 x 79 x 112 cm (dł. x wys. x szer.), a obwód nie może przekraczać 300 cm – informują linie lotnicze. Narodowy norweski przewoźnik ma także szczegółowe reguły dotyczące nadbagażu.

Opłaty za nadbagaż mają zastosowanie w przypadku każdego bagażu przekraczającego ograniczenie 2 sztuk bagażu rejestrowanego i 1 małego bagażu rejestrowanego. Opłaty za nadbagaż obowiązują również w przypadku bagażu rejestrowanego ważącego więcej niż 23 kg i małego bagażu rejestrowanego ważącego więcej niż 10 kg - 15 EUR a kilogram, za każdy odcinek podróży.

Taryfa LowFare+ uprawnia podróżujących do nadania jednego bagażu rejestrowanego o wadze do 23 kg. Jest średnio 50-60 proc. droższa w porównaniu z podstawową ofertą. Pasażerowie korzystający z opcji Flex mogą nadać dwa bagaże o wadze do 23 kg każdy. Taka możliwość jest nawet ośmiokrotnie droższa. Przykładowe ceny wynoszą (na trasie Gdańsk – Oslo):

  • 113 PLN – LowFare,
  • 194 PLN – LowFare+,
  • 894 PLN – Flex.

Osoby chcące wykupić dodatkowy bagaż, niezawarty w wybranej taryfie, mogą zmienić rezerwację online do czterech godzin przed wylotem. Dostępne są także płatności na lotnisku.

SAS – opłaty dodatkowe i bagaż

SAS, jeden z najpopularniejszych przewoźników wśród mieszkańców państw nordyckich, ma bardziej elastyczne zasady dotyczące bagażu. Pasażerowie podróżujący w klasie ekonomicznej mają prawo do jednego małego bagażu podręcznego o maksymalnych wymiarach 55x40x23 cm oraz jednej osobistej rzeczy. W zależności od taryfy, pasażerowie mogą mieć prawo do bezpłatnego bagażu rejestrowanego o różnych wagach: 23 kg, 30 kg lub 2x23 kg. Dla niektórych taryf dostępne są również opcje dodatkowego bagażu rejestrowanego, które są płatne i zależą od trasy i okresu rezerwacji.
Loty samolotem pomiędzy Norwegią i Polską oraz wewnątrz państw nordyckich pozostają popularną możliwością dla podróżujących. Na krótkich odcinkach lub niewymagających zabrania dużej liczby bagaży pozostają najtańszą opcją dla pasażera. W przypadku potrzeby przewiezienia dużej liczby toreb i walizek, konkurencyjny może być transport lądowy.

Przedstawione wyliczenia mogą różnić się w zależności od sezonu oraz okresu rezerwacji i stanowią uśrednione wartości dla lotów pomiędzy Polską i Norwegią. Dane dotyczą lotu w jedną stronę realizowanego pomiędzy Gdańskiem i Oslo w czerwcu.
Reklama
Gość
Wyślij
Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok