Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

10
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Transport i komunikacja

Ułatwienie dla pasażerów: na peronie można sprawdzić, czy nadjeżdżający pociąg jest przepełniony

Natalia Szitenhelm

05 września 2020 08:00

Udostępnij
na Facebooku
Ułatwienie dla pasażerów: na peronie można sprawdzić, czy nadjeżdżający pociąg jest przepełniony

Informacje o wolnych miejscach można sprawdzić także w aplikacji Now oraz View. Vy / fot. Mads Kristiansen / materiały prasowe

Pasażerowie kolei mogą teraz sprawdzić, jak bardzo zatłoczony jest przedział, do którego chcą wsiąść, poinformowała pod koniec sierpnia agencja prasowa NTB. Na ekranach znajdujących się na peronie, wyświetla się informacja podpowiadająca, w którym składzie pociągu znajdują się jeszcze wolne miejsca.
Na wszystkich odcinkach kursowania pociągów Vy (z wyjątkiem trasy Oslo-Bergen, gdzie obowiązuje całkowita rezerwacja miejsc), pasażerowie zobaczą na ekranach stopień przepełnienia danego przedziału.

Zielony, żółty, czerwony

Na ekranach wyświetla się ikonka ze składem pociągu, który - w zależności od stopnia przepełnienia - oznaczono danym kolorem.

Kolor zielony: więcej niż 25 proc. wolnych miejsc
Kolor żółty: od 25. do 5 proc. wolnych miejsc
Kolor czerwony: mniej niż 5 proc. wolnych miejsc

Bane NOR/materiały prasowe, za NTB

Dzięki oznaczeniom podróżni mogą sprawdzić, gdzie mniej więcej muszą stanąć na peronie, by wejść do składu, w którym jest najwięcej wolnych miejsc. 

Informacje o wolnych miejscach można sprawdzić także w aplikacji Now oraz View.

To bardzo pomocne, zwłaszcza w trakcie pandemii

Rozwiązanie jest bardzo przydatne zwłaszcza w trakcie trwania pandemii koronawirusa, gdy władze zalecają podróżnym unikanie tłumów w komunikacji miejskiej. -  Vy udostępnia te dane do wykorzystania w aplikacji i na ekranach stacji. To szczególnie przydatne w czasie pandemii. Ułatwi to podróżnym dokonywanie dobrych wyborów związanych z podróżą. Naszym ostatecznym celem jest wdrożenie systemu, który pozwoli pokazać, ile miejsca jest w każdym wagonie, ale to wymaga pewnych rozwiązań technicznych w pociągach. Dopóki to nie nastąpi, cieszymy się, że Vy i Bane NOR razem mogą zaoferować to rozwiązanie w pierwszej kolejności - powiedział dyrektor Bane NOR ds. klientów i informacji o ruchu, Victor Hansen, cytowany w NTB.

Z myślą o pasażerach

Vy i Bane Nor stopniowo starają się ułatwiać pasażerom wiele aspektów podróży koleją. W zeszłym roku zmienił się układ informacji wyświetlanych na ekranach znajdujących się na stacjach kolejowych, dzięki czemu podróżni łatwiej mogą sprawdzić godzinę przyjazdu czy peron, z którego odjedzie dany pociąg.
Reklama
Gość
Wyślij
Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok