Już od września ruszy nowa trasa Norwegiana.
adobe stock/ licencja standardowa autor: Mike
W 2020 roku między innymi dwie norweskie linie lotnicze zmagały się z poważnymi problemami finansowymi, które pogłębił wirus SARS-CoV-2. Chociaż kryzys jeszcze nie minął, Norwegian ogłasza start nowej trasy. Widerøe z kolei przygotowuje dla pasażerów okrojoną siatkę połączeń.
Branża lotnicza należy do jednej z grup najbardziej dotkniętych kryzysem spowodowanym epidemią COVID-19. Norweskie linie - Norwegian i Widerøe - jeszcze przed epidemią zmagały się z trudnościami utrzymania się na rynku. Teraz ogłaszają siatkę połączeń na najbliższy czas.
Norwegian z nową propozycją
Problemy finansowe nie ominęły także Norwegiana. Po tym, jak linię przejęły firmy leasingowe, przewoźnik ogłasza nową trasę. Od 10 września pasażerowie będą mogli skorzystać z połączenia między Bergen a Tromsø.
Na ten moment wszystkie bilety są w cenie 233 zł, a rozkład obejmuje wrzesień i październik.
Zmiana rozkładu od 1 października
Po tym, jak w marcu wybuchła epidemia COVID-19, norweski rząd wsparł przewoźników między innymi ulgami podatkowymii. Wsparcie ze strony norweskiego rządu kończy się we wrześniu i październiku, co dla Widerøe oznacza zaplanowanie ostrego cięcia kosztów. To między innymi dlatego od października zmienia się rozkład lotów największej regionalnej linii w Norwegii.
Pasażerowie, którzy będą chcieli polecieć ze Skagen do Tromsø lub odwrotnie, od 1 października nie będą mieli możliwości odbycia lotu bezpośredniego. Decyzją Widerøe konieczna będzie przesiadka w Bodø.
screenshot www.wideroe.no
Lot na trasie Skagen do Tromsø przez Bodø będzie realizowany raz dziennie. Jednocześnie Widerøe zachowuje dwa połączenia dziennie między Bodø a Skagen.
Ponadto:
INFO:
· Ilość połączeń na trasie Vadsø – Tromsø zostaje zmniejszona z 2 do 1 dziennie (usunięto poranny lot)
· Ilość połączeń na trasie Kirkenes - Tromsø zostaje zmniejszona z 2 do 1 dziennie
· Ilość połączeń na trasie Florø - Oslo zostaje zmniejszona z 2 do 1 dziennie
· Ilość połączeń na trasie Hovden - Oslo zostaje zmniejszona z 2 do 1 dziennie (obowiązywać będzie także połączenie przez Sogndal)
· Ilość połączeń na trasie Florø - Bergen zostaje zmniejszona z 4 do 3 dziennie
Zmiany nie mają wpływu na trasy przetargowe (PSO), którymi Widerøe lata w imieniu Ministerstwa Transportu i Komunikacji.
screenshot www.wideroe.no
Co dalej ze wsparciem?
Norweski program rządowy wspierający branżę lotniczą kończy się w październiku tego roku. Radni i burmistrzowie zwłaszcza z okręgu Troms og Finnmark martwią się, że jeśli siatka połączeń Widerøe na przykład na trasie Vadsø – Tromsø nie zostanie w pełni przywrócona, będzie się to wiązało z gospodarczymi konsekwencjami, jakie poniosą gminy. – Po połączeniu Troms i Finnmark faktycznie istnieje potrzeba lepszej oferty tras lotniczych, zwłaszcza między Vadsø i Tromsø, dwoma miejscami, w których strategicznie ważne jest, abyśmy mieli dobrą ofertę – powiedziała NRK radna okręgowa ds. Transportu w Troms i Finnmark, Kristina Hansen.
W sprawie wsparcia dla regionalnej linii lotniczej mają zostać przeprowadzone rozmowy z przedstawicielami Stortingu.
Reklama