Projekt zakłada też budowę mostu drogowego o długości 900 m /zdjęcie ilustracyjne
statens vegvesen /materiały prasowe
Resort transportu informuje, że Zarząd Dróg Publicznych i Autostrad zawarł kontrakt na budowę infrastruktury łączącej Sotra i Bergen. Umowę już teraz nazywa się historyczną - za 19,8 mld koron powstanie m.in. czteropasmowa droga, a także most. Prace ruszą wiosną przyszłego roku.
- To duży i ważny projekt dla regionu Bergen. Nowy most i nowy system drogowy ułatwią podróż transportem publicznym między Bergen a Sotra - informuje resort w komunikacie z połowy marca.
Statens vegvesen podpisał kontrakt ze spółką Sotra Link AS. Umowa ma charakter partnerstwa publiczno-prywatnego (OPS). Oznacza to, że firma, która ją podpisze, musi finansować, obsługiwać i utrzymywać drogę do 25 lat po oddaniu jej do użytku.
Projekt będzie realizowany na tym odcinku. statens vegvesen
Projekt jest jedną z największych inwestycji drogowych, które powstaną w ciągu pierwszych sześciu lat realizacji Narodowego Planu Transportowego. Powstanie 9,4 km czteropasmowej drogi między Bergen a Øygarden, z czego 4,6 km będzie przebiegać przez tunel drogowy. Projekt zakłada też budowę mostu drogowego o długości 900 m - znajdzie się na nim wydzielona ścieżka dla pieszych i rowerzystów.
Statens vegvesen - Ny riksveg 555 Sotrasambandet
Prace rozpoczną się wiosną 2023 roku, a realizację inwestycji przewidziano na czerwiec 2027. - Po oddaniu do użytku możemy spodziewać się nowego bezpiecznego dla ruchu i wydajnego systemu drogowego z ofertą dla pieszych i rowerzystów - mówi Ingrid Dahl Hovland, dyrektor Statens vegvesen.
Miliardy koron na transport
Krajowy Plan Transportowy na lata 2022-2033 kładzie nacisk na modernizację istniejącej już infrastruktury drogowej, kolejowej i lotniczej. Ma stanowić podwaliny do realizacji przyjaznego dla środowiska, wydajnego i bezpiecznego systemu transportowego, który Norwegia chce stopniowo osiągnąć do 2050 roku. Miliardy koron popłyną m.in. na budowę dróg, modernizację kolei i poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Plan zakłada m.in., że do 2025 roku nowe samochody osobowe i lekkie pojazdy dostawcze, a także autobusy miejskie będą pojazdami bezemisyjnymi.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.