Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Rozlicz podatek za 2023

Transport i komunikacja

Kierowcy elbili zapłacą więcej za ładowanie samochodu

Monika Pianowska

02 września 2022 12:30

Udostępnij
na Facebooku
6
Kierowcy elbili zapłacą więcej za ładowanie samochodu

Wywindowane ceny prądu dla osób ładujących auto elektryczne w domu i podniesione stawki na niektórych stacjach to nie jedyne podwyżki, z którymi w tym roku musieli się zmierzyć właściciel elbili. stock.adobe.com/licencja standardowa

1 września sieci stacje Mer i Circle K podniosły stawki za ładowanie samochodów elektrycznych. Decyzję podjęto z powodu wysokich cen prądu.
Koszt usługi w przypadku normalnych ładowarek wzrasta o 75 proc. dla zarejestrowanych klientów i o 70 proc. dla klientów drop-in w Mer, państwowej firmie należącej do Statkraft, podczas gdy szybkie ładowanie podrożało nawet o 25 proc.
Wraz z początkiem września przykładowo ceny za błyskawiczne ładowanie dla zarejestrowanych klientów wzrosło do 7,99 koron za kWh, a dla konsumentów drop-in do 8,39 koron.

Inne sieci nie pozostaną w tyle

Jak pisze Mer w komunikacie prasowym, obecnie występują również duże różnice w cenach energii elektrycznej z północy na południe kraju, dlatego sieć pracuje nad rozwiązaniami umożliwiającymi dostosowanie stawek w zależności od regionu.
Kryzys energetyczny w Norwegii obserwowany jest od lata 2021.

Kryzys energetyczny w Norwegii obserwowany jest od lata 2021. Źródło: Fot. Adobe Stock, licencja standardowa

inna firma energetyczna obsługująca ładowarki, Eviny, ostrzega również, że w przyszłości rozważa podniesienie stawek za ładowanie elbili. Zwykle ceny są podnoszone raz w roku, ale oczekuje się, że w przyszłości będzie to miało miejsce częściej, aby dotrzymać kroku rynkowi.
– To ogromny wzrost. Oznacza to, że ceny za szybkie i błyskawiczne ładowanie będą porównywalne z benzyną i olejem napędowym w cenie około 23 koron norweskich – mówi E24 doradca ds. komunikacji Nils Sødal z norweskiej Federacji Samochodowej (NAF).

Nie tylko prąd

Wywindowane ceny prądu dla osób ładujących auto elektryczne w domu i podniesione stawki na niektórych stacjach to nie jedyne podwyżki, z którymi w tym roku musieli się zmierzyć właściciel elbili.
Przykładowo 1 maja zaktualizowano stawki za przerejestrowanie auta elektrycznego, nie tylko w przypadku pojazdów osobowych. Opłata za przerejestrowanie elbila wynosi do 1670 koron, w zależności od roku zarejestrowania auta.
Ponadto kierowcy z Oslo i okolic od początku września będą płacić wyższe bompenger. W przypadku aut elektrycznych stawki wynoszą już nie 11, a 17 koron za przejazd w obrębie Osloringen w godzinach szczytu.
Źródła: NTB, E24, Mer, MojaNorwegia
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


Riggman

03-09-2022 18:35

napisał:
Riggman napisał:
LewySierpowy napisał:
Ryszard Lwie Serce napisał:
Gdybym był złośliwy to aż bym rączki zacierał z radości ale ,że nie jestem to powiem tylko biedne the bile ...
Wyzsze ceny pradu,to wyzsze koszty rafineryjne,nie wiem czym sie cieszysz,ze paliwo pojdzie do gory?

W norwegi cala ropa czyli benzyny i oleje napedowe sa importowane. Oni rafinuja tylko kilka procent.
Norwegia sprzedaje rope nieoczyszczona w swiat a kupuje gotowe paliwa

Nie wiem skad masz informacje


Czytam

LewySierpowy

03-09-2022 18:02

Riggman napisał:
LewySierpowy napisał:
Ryszard Lwie Serce napisał:
Gdybym był złośliwy to aż bym rączki zacierał z radości ale ,że nie jestem to powiem tylko biedne the bile ...
Wyzsze ceny pradu,to wyzsze koszty rafineryjne,nie wiem czym sie cieszysz,ze paliwo pojdzie do gory?

W norwegi cala ropa czyli benzyny i oleje napedowe sa importowane. Oni rafinuja tylko kilka procent.
Norwegia sprzedaje rope nieoczyszczona w swiat a kupuje gotowe paliwa

Nie wiem skad masz informacje,ale Norwegia ma 2 rafinerie w Lindås a druga na poludnie od Oslo jedna przetwarza 240000 barylek dziennie a druga o polowe mniej.. pl.frwiki.wiki/wiki/%C3%89nergie_en_Norv%C3%A8ge

Riggman

03-09-2022 16:20

LewySierpowy napisał:
Ryszard Lwie Serce napisał:
Gdybym był złośliwy to aż bym rączki zacierał z radości ale ,że nie jestem to powiem tylko biedne the bile ...
Wyzsze ceny pradu,to wyzsze koszty rafineryjne,nie wiem czym sie cieszysz,ze paliwo pojdzie do gory?


W norwegi cala ropa czyli benzyny i oleje napedowe sa importowane. Oni rafinuja tylko kilka procent.

Norwegia sprzedaje rope nieoczyszczona w swiat a kupuje gotowe paliwa

MałeMi

02-09-2022 23:18

Sprawdza się fakt, który wcześniej opisywałam w komentarzach , no ale może byc tak,iż Norweg będzie jeździł na wyngiel... ,a może przesiądzie się na hulajnogę,to nie żarty takie mamy czasy niestety..

LewySierpowy

02-09-2022 21:35

Ryszard Lwie Serce napisał:
Gdybym był złośliwy to aż bym rączki zacierał z radości ale ,że nie jestem to powiem tylko biedne the bile ...
Wyzsze ceny pradu,to wyzsze koszty rafineryjne,nie wiem czym sie cieszysz,ze paliwo pojdzie do gory?

Ryszard Lwie Serce

02-09-2022 14:47

Gdybym był złośliwy to aż bym rączki zacierał z radości ale ,że nie jestem to powiem tylko biedne the bile ...

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok