Kredyt konsumencki w Norwegii
Eff.rente 14,0%, 65 000kr. over 5 år,etablering 950kr., Totalt 89 093 kr.
Sprawdź
Refinansiering w Norwegii
Eff.rente 14,0%, 65 000kr. over 5 år,etablering 950kr., Totalt 89 093 kr.
Sprawdź
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Ekotransport kosztuje: elektryczne autobusy za 850 000 000 koron niebawem wyjadą na ulice Oslo Transport i komunikacja
Natalia Szitenhelm 24 kwietnia 2019
12:05

Ekotransport kosztuje: elektryczne autobusy za 850 000 000 koron niebawem wyjadą na ulice Oslo

Skomentuj
Jeszcze przed latem pasażerów zaczną przewozić przegubowe autobusy napędzane energią elektryczną. materiały prasowe/Ruter
Jeszcze przed wakacjami na stołeczne ulic wyjedzie 70 autobusów bezemisyjnych, które zasilą flotę Rutera. To kolejny krok Oslo w walce o ochronę środowiska, choć – jak wszystkie innowacyjne rozwiązania – będzie też sporo kosztować. Szacuje się bowiem, że koszt inwestycji to 850 mln koron.
Reklama
Inwestycja, którą szumnie zapowiedziano w kwietniu ubiegłego roku, teraz doczeka się realizacji. Jeszcze wiosną 2019 na ulice stolicy wyjadą nowe elbussy, które będą wozić pasażerów na kilkunastu trasach. Wszystko w ramach śmiałych planów nie tylko Oslo, ale i całej Norwegii, która do 2030 roku chce stać się całkowicie bezemisyjnym krajem.

Planowane trasy, na których pasażerów przewozić będą elbussy:

Linia 20: Skøyen–Galgeberg
Linia 21: Tjuvholmen-Helsfyr T
Linia 28: Fornebu Vest–Helsfyr T
Linia 31: Fornebu–Grorud
Linia 33: Filipstad–Ellingsrudåsen T
Linia 34: Tåsen–Ekeberg hageby
Linia 37: Nydalen T–Helsfyr
Linia 54: Tjuvholmen–Kjelsås stasjon
Linia 60: Vippetangen–Tonsenhagen
Linia 62: Grorud T–Ammerud Ring
Linia 63: Grorud T–Romsås Ring
Linia 74: Jernbanetorget–Mortensrud T

387 milionów pasażerów

Troska o klimat to główny cel, który przyświeca inwestycji, jednak nie jedyny. Elbussy mają także wspomóc stołeczny transport zbiorowy z uporaniem się ze stale rosnącą liczbą pasażerów. Jak bowiem podają statystyki Rutera z marca 2019, w ubiegłym roku 387 milionów pasażerów skorzystało z komunikacji miejskiej. To o 16 milionów osób więcej niż w 2017.

Ruter musi zatem zwiększać swoją flotę i uatrakcyjniać ofertę komunikacji, bo władze miasta postawiły mu wysoko poprzeczkę – do 2020 roku o jedną piątą ma zmniejszyć się ruch samochodowy w stolicy.

Ekologicznie nie znaczy tanio

Eko-rozwiązania na dużą skalę oznaczają spore wydatki. Koszt 70 elbussów razem z infrastrukturą do ich ładowania wyniesie około 850 milionów koron w latach 2019-2029, szacuje Ruter. Poza tym wysokie są koszty ich eksploatacji, potrzeba także pojazdów na zastępstwo, gdy elektryczne autobusy będą się ładować.

Ruter musi także m.in. ponosić koszty zakupu energii elektrycznej potrzebnej do ładowania elbussów. Jak dowiedzieli się dziennikarze portalu nettavisen.no, spółka ma zamiar nabywać energię wyłącznie z odnawialnych źródeł.
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych

Bliżej nas