Ekotransport kosztuje: elektryczne autobusy za 850 000 000 koron niebawem wyjadą na ulice Oslo

Jeszcze przed latem pasażerów zaczną przewozić przegubowe autobusy napędzane energią elektryczną. materiały prasowe/Ruter
Planowane trasy, na których pasażerów przewozić będą elbussy:
Linia 20: Skøyen–Galgeberg
Linia 21: Tjuvholmen-Helsfyr T
Linia 28: Fornebu Vest–Helsfyr T
Linia 31: Fornebu–Grorud
Linia 33: Filipstad–Ellingsrudåsen T
Linia 34: Tåsen–Ekeberg hageby
Linia 37: Nydalen T–Helsfyr
Linia 54: Tjuvholmen–Kjelsås stasjon
Linia 60: Vippetangen–Tonsenhagen
Linia 62: Grorud T–Ammerud Ring
Linia 63: Grorud T–Romsås Ring
Linia 74: Jernbanetorget–Mortensrud T
387 milionów pasażerów
Ruter musi zatem zwiększać swoją flotę i uatrakcyjniać ofertę komunikacji, bo władze miasta postawiły mu wysoko poprzeczkę – do 2020 roku o jedną piątą ma zmniejszyć się ruch samochodowy w stolicy.
Ekologicznie nie znaczy tanio
Ruter musi także m.in. ponosić koszty zakupu energii elektrycznej potrzebnej do ładowania elbussów. Jak dowiedzieli się dziennikarze portalu nettavisen.no, spółka ma zamiar nabywać energię wyłącznie z odnawialnych źródeł.

To może Cię zainteresować