Transport i komunikacja
Komunikacja miejska w Oslo bardziej atrakcyjna dla pasażerów: mniej przystanków – krótszy czas przejazdu

MN
Oslo, jak większość europejskich stolic, chce zachęcić swoich mieszkańców, aby zamiast jeździć samochodami, wybierali inne środki transportu. Między innymi dlatego, Rada Miasta planuje zmniejszyć liczbę przystanków w norweskiej stolicy, co ma zwiększyć atrakcyjności komunikacji miejskiej. W jaki sposób?
Władze Oslo chcą zmniejszyć ruch samochodowy w stolicy o 20 proc. do roku 2020, a do 2025 roku rowerzyści mają stanowić 25 proc. podróżujących po ulicach miasta. W tym celu coraz więcej osób musi podróżować komunikacją miejską na dłuższych odcinkach, a rowerem na krótszych. Ruter chce uatrakcyjnić swoje usługi poprzez zmniejszenie liczby przystanków.
Większość jest najważniejsza
Ruter zakłada, że im szybsza stanie się komunikacja miejska, tym bardziej atrakcyjna będzie dla pasażerów. Zredukowanie liczby przystanków w Oslo ma skrócić czas przejazdu, zmniejszyć opóźnienia i dostosować się do potrzeb większości. Podróże komunikacją miejską na długich dystansach staną się dzięki temu dużo wygodniejsze.
W oficjalnym piśmie Rady Miasta Oslo czytamy, że skrócenie czasu przejazdu o 10 proc. na danym odcinku może przynieść od 3 do 6 proc. więcej pasażerów.
Stolica Norwegii wyróżnia się na tle innych krajów europejskich krótką odległością między przystankami oraz prędkością przejazdów.
źródła: Prinsipper og prosesser for holdeplasstruktur på kollektivturer i Oslo, aftenposten.no
W oficjalnym piśmie Rady Miasta Oslo czytamy, że skrócenie czasu przejazdu o 10 proc. na danym odcinku może przynieść od 3 do 6 proc. więcej pasażerów.
Stolica Norwegii wyróżnia się na tle innych krajów europejskich krótką odległością między przystankami oraz prędkością przejazdów.
źródła: Prinsipper og prosesser for holdeplasstruktur på kollektivturer i Oslo, aftenposten.no
Reklama

To może Cię zainteresować