Ciężarówką przez ośnieżoną Norwegię: przydadzą się mapy, łańcuchy, a nawet... piasek

Kierowcy ciężkich pojazdów mają obowiązek dopilnować odpowiedniego zabezpieczenia ładunku, zadbać o sprawne sterowanie i hamulce, a także przestrzegać wymogów odnośnie dobowego odpoczynku. pixabay.com/ Natalia_Kollegova/ CC0 Creative Commons
Wyróżnione ogłoszenia
WięcejOgłoszenia MojaNorwegia
Ściągawka dla prowadzących ciężkie pojazdy
Aby ułatwić zawodowym kierowcom przygotowanie się do pracy na terenie Norwegii, Zarząd Dróg i Autostrad przygotował nawet specjalny przewodnik, z którego zainteresowani dowiedzą się m.in. szczegółów na temat obowiązkowego wyposażenia pojazdu w Norwegii i urządzenia pokładowego dla opłat drogowych, znajdą słowniczek z przydatnymi zwrotami, listę numerów alarmowych, instrukcję zakładania łańcuchów na koła i poznają kilka istotnych faktów o kraju.
Przewodnik w formacie PDF i dziesięciu wersjach językowych można pobrać przez stronę Statens vegvesen.
Niektórzy politycy od początku roku postulowali za wprowadzeniem zakazu przejazdu przez granicę dla nieprzystosowanych ciężarówek, o czym pisaliśmy w >>> ARTYKULE.
Na co zwracają uwagę kontrolerzy po zatrzymaniu samochodu ciężarowego?
- Paszport
- Prawo jazdy
- Świadectwo kwalifikacyjne kierowcy zawodowego
- Karta kierowcy Europejska karta ubezpieczenia zdrowotnego (kraje EOG)
- Karta ubezpieczenia (zalecana)
- Oryginalne świadectwo rejestracji
- Zezwolenie wspólnotowe
- List przewozowy CMR z numerami rejestracyjnymi pojazdu (musi znajdować się wewnątrz pojazdu)
- Zezwolenie ECMT/CEMT
- Zaświadczenie kierowcy, które jest dokumentem potwierdzającym legalne zatrudnienie w firmie
KONIECZNE WYPOSAŻENIE OSOBISTE:
- Ciepłe ubrania i buty
- Czapka i rękawiczki
- Żywność, woda i coś ciepłego do picia
- Kamizelka odblaskowa
POJAZD SILNIKOWY I PRZYCZEPY:
- Łańcuchy
- Spirytus w układzie hamulcowym (starsze pojazdy silnikowe)
- Łańcuch holowniczy
- Kliny pod koła
- Piasek
- Wystarczająca ilość paliwa
- Płyn do spryskiwacza (niezamarzający)
- Sprawne wycieraczki
- Długa miotełka ze skrobaczką do szyb
- Latarka z ładowarką
Przyczepność to podstawa
Ciężki pojazd silnikowy musi być wyposażony w przynajmniej trzy łańcuchy: jeden dopasowany do koła przedniego, dwa do kół napędowych, natomiast ciągnik siodłowy – minimum siedem łańcuchów, gdy posiada koła bliźniacze na osi napędowej.
Warto jednak mieć ze sobą więcej łańcuchów niż to wymagane. Mogą się one przydać przy ekstremalnych warunkach drogowych lub gdy jakiś łańcuch ulegnie uszkodzeniu.
Liczą się też parametry
Restrykcje obowiązują również w kwestii wymiarów: dozwolona szerokość pojazdu na drodze publicznej w Norwegii wynosi 2,55 m (2,60 m w przypadku pojazdów z zaizolowaną skrzynią), natomiast długość – 19,5 metrów. Na niektórych odcinkach powyższe parametry mogą być jednak zaniżone.
Warto sprawdzać mapy
Kierowcy ciężarówek muszą się liczyć z tym, że jeśli ugrzęzną na drodze i będą stanowić przeszkodę i zagrożenie dla ruchu drogowego, ich pojazdy mogą zostać przymusowo usunięte. Wówczas odpowiednie służby publiczne wezmą je w zastaw do chwili zwrócenia kosztów poniesionych za holowanie.
Raport Norwegia
Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.
07-03-2018 12:54
5
0
Zgłoś
07-03-2018 12:17
3
0
Zgłoś
06-03-2018 16:42
17
0
Zgłoś
06-03-2018 15:42
0
-2
Zgłoś