Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

11
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Czytali temat:
Pawel Kubrak iksiński igrek Kamil ;) dorota jaworska Jan Maryjan mart enty Mat K boj fra oszlo plumberpl Rafoslo GACEK GACEK Mariot Koozie (3614 niezalogowanych)
11 Postów
Mariot
(Mariot)
Wiking
Dyskusja ożywiona i z tego co czytam, to że miałbym prawo jazdy na C lub C1E musiałbym w NO robić ponownie ? Co do koparko-ładowarki też nie ma się co pchać. Ok, jako że mam doświadczenie jako ślusarz, to czy kowal lub metaloplastyk byłby pracownikiem bardziej pożądanym ? Jakie strony/godne polecenia agencje polecacie względem pracy ?
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
3258 Postów
boj fra oszlo
(bojfraoszlo)
Maniak
Mariot napisał:
Dyskusja ożywiona i z tego co czytam, to że miałbym prawo jazdy na C lub C1E musiałbym w NO robić ponownie ? Co do koparko-ładowarki też nie ma się co pchać. Ok, jako że mam doświadczenie jako ślusarz, to czy kowal lub metaloplastyk byłby pracownikiem bardziej pożądanym ? Jakie strony/godne polecenia agencje polecacie względem pracy ?

..wymieniles ..kowal.metaloplastyk,slusarz...przeciez to dobrze platne i poszukiwane zawody w Polsce...
hmmm?...cos mi sie wydaje ze masz dwie lewe rece i duzo ochoty do podjecia dobrze oplacanej pracy...tylko ochoty...
...zostan w Polszy tam jest teraz miod!
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 1  
Odpowiedz   Cytuj
311 Postów

(Riggman)
Stały Bywalec
Mariot napisał:
Dyskusja ożywiona i z tego co czytam, to że miałbym prawo jazdy na C lub C1E musiałbym w NO robić ponownie

Nie ponownie, ale jakbys chcial pracowac w zawodzie kierowcy w jakiejs firmie norweskiej to musialbys miec norweski odpowiednik a urzad komunikacji norweskie tzw SV tak ochoczo nie przerabia prawojazdy EU na NO
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
39 Postów
Kamil ;)
(piniu1922)
Nowicjusz
Mam prośbę - nie wprowadzaj ludzi w błąd z zasłyszanych opowieści. Prawo jazdy może mieć polskie, kiedyś było tak, że po 5 latach pobytu i jazdy zawodowo ciężkim autem (autobus, ciężarówka) prawo jazdy trzeba było wymienić na norweskie.
Osobiście byłem w Statens Vegvesen, chcąc prawko wymienić. A pani w okienku powiedziała, że zmieniają się przepisy co oznacza, że Norwegia egzekwuje prawo Unii Europejskiej i prawa jazdy zmieniać nie trzeba. Przepis wszedł w życie w marcu 2016 roku. Do tej pory jeżdżę ciężkim autem na polskim prawie jazdy.

Amen.
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 1  
Odpowiedz   Cytuj
39 Postów
Kamil ;)
(piniu1922)
Nowicjusz
Riggman napisał:
Mariot napisał:
Dyskusja ożywiona i z tego co czytam, to że miałbym prawo jazdy na C lub C1E musiałbym w NO robić ponownie
Nie ponownie, ale jakbys chcial pracowac w zawodzie kierowcy w jakiejs firmie norweskiej to musialbys miec norweski odpowiednik a urzad komunikacji norweskie tzw SV tak ochoczo nie przerabia prawojazdy EU na NO


Mam prośbę - nie wprowadzaj ludzi w błąd z zasłyszanych opowieści. Prawo jazdy może mieć polskie, kiedyś było tak, że po 5 latach pobytu i jazdy zawodowo ciężkim autem (autobus, ciężarówka) prawo jazdy trzeba było wymienić na norweskie.
Osobiście byłem w Statens Vegvesen, chcąc prawko wymienić. A pani w okienku powiedziała, że zmieniają się przepisy co oznacza, że Norwegia egzekwuje prawo Unii Europejskiej i prawa jazdy zmieniać nie trzeba. Przepis wszedł w życie w marcu 2016 roku. Do tej pory jeżdżę ciężkim autem na polskim prawie jazdy.

Amen.
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 1  
Odpowiedz   Cytuj
311 Postów

(Riggman)
Stały Bywalec
piniu1922 napisał:
Riggman napisał:
Mariot napisał:
Dyskusja ożywiona i z tego co czytam, to że miałbym prawo jazdy na C lub C1E musiałbym w NO robić ponownie
Nie ponownie, ale jakbys chcial pracowac w zawodzie kierowcy w jakiejs firmie norweskiej to musialbys miec norweski odpowiednik a urzad komunikacji norweskie tzw SV tak ochoczo nie przerabia prawojazdy EU na NO

Mam prośbę - nie wprowadzaj ludzi w błąd z zasłyszanych opowieści. Prawo jazdy może mieć polskie, kiedyś było tak, że po 5 latach pobytu i jazdy zawodowo ciężkim autem (autobus, ciężarówka) prawo jazdy trzeba było wymienić na norweskie.
Osobiście byłem w Statens Vegvesen, chcąc prawko wymienić. A pani w okienku powiedziała, że zmieniają się przepisy co oznacza, że Norwegia egzekwuje prawo Unii Europejskiej i prawa jazdy zmieniać nie trzeba. Przepis wszedł w życie w marcu 2016 roku. Do tej pory jeżdżę ciężkim autem na polskim prawie jazdy.
Amen.


Daj jakiegos linka czy cos z SV ze juz mozna jezdzic na polkim prawku bo tak na gebe to wiesz sam
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
11 Postów
Mariot
(Mariot)
Wiking
".cos mi sie wydaje ze masz dwie lewe rece", spodziewałem się że ktoś odpisze w sposób tak cyniczny jak Pan, no ale pewien procent Polaków ma w sobie złośliwość i raczej tego się zmienić nie da. Co do pracy w Polsce. Jeżeli uważa Pan, że praca jako ślusarz za najniższą krajową w hali gdzie jest 6 stopni i nie grzeje się bo prezes nie pozwala, mało tego wchodzi się na tokarkę i szlifuje trzpieniówką promień R40 wału, sprawdzianem jest tutaj nierówno ucięty kartonik, mało ślusarz robi to co tokarka/frezarka nie zrobi i głowi się jak zrobić np. promień R5 w miejscu trudnodostępnym w odkuwce, praca pod detalem na suwnicy, której udźwig to 20 ton, a detal o wadze ok. 2 ton zawieszony tylko na łańcuchach chwilami opada i dopada do ostroga za pracę w pozycji wymuszonej bo "nie ma czasu postawić detalu na stole bo samochód czeka" jest "miodem" to zapraszam. Mało tego na wypłatę tylko najniższa (żadne wczasy pod gruszą, brak na święta), a żeby ciekawiej pracodawca nie opłaca pełnych składek emerytalnyych i np. zamiast kwoty 200zł wpływa 24zł uważa Pan za 'miód" zachęcam zatrudnić się tam. W innym zakładzie za pracę z nadgodzinami wypłata na rękę to 2,900zł też jest "miodem" zapraszam. Nie mam lewych rąk do pracy, ale chcę dożyć godnej emerytury pracując w godnych warunkach pracy, a nie skończyć na wózku połamany. Mam możliwość zmiany i szkolenia/kursu w UP i chcę się rozeznać w temacie.
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
311 Postów

(Riggman)
Stały Bywalec
chodliwy to cala budowlanka od pomocnika,zbrojarza, ciesla szalunkowy, malarze, regipsiarze itp. Zawod to nie wszystko musisz tez miec pieniadze na pokoj do wynajecia itp. sezon zaczyna sie po swietach wielkanocnych jest tzw boom i trwa do wakacji. W lipcu wszystko w tym kraju zamiera na miesiac i potem jakos od polowy sierpnia cos sie dzieje

Koparkoladowarka to bezsensu, praca na tirze to chyba lepiej jezdzic w europie bo tu przydalby sie norweski a to czas zanim sie nauczysz.

Napisz co tam jeszcze UP ma za kursy to cos doradzimy
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 3  
Odpowiedz   Cytuj
11 Postów
Mariot
(Mariot)
Wiking
Tutaj raczej trzeba się kierować zawodami, gdzie widzenie steeoskopowe (obuoczne) nie jest wymagane. Wiem, że w NO są jeszcze łagodniejsze przepisy co do zawodów z wymogiem widzenia stereoskopowego.
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
311 Postów

(Riggman)
Stały Bywalec
to raczej ciezarowki nie poprowadzisz bo na badaniach polegniesz, operator maszyn tez bo tez sa potrzebne badania, ja tam wymadrzac sie zbytnio nie chce ale bez jednego oka chyba ciezko okreslic odleglosc. Bedzie ciezko cokolwiek znalesc bo tak szczerze nic mi nawet do glowy nie przychodzi
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 1  
Odpowiedz   Cytuj


Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok