Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

11
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Sprzatanie a umowa - Norwegia

30 Postów
Agnieszka Rychlak
(agagaga)
Nowicjusz
Witam zaczynam prace w norwegii mam duzo zlecen na sprzatanie polowa chce z oodatkiem a pilowa nie koniecznie. Myslalam zeby odworzyc firme jednoosbowa. Ale napewno przekrocze 50 tys rocznie.. i nie chce mi sie bawic w faktury itp. Prosze o info jal wyglada oraca na kontkacie.umowa z kazdym klientem co kl musi zrobic. Czy mam z tego jakies korzysci. Jak wyglada podetek jaki procent. Jaka mniej wiecej pabuje teraz stawka na reke ?
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
3026 Postów
Eliza K
(Elise)
Maniak
Osobiscie nie zatrudnilabym kogos do sprzatania na kontrakcie, bo jest to jednoznaczne z byciem pracodawca. A bedac pracodawca trzeba samemu siasc i zaznajomic sie z przepisami dotyczasymi np. feriepenger czy chorobowego. No i trzeba samemu odciagac i placic podatek.
I obojetnie jak proste to niby jest, to nie wiem czy by mi sie chcialo to robic, zeby miec kogos kto mi posprzata te 2-3 godziny w tygodniu.

Oczywiscie dla ciebie praca na kontrakcie to tylko plus - cala nudna robota z odprowadzaniem podatku i wypelnianiem papierow odpada.
Zgłoś wpis
Oceń wpis: -2  
Odpowiedz   Cytuj
30 Postów
Agnieszka Rychlak
(agagaga)
Nowicjusz
Nie zbyt interesuja mnie czyjesc odczucia. Czekam.na fakty i konkrety
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 1  
Odpowiedz   Cytuj
16 Postów
P.ness
(P.ness)
Wiking
agagaga napisał:
Nie zbyt interesuja mnie czyjesc odczucia. Czekam.na fakty i konkrety

Fakty i konkrety to powinien twój pracodawca wiedzieć....

Same plusy takiego rozwiązania:

(Minimum to jest 5.5h tyg przy umowie o pracę)

Stawka to 174kr/h brutt minimum (netto to już według tabeli)
Do tego koszt pracodawcy +10.2% i 14% i wszelkiego rodzaju egenmelding i chorobowe za pierwsze 16 dni po stronie pracodawcy, oraz narzędzi i środki czystości na jego koszt.

No i z minusów własnej działalności to to że można sobie auto firmowe,telefon, narzędzia i środki czystości wrzucić w koszty,a to księgową by trzeba mieć i jeszcze prawie wcale podatków nie placic.
Zgłoś wpis
Oceń wpis: -1  
Odpowiedz   Cytuj


Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok