Gdyby stworzyć podręcznik pedagogiki wstydu, niewątpliwie znalazłaby się w nim złota myśl Donalda Tuska, że „polskość to nienormalność”. Albo innego specjalisty w tej dziedzinie - Władysława Bartoszewskiego, który porównał kiedyś Polskę do „brzydkiej panny na wydaniu”. Obaj panowie muszą czuć się niesłychanie dumni z siebie, bo ich myśli „twórczo” rozwijają kolejne lansowane na autorytety osoby - aktorzy, muzycy, pisarze czy po prostu tzw. celebryci
Bracia Golcowie dowiedzieli się nie tak dawno, że ich piosenka, która stała się hitem na festiwalu w Opolu, zgarniając kilka nagród od publiczności, nie nadaje się do tego, żeby puszczać ją w największych stacjach radiowych. Usłyszeli, że przebój ze słowami „kocham ten kraj, wierzę w ten kraj” nie mieści się w konwencji. Pedagodzy wstydu w polskich mediach czuwają.
Niezwykle wymowna jest przygoda Piotra Wolwowicza, który przed kilkoma laty wystąpił w show Polsatu „Must be the music”. Jak to ujął prowadzący, ten młody człowiek przed występem „wyglądał zupełnie niegroźnie”. Co takiego strasznego zrobił potem? Czy Wolwowicz wniósł do studia coś niebezpiecznego, a może okazał się zupełnym beztalenciem? Nic z tych rzeczy. On po prostu zaśpiewał piękną, przepełnioną tęsknotą za Ojczyzną piosenkę Andrzeja Rosiewicza „Pytasz mnie”, a na dodatek do tego stopnia porwał publiczność, że ta nagrodziła go owacją na stojąco. Ale jury było w szoku.
Prym wśród krytyków wiodła Elżbieta Zapendowska.
Tak epatujesz tym głosem, z takim zadowoleniem - coś okropnego. Chłopie, ciesz się, ale nie śpiewaj takich piosenek. Jakieś bogoojczyźniane, takie patriotyzmy, to jest coś okropnego. Nie daj się w to wciągnąć, nie idź tą drogą
— drwiła Zapędowska.
wpolityce.pl/kultura/224186-szlaban-za-k...-i-w-uszy-patriotyzm
Znalazła się na nim między innymi piosenka „Młody maj”, która zdeklasowała inne piosenki podczas 50. festiwalu opolskiego w konkursie SuperPremiery, zdobywając trzy główne nagrody. Niestety, nawet to nie pomogło, aby piosenka znalazła się na antenie maistreamowych rozgłośni. Powiedziano nam, że się nie mieści w konwencji… Faktycznie, to niepopularne: „kocham ten kraj, wierzę w ten kraj”…
wpolityce.pl/kultura/224082-golcowie-spi...e-miesci-w-konwencji
Aod jakiegoś czasu do Polski przyjeżdżają zachodni artyści, by uczyć grać się Polskiego Oberka
Bracia Golcowie dowiedzieli się nie tak dawno, że ich piosenka, która stała się hitem na festiwalu w Opolu, zgarniając kilka nagród od publiczności, nie nadaje się do tego, żeby puszczać ją w największych stacjach radiowych. Usłyszeli, że przebój ze słowami „kocham ten kraj, wierzę w ten kraj” nie mieści się w konwencji. Pedagodzy wstydu w polskich mediach czuwają.
Niezwykle wymowna jest przygoda Piotra Wolwowicza, który przed kilkoma laty wystąpił w show Polsatu „Must be the music”. Jak to ujął prowadzący, ten młody człowiek przed występem „wyglądał zupełnie niegroźnie”. Co takiego strasznego zrobił potem? Czy Wolwowicz wniósł do studia coś niebezpiecznego, a może okazał się zupełnym beztalenciem? Nic z tych rzeczy. On po prostu zaśpiewał piękną, przepełnioną tęsknotą za Ojczyzną piosenkę Andrzeja Rosiewicza „Pytasz mnie”, a na dodatek do tego stopnia porwał publiczność, że ta nagrodziła go owacją na stojąco. Ale jury było w szoku.
Prym wśród krytyków wiodła Elżbieta Zapendowska.
Tak epatujesz tym głosem, z takim zadowoleniem - coś okropnego. Chłopie, ciesz się, ale nie śpiewaj takich piosenek. Jakieś bogoojczyźniane, takie patriotyzmy, to jest coś okropnego. Nie daj się w to wciągnąć, nie idź tą drogą
— drwiła Zapędowska.
wpolityce.pl/kultura/224186-szlaban-za-k...-i-w-uszy-patriotyzm
Znalazła się na nim między innymi piosenka „Młody maj”, która zdeklasowała inne piosenki podczas 50. festiwalu opolskiego w konkursie SuperPremiery, zdobywając trzy główne nagrody. Niestety, nawet to nie pomogło, aby piosenka znalazła się na antenie maistreamowych rozgłośni. Powiedziano nam, że się nie mieści w konwencji… Faktycznie, to niepopularne: „kocham ten kraj, wierzę w ten kraj”…
wpolityce.pl/kultura/224082-golcowie-spi...e-miesci-w-konwencji
Aod jakiegoś czasu do Polski przyjeżdżają zachodni artyści, by uczyć grać się Polskiego Oberka