Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

13 500 osób straci pracę? - Norwegia

Czytali temat:
Michal Laks (1859 niezalogowanych)
1 Post
Redaktor
W tym temacie znajdują się komentarze do artykułu 13 500 osób straci pracę?
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
1 Post
marcel bojka
(kolo75)
Wiking
ciekawy jaki będzie procent zwolnionych obcokrajowców do Norwegów , coś mi się widzi że lewusy zostaną .....
Zgłoś wpis
Oceń wpis: -1  
Odpowiedz   Cytuj
50 Postów
Jason Bourn
(pytor09)
Nowicjusz
to prawda kolego, przed swoimi decyzjami niech porównają efektywność obcokrajowców do swoich lewusów. Skoro cena baryłki jest z kosmosu to musi się kiedyś skończyć "eldorado"
Zgłoś wpis
Oceń wpis: -1  
Odpowiedz   Cytuj
2 Posty
Jan Kowalski
(Fantomas)
Wiking
Placa cene za pazernosc w ostatnich latach. Cena wynajmu platformy w ciagu ostatnich paru lat podwoila sie, to samo dotyczy firm swiadczacych uslugi dla firm naftowych.
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
1 Post
Anna Rongies
(roania)
Wiking
Uzyte logo firmy nie jest poprawne, to jest logo stacji benzynowych - i to nie oni sa wlascicielami czy wspoloperatorami na platformach wierniczych.

Zgłoś wpis
Oceń wpis: 1  
Odpowiedz   Cytuj
3272 Posty
Jon Doe
(Joseph)
Maniak
roania napisał:
Uzyte logo firmy nie jest poprawne, to jest logo stacji benzynowych - i to nie oni sa wlascicielami czy wspoloperatorami na platformach wierniczych.

co za różnica czy to kanadyjska czy norweska firma dla MN.... nie takie bzdury tu publikowano.....
Zgłoś wpis
Odpowiedz   Cytuj
2 Posty
Jan Kowalski
(Fantomas)
Wiking
Ale to Statoil wstrzymal inwestycje, zeby przywrocic porzadki na rynku i obnizyc ceny uslug.
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
1 Post

(JanuszGluszak)
Wiking
Statoil made huge mistakes over the last 10 years OVER investing and wrong assessment of future oil prices. Well they are not alone, banking sector gave huge loans worldwide as well that pushed the industry to over-invest. Few cute boys and girls in suits looking smart took conclusions from the historical price chart and asked them self what variables influence the price of oil as well gas.
The problem in Norway is that they have sold out their easy oil in the 80's till early 2000's when usd/bbl was very low-they sold most of it's (easy oil). To maintain the social BS as well illusion of being "BRA" they MAXIMIZED the production-sold their soul for cent.
The future situation is very dark for"Best i verden Norge i alt"- The cheap oil GONE the promise that there is more is very very optimistic, Norwegian shelf is the most surveyed in the world whiteout any elephant field's being found since 89 . The gas reserves overestimated and decline will be in the next 20 years (not 80 years as they love to brag about). Well the output is is around 1.9 million bbl per day vs 1.3 few years ago but to achieve that jump in production was EXPENSIVE AS HELL and at the current price per barrel will not pay back anytime soon. Being optimistic about the price going up is naive, the whole economy world wide is on decline and need for energy is way down. By the way last time it took 20 years for the price to go high again.The other bad part is that many new players are emerging as potential serious producers with cheap production cost and without the Norwegian BS ceremony as well overpaid and spoiled workforce. The good part is-well for the next 10 Years the oil found can patch the BS before the shit hit the fan seriously. Also might be harder in Norway but other's are doing worse(LOL). Ohh they will start the mega projects to give work which puts me in OK (I am engineer from Canada,Quebec) situation. Well building a bridge for 500 million dollars to connect a small place with less 1000 inhabitants with a TOWN of 4000 with population that has mostly high-school education thinking it will boost the economy and start new Silicon valley a la Norwegian is very interesting.

IMO In the next 20 years It will be Back to the basics-Fishing for food, running after sau when you Norwegian wife is to ugly and "Pluke Bare i Fjella" . LOL

Sorry POLAKS my first language is French. Canadian-With Polish Background married to Norwegian.
Zgłoś wpis
Odpowiedz   Cytuj
17146 Postów

(jasta102)
Maniak
no a co bedzie z Polakami co wypracuja sobie emerytury badz dodatki, maja domy na kredyt, tudziez osiedlili sie z dziecmi w najlepszym kraju na swiecie
czy tez beda musieli jedzenie w morzu lapac, owce pasc i byc twardzi
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
139 Postów
Byk Miks
(roccobarocco)
Stały Bywalec
jasta102 napisał:
no a co bedzie z Polakami co wypracuja sobie emerytury badz dodatki, maja domy na kredyt, tudziez osiedlili sie z dziecmi w najlepszym kraju na swiecie
czy tez beda musieli jedzenie w morzu lapac, owce pasc i byc twardzi

Będą żyć jak do tej pory. Pewne jest natomiast, ze nigdy nie odzyskają swoich pieniedzy za domy które kupili w kredycie. Zresztą tak samo jak Polacy, ktorzy w Polsce kupili nieruchomość w latach 2007-2010.
Norwegia jest kompletnie nieatrakcyjnym krajem dla nowych inwestorów. Trzeba być niespełna rozumu aby zainwestować w tym kraju duże pieniądze. A przyszłość kraju? W dalszym ciągu bedzie to ropa, turystyka, rybołówstwo, moze przemysł stoczniowy. Nic poza tym.
Zgłoś wpis
Odpowiedz   Cytuj

Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok