Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

Życie w Norwegii

Norweski bank ostrzega przed falą oszustw: dziesięciokrotny wzrost prób wyłudzenia danych

Monika Pianowska

24 października 2022 09:00

Kopiuj link
Norweski bank ostrzega przed falą oszustw: dziesięciokrotny wzrost prób wyłudzenia danych

Cyberprzestępcy równie często udają, że są bankiem. stock.adobe.com/licencja standardowa

Norweski Sparebank 1 odnotował w ciągu ostatniego tygodnia dziesięciokrotny wzrost liczby oszustów próbujących wyłudzić poufne dane od klientów. Według banku prawdopodobnie problem dotyczy również innych pożyczkodawców.
Dyrektor działu bezpieczeństwa w Sparebank 1 SR-Bank, Marit Sola, ostrzega, że masowe ataki są szczególnie powszechne w SMS-ach i wiadomościach na Messengerze, gdzie naciągacze rozsyłają fałszywe linki. Pod pretekstem podzielenia się nagrodą, proszą o podanie informacji o swoim koncie. Należy w takich przypadkach, innym kanałem niż aplikacja, ostrzec znajomego, że jego konto zostało zhakowane.
Cyberprzestępcy równie często udają, że są bankiem, policją, Økokrim, firmą windykacyjną, gabinetem lekarskim, administracją podatkową lub podobnymi. Przedstawiając sprawę często jako pilną, np. oczekując zapłaty w przypadku rzekomego zamrożenia konta, proszą klientów o podanie poufnych informacji, takich jak numer konta, hasło czy kod PIN.

Bank nigdy tak nie robi

– Oszuści wybierają kobiety w pewnym wieku, w których zaufanie do instytucji takich jak policja lub inne agencje publiczne jest prawdopodobnie nieco wyższe – dodaje Sola w rozmowie z Børsen. – Bardzo ważne jest, aby pamiętać, że ani bank, ani nikt inny o uczciwych intencjach nie poprosi o takie informacje. Nie wysyłamy również wiadomości z linkami, w które klient jest proszony kliknąć, bez wcześniejszego poinformowania – podkreśla.

Źródło: Børsen
❤️ 0
😂 0
😢 0
😠 0
😮 0
Gość
Wyślij


Raport Norwegia

Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.

Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok