Witam, jestem nowy na forum, więc może ten wątek był już poruszany ale ... zaryzykuję.
Pracuję w norweskiej firmie budowlanej, która od jakiegoś czasu zaczyna coraz więcej \"oszczędzać\" i przerzucać koszty na pracowników. Ponieważ pracownicy \" nie dbają \"o narzędzia, każdy pracownik ma otwarte konto ,na które kupuje potrzebne mu do pracy narzędzia. Pracodawca dokłada do każdej godziny pracy całe 7,50 NOK , które później odlicza od długu zaciągniętego przez pracownika ( na zakup tych narzędzi) - Dotąd chyba wszystko jasne, pewnie większość z Was ma podobnie ustalenia z pracodawcą ( może tylko kwota jest inna) - Ja pracuję jako malarz/ glazurnik i otrzymałem ( od pracodawcy ) listę, na której są narzędzia, które mam posiadać a które jeśli zakupię nawet na projekt i tak obciążą mnie.
Teraz pytanie(a):
Czy materiały jednorazowego użytku ( bity, ostrza, wiertła ) powinny obciążać moje konto? Czy pracodawca może wpisać - wiadra, rączki do wałków itp? Czy są jakieś przepisy, które to regulują? Czy pracodawca może nie ponosić kosztów ( przecież za materiał płaci klient) Oczywiście pracodawca podaje ceny z podatkiem i takie dopisuje do długu pracownika 
W załączeniu przesyłam zdjęcie.
P.S. Sprawa dotyczy wszystkich pracowników ( Norwegów również ), próbowaliśmy rozmawiać ,ale nic nie wskóraliśmy. Proszę o wyjaśnienie tej kwestii. Jeśli wszystko jest OK to rozumiem ,ale coś jest nie tak. Z góry dziękuję. Jarek

witam, drynnij 96863338, sprawdzimy na komputerze