Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Rozlicz podatek za 2023

Transport i komunikacja

Zmiana przewoźnika kolejowego w południowej Norwegii. Co to oznacza dla pasażerów?

Natalia Szitenhelm

14 grudnia 2019 08:00

Udostępnij
na Facebooku
1
Zmiana przewoźnika kolejowego w południowej Norwegii. Co to oznacza dla pasażerów?

Pasażerowie muszą liczyć się z podwyżkami cen. / zdjęcie ilustracyjne MN

Od jutra brytyjska firma Go-Ahead przejmie od norweskiej spółki Vy obsługę części połączeń kolejowych w południowej Norwegii. Oprócz kosmetycznych zmian, które zauważą pasażerowie, takich jak np. inne uniformy pracowników czy nowa nazwa kolei, podróżni muszą liczyć się ze wzrostem cen biletów – na niektórych trasach mogą one być bowiem dwukrotnie wyższe.
15 grudnia Go-Ahead Norge AS przejmie od Vy obsługę pociągów Sørlandsbanen międy Oslo a Stavanger, Jærbanen oraz Arendalsbanen. Pasażerowie, którzy podróżują koleją na południu kraju, muszą więc liczyć się ze zmianami, które zebraliśmy poniżej.

Nowa nazwa

Od niedzieli Sørlandsbanen będzie się nazywać Sørtoget. Zmiana ma charakter wyłącznie komercyjny, bowiem pociągi towarowe nadal będą kursować pod szyldem Sørlandsbanen. W październiku ubiegłego roku, po podpisaniu kontraktu na realizację przewozów, Magnus Hedin, dyrektor Go-Ahead Nordic, wyjaśniał, że postanowiono uprościć dotychczasową nazwę. – Chcemy stworzyć coś zupełnie nowego – mówił wówczas.

Ceny biletów

To z pewnością kwestia, która najbardziej interesuje pasażerów. Od 15 grudnia pasażerowie, którzy łączą podróż Sørlandsbanen z podróżą innymi trasami kolejowymi będa musieli kupić dwa bilety – od Vy i Go-Ahead. Do tej pory na trasach łączonych pasażerowie mogli podróżować jednym biletem ze zniżką, tzw. miniprisbilletter, którego koszt wynosil 299 lub nawet 199 NOK. Teraz koszt podróży będzie nawet dwukrotnie wyższy.

Tyle samo jednak co w Vy będą w Go-Ahead kosztować bilety w opcji Fleks na trasie Oslo-Stavanger: 1053 NOK.

Miniprisbilletter - najtańsze bilety, trzeba je kupować z dużym wyprzedzeniem.

go-aheadnordic.no
Jak mówi dyrektor Go-Ahead, Cathrine Elgin, zarówno brytyjska firma, jak i Vy będą dążyć do znalezienia rozwiązania, które połączy systemy obu przewoźników. Zaznaczyła , że tymczasem jednak priorytetem firmy jest wzmocnienie jej pozycji w Norwegii, dlatego pasażerowie będą musieli trochę poczekać.

Dla pewnej grupy studentów mamy złe wieści. Od niedzieli ok. 80 tys. studiujących osób, które mają 30 lat i więcej, straci 25 proc. zniżkę na bilety.

BIlety można kupić na stronie internetowej go-aheadnordic.no, w automatach biletowych Entur, na stacjach, w pociągu czy poprzez kontakt z obsługą klienta. Bilet na pociąg do Kristransand można także kupić za pośrednictwem aplikacji Vy i strony internetowej vy.no.

Więcej kursów

Go-Ahead planuje w przyszłości zwiększyć częstotliwość kursów między Stavanger a Oslo. W pierwszym roku liczba kursów nie ulegnie jednak zmianie. – Planowaniem trasy zajmuje się Bane NOR, my zaproponujemy zmiany i ulepszenia – mówi Elgin dla VG.

Poniżej: od niedzieli obsluge połączeń na południu od Vy przejmą Brytyjczycy. Norweski przewoźnik w oficjalnym komunikacie na swojej stronie internetowej podziękował wszystkim pasażerom za wspólne prawie 100 lat podróży. 
Wyświetl ten post na Instagramie.

#reismedvy #reismiljøvennlig #vy

Post udostępniony przez Vygruppen (@vygruppen)

Rebranding pełną parą

9 grudnia firma Go-Ahead zaprezentowała nowe uniformy dla pracowników. Według przedstawicieli firmy mundury mają podkreślać innowacyjność firmy. Przede wszystkim jednak pomyślano o komforcie pracowników, którzy będą je nosić. Uniformy mają być wygodne, zaprojektowano je tak, by pracownicy czuli się w nich dobrze przy każdej pogodzie.

W 2020 Go-Ahead planuje też rozpocząć modernizację taboru, by dostosować pociągi do oczekiwań klientów. Chodzi np. o kwestie, takie jak bardziej przestronne przedziały czy większa liczba pojedynczych miejsc. Brytyjska firma chce także skupić się na działaniach, które ulatwią rodzicom podróżowanie z dziećmi.
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


przemek233

17-12-2019 04:23

Za małe muszczki mają po swoich super szkołach norweskich bezstresowych

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok