Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

Transport i komunikacja

Zła passa lotniska Rygge-Moss trwa. Właściciele chcą się go pozbyć

Monika Pianowska

29 maja 2020 09:32

Kopiuj link
1
Zła passa lotniska Rygge-Moss trwa. Właściciele chcą się go pozbyć

Jak wskazują lokalne media, potencjalnym nabywcą portu lotniczego Rygge-Moss może być firma Rygge Airport. wikimedia.org/ fot. Johanroed/ https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/

Najpierw szukał inwestorów, później chętnych przewoźników, wreszcie gdy wiele wskazywało na to, że już wiosną tego roku pasażerowie będą mogli znów zacząć korzystać z jego usług, uruchomienie portu lotniczego w Moss pokrzyżował kryzys wywołany epidemią koronawirusa. Obecni właściciele wyrazili na łamach norweskiej prasy chęć sprzedania obiektu.
Gdy już było wiadomo, że z powodu kłopotów w branży zamknięte w 2016 roku lotnisko straciło na razie szanse na ponowne przyjęcie podróżnych, jego zarządcy – Jotunfjell Partners – próbowali wynegocjować z władzami gminy nowe warunki jego funkcjonowania. Propozycja, by terminal portu lotniczego zamienić w centrum handlowe, została jednak odrzucona. Przez wakacje przedsiębiorstwo ma się jeszcze zastanowić, do czego wykorzystać budynek. Utrzymanie go kosztuje rocznie 6-8 milionów koron.
Reklama

Lotnisko dla cierpliwych

Jak wskazują lokalne media, potencjalnym nabywcą portu lotniczego Rygge-Moss może być firma Rygge Airport, która nie traci nadziei, że w obiekt będzie się jeszcze dało tchnąć życie. Szacuje się jednak, że pasażerowie będą musieli czekać na ten moment… kolejne pięć lat. Dwa do trzech lat bowiem ma zająć samo odradzanie się branży lotniczej po tzw. koronakryzysie, po czym dopiero uda się ocenić zasadność otwarcia Rygge.
0
0
0
0
0
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


Xx1

29-05-2020 18:58

Po koronie to będą do Norwegi ściągać takie tłumy imigrantów zarobkowych ze lotnisko zwrócilo by się już po pierwszym miesiącu... Nie ważne czy tu będzie praca i godna płaca, ludzie będą przyjeżdżać po utracie pracy, myśląc „może się uda”. W końcu w statystykach Norwegia zawsze pięknie wyglada...

Raport Norwegia

Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.

Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok