Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

5
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Transport i komunikacja

Uwaga, kierowcy w Hedmark. Norwegowie testują oznaczenia drogowe

Maja Zych

14 września 2017 10:57

Udostępnij
na Facebooku
Uwaga, kierowcy w Hedmark. Norwegowie testują oznaczenia drogowe

Tak wygląda droga Rv2 w Våler. screenshot: NRK / ANNE NÆSHEIM

Na drodze krajowej nr 2 w Våler w Hedmarku pojawiły się żółte i białe pasy, które rozciągają się na długości 400 metrów. Norwescy drogowcy testują tam różne rodzaje oznaczeń, aby dowiedzieć się, które najlepiej sprawdzą się w tamtejszych warunkach klimatycznych.
Oznaczenia testowane będą na drodze nazywanej przez miejscowych Haslemoenstrekka przez najbliższe dwa lata. Państwowy Zarząd Dróg (Statens Vegvesen) zadecyduje, które z nich spełnią norweskie wymagania.

Norweskie warunki to wyzwanie

Przy oznaczaniu dróg bardzo ważna jest odporność namalowanych pasów na warunki atmosferyczne oraz ruch. W przypadku norweskich realiów najważniejsza będzie przede wszystkim wytrzymałość na niskie temperatury oraz stosowanie łańcuchów śniegowych. Aby oznaczenia mogły być dopuszczone do stosowania na drogach w Norwegii muszą przejść szereg testów, które wykażą, czy spełniają one restrykcyjne norweskie standardy. W badaniach uczestniczą firmy z całej Europy.

– Musimy sprawdzić jakość oznaczeń drogowych, czy są widoczne zarówno po zmroku, w świetle dziennym, jak i w trudnych warunkach drogowych – powiedział w rozmowie z NRK kierownik projektu Trond Cato Johansen.

Pierwsze wnioski Statens Vegvesen będzie mógł wyciągnąć już po trzech tygodniach od rozpoczęcia testów.
Ten moduł wyświetla się tylko na wersji dla telefonów
Reklama

Zdziwienie kierowców

Żółte i białe pasy namalowane są jeden za drugim w poprzek drogi, dlatego wzbudzają duże zainteresowanie kierowców – wielu z nich ma swoje własne teorie co do ich znaczenia. Najczęściej przypuszczają, że służą one zmniejszeniu prędkości, jednak Johansen podkreśla, że jest to jedynie projekt naukowy.
Reklama
Gość
Wyślij
Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok