Transport i komunikacja
Trzy razy wyższe bompenger w Oslo. Od zmian dzielą tylko formalności
6
Zmiany mogą znacząco uderzyć po kieszeni kierowców z Oslo. MN
Trzykrotnie wyższe opłaty bramkowe (bompenger) mają być pobierane w Oslo, kiedy poziom dwutlenku azotu w powietrzu przekroczy określony poziom. Od wprowadzenia zmian dzielą władze gminy jedynie formalności. Wyższymi opłatami mają zostać obciążeni także właściciele samochodów osobowych i ciężarowych, które prawie nie emitują NO2, co wywołuje sprzeciw niektórych środowisk.
Będzie to kolejna podwyżka dla mieszkańców stolicy Norwegii. 1 października tego roku wprowadzono już nowe, wyższe stawki oraz dodatkową opłatę za jazdę w godzinach szczytu.
Nowe stawki
Opłaty za przejazdy w dniach o zbyt wysokim zanieczyszczeniu powietrza mają być trzykrotnie wyższe niż stawki, które obowiązują od 1 października. Na największe opłaty muszą przygotować się kierowcy, którzy poruszają się samochodami z silnikiem diesla – dla nich przejazd w godzinach szczytu może wynieść aż 177 koron.
Planowane stawki za przejazdy samochodami osobowymi podczas zbyt wysokiego zanieczyszczenia powietrza:
Planowane stawki za przejazdy samochodami osobowymi podczas zbyt wysokiego zanieczyszczenia powietrza:
Samochody benzynowe/ hybrydowe | Samochody z silnikiem Diesla | |
---|---|---|
Poza godzinami szczytu | 132 NOK | 147 NOK |
W godzinach szczytu | 162 NOK | 177 NOK |
Darmowa komunikacja miejska
Wyższe opłaty za przejazdy samochodami mają skłonić mieszkańców stolicy do skorzystania z transportu zbiorowego. Kolejnym sposobem na zachęcenie kierowców do porzucenia aut mają być zniesione opłaty za bilety. W dni, w które poziom dwutlenku azotu przekroczy dopuszczalny poziom, komunikacja w Oslo ma być darmowa.
Jeśli zanieczyszczenie powietrza będzie w normie, wciąż obowiązywać będą stawki wprowadzone od 1 października tego roku.
Jeśli zanieczyszczenie powietrza będzie w normie, wciąż obowiązywać będą stawki wprowadzone od 1 października tego roku.
Nie wszyscy zgodni
Norwescy politycy zgadzają się, że w Oslo potrzebne są zmiany, aby zapobiec zanieczyszczaniu powietrza - nie wszyscy są jednak zadowoleni z formy wprowadzania zmian. Część osób uważa, że trzykrotnie wyższymi opłatami nie powinni być obciążeni kierowcy nowoczesnych samochodów benzynowych, hybrydowych oraz ciężarowych, które prawie nie emitują szkodliwych tlenków azotu.
Reklama
To może Cię zainteresować
3
11-11-2017 11:06
4
0
Zgłoś
11-11-2017 09:43
15
0
Zgłoś
11-11-2017 09:05
9
0
Zgłoś
10-11-2017 22:50
9
0
Zgłoś