Technologia przerosła kolej. Ekspresowe pociągi na lotnisko nie mają po czym jeździć

Tabor Flytoget liczy szesnaście pociągów przeznaczonych do transportu wahadłowego (stan na listopad 2017). MN/ fot. Maja Zych
Zakupy wyprzedziły epokę
Osiem nowych składów dołączy do taboru Flytoget, liczącego obecnie szesnaście pociągów, do sierpnia 2019 roku. Modele wymagają bowiem specjalistycznych testów, m.in. prędkości oraz reakcji na różne warunki atmosferyczne, szczególnie temperatury. Dodatkowe utrudnienie stanowi brak możliwości przeprowadzenia ich na terenie Norwegii z uwagi na archaiczne tory. Próby odbędą się więc na terenie Szwecji, Austrii i Czech.
Komfort i design dla cierpliwych
Ponadto pociągi zyskają imponującą prędkość. Pytanie tylko, czy rzeczywiście nadarzy się okazja, by wykorzystać ją w Norwegii. Obecnie składy Flytoget są w stanie dotrzeć z lotniska Gardermoen na dworzec główny w Oslo w niespełna 20 minut.

Źródło: aftenposten.no
Raport Norwegia
Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.
23-10-2017 20:11
20
0
Zgłoś