Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

4
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Transport i komunikacja

Szybko, tanio, ekologicznie. Hyperloop – przyszłość transportu według Norwegów

Natalia Szitenhelm

30 maja 2017 08:00

Udostępnij
na Facebooku
4
Szybko, tanio, ekologicznie. Hyperloop – przyszłość transportu według Norwegów

W takiej tubie przemieszczać się będą kapsuły Hyperloop. Fot. Kevin Krejci / Flickr.com / Attribution 2.0 Generic (CC BY 2.0)

Oto krótsza i wygodniejsza alternatywa dla samolotu i pociągu – Hyperloop – kolej pneumatyczna. Teraz Partia Zielonych chce za jej pomocą połączyć Oslo z Kopenhagą.
W wakacje pisaliśmy o tym, że norweski rząd, otwarty na wszelkie innowacje, zainteresował się projektem kolei pneumatycznej. Minister Transportu Ketil Solvik-Olsen mówił wówczas:

– Z zainteresowaniem śledzimy rozwój technologii Hyperloop. […] naturalnym jest że rozważamy wprowadzenie go w Norwegii.

Poniżej: z taka prędkością można podróżować Hyperloop.

#hyperloop #train by #elonmusk #thefutureisnow #reallyhopenoonegetsseizure

Post udostępniony przez lucky89030 (@lucky89030)

50 minut z Norwegii do Danii

Obecnie Partia Zielonych (MDG) wpadła na pomysł, by koleją pneumatyczną połączyć Oslo i Kopenhagę. Politycy ugrupowania planują, że przedsięwzięcie uda się zrealizować w 2037 roku.

Odległość między Oslo a Kopenhagą w linii prostej wynosi ok. 483 km, Hyperloop porusza się ze średnią prędkością 970 km/h (choć maksymalnie może 1200 km/h), więc z jednego miasta do drugiego mógłby dotrzeć w około pół godziny.
Ten moduł wyświetla się tylko na wersji dla telefonów
Reklama

Przyszłość transportu

Filantrop, dyrektor generalny Tesli Motors i SpaceX, –Elon Musk – wpadł na pomysł technologii nazwanej Hyperloop, która opiera się hermetycznie szczelnych kapsułach poruszających się w tubie z ciśnieniem takim jak to na Marsie. Zmniejszy to opór powietrza, a co za tym idzie, pozwoli osiągnąć dużą prędkość przy niskim zużyciu mocy. Kompresory umieszczone w kapsułach będą zasysać powietrze z przodu, a wypuszczać je z tyłu. Stworzy to swego rodzaju poduszkę, która napędzi wagoniki. Energia potrzebna do napędzenia kapsuł będzie pozyskiwana dzięki panelom słonecznym zainstalowanym na tubach. 


Źródło: dagbladet, pb
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


ppp ppp

31-05-2017 08:37

Elon Musk i wszystko jasne.Ten facet robi tylko dobry marketing i nagania losi na akcje w niby innowacyjne i genialne projekty.Rezultat jest taki ,ze np Tesla ma wyzsza wycene niz Ford.Tylko nikt nie mowi ile kosztuje serwis tych samochodzikow albo czy ekologicznie produkowane i utylizowane sa pozniej akumulatory.

Jan Kowalski

30-05-2017 19:19

Skad wiadomo, ze bedzie tanio i ekologicznie? Energii do tego potrzeba calkiem sporo.

Eldur Sevarsson

30-05-2017 14:11

Sceptycznie do tego podchodze...
Norwegia lubi w swiecie duzo mowic o ekologi i o tym jak chca dbac o srodowisko.
Ale chceiec a robic to duza i dosc zasadnicza roznica....

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok