Transport i komunikacja
Szybko, tanio, ekologicznie. Hyperloop – przyszłość transportu według Norwegów
4

W takiej tubie przemieszczać się będą kapsuły Hyperloop. Fot. Kevin Krejci / Flickr.com / Attribution 2.0 Generic (CC BY 2.0)
Oto krótsza i wygodniejsza alternatywa dla samolotu i pociągu – Hyperloop – kolej pneumatyczna. Teraz Partia Zielonych chce za jej pomocą połączyć Oslo z Kopenhagą.
W wakacje pisaliśmy o tym, że norweski rząd, otwarty na wszelkie innowacje, zainteresował się projektem kolei pneumatycznej. Minister Transportu Ketil Solvik-Olsen mówił wówczas:
– Z zainteresowaniem śledzimy rozwój technologii Hyperloop. […] naturalnym jest że rozważamy wprowadzenie go w Norwegii.
Poniżej: z taka prędkością można podróżować Hyperloop.
– Z zainteresowaniem śledzimy rozwój technologii Hyperloop. […] naturalnym jest że rozważamy wprowadzenie go w Norwegii.
Poniżej: z taka prędkością można podróżować Hyperloop.
50 minut z Norwegii do Danii
Obecnie Partia Zielonych (MDG) wpadła na pomysł, by koleją pneumatyczną połączyć Oslo i Kopenhagę. Politycy ugrupowania planują, że przedsięwzięcie uda się zrealizować w 2037 roku.
Odległość między Oslo a Kopenhagą w linii prostej wynosi ok. 483 km, Hyperloop porusza się ze średnią prędkością 970 km/h (choć maksymalnie może 1200 km/h), więc z jednego miasta do drugiego mógłby dotrzeć w około pół godziny.
Odległość między Oslo a Kopenhagą w linii prostej wynosi ok. 483 km, Hyperloop porusza się ze średnią prędkością 970 km/h (choć maksymalnie może 1200 km/h), więc z jednego miasta do drugiego mógłby dotrzeć w około pół godziny.

Przyszłość transportu
Filantrop, dyrektor generalny Tesli Motors i SpaceX, –Elon Musk – wpadł na pomysł technologii nazwanej Hyperloop, która opiera się hermetycznie szczelnych kapsułach poruszających się w tubie z ciśnieniem takim jak to na Marsie. Zmniejszy to opór powietrza, a co za tym idzie, pozwoli osiągnąć dużą prędkość przy niskim zużyciu mocy. Kompresory umieszczone w kapsułach będą zasysać powietrze z przodu, a wypuszczać je z tyłu. Stworzy to swego rodzaju poduszkę, która napędzi wagoniki. Energia potrzebna do napędzenia kapsuł będzie pozyskiwana dzięki panelom słonecznym zainstalowanym na tubach.
Źródło: dagbladet, pb
Źródło: dagbladet, pb
Reklama
To może Cię zainteresować
1
31-05-2017 08:37
6
0
Zgłoś
30-05-2017 19:19
2
0
Zgłoś
30-05-2017 14:11
3
0
Zgłoś