Przetestowali ponad 30 samochodów elektrycznych. Tylko dziewięć przejechało 500 kilometrów

Działacze NAF zwracają uwagę, że kolejne testy wskazują na poprawę technologii stosowanej w samochodach elektrycznych. Fot. NAF/Motor
Spośród 32 samochodów biorących udział w teście, dziewięć przejechało co najmniej 500 kilometrów do momentu utraty 90 proc. zasięgu. Najlepiej wypadła Tesla Model S Dual Motor AWD.
- dziewięć przejechało co najmniej 500 kilometrów,
- osiem przejechało pomiędzy 400 a 500 kilometrów,
- piętnaście przejechało pomiędzy 300 a 400 kilometrów.
Trzy modele z wyjątkowo szybkim ładowaniem
- Xpeng G9: 8,4 minuty;
- Tesla Model S: 8,5 minuty;
- Ioniq 6: 9,4 minuty.
– Kiedy ładowanie przebiega tak szybko, prawie nie masz czasu pójść do łazienki, czy zrobić sobie kawy, zanim będziesz mógł kontynuować jazdę – komentują aktywiści NAF.

Działacze NAF oraz redaktorzy Motor.no wskazują, że czas ładowania to najważniejsza cecha elbili obok pojemności akumulatora.Fot. stock.adobe.com/fot. Andrey/tylko do użytku redakcyjnego
Uczestnicy El Prix 2023 odpowiadali także na najważniejsze pytanie testu – czy oficjalny zasięg producenta znajduje odzwierciedlenie w rzeczywistości? Zgodność osiągnięto w przypadku jednej trzeciej spośród 32 samochodów. Rekord zasięgu wyznaczyła Tesla S LR, której kierowca przejechał 672 kilometry. Do wyczerpania akumulatora, bez zachowania marginesu 10 procent, odległość 500 kilometrów pokonało 500 elbili. W porównaniu z testem z 2020 roku, średni zasięg pojazdów elektrycznych zwiększył się o 130 kilometrów.
Źródło: NAF, MojaNorwegia.pl
To może Cię zainteresować
07-07-2023 23:38
0
-5
Zgłoś
07-07-2023 01:48
1
0
Zgłoś
06-07-2023 19:21
0
0
Zgłoś
06-07-2023 11:20
0
-3
Zgłoś
28-06-2023 20:22
0
-4
Zgłoś
27-06-2023 22:12
1
0
Zgłoś
27-06-2023 02:44
0
-4
Zgłoś
25-06-2023 10:06
0
-6
Zgłoś
25-06-2023 09:57
4
0
Zgłoś
25-06-2023 09:48
0
-3
Zgłoś