Nadchodzą wielkie zakupy?

Jeszcze zdążysz z kredytem

Eff.14,9%, 65000kr, 5 år, kost 28730kr, Tot. 93730kr

Transport i komunikacja

Pociągiem z Warszawy do Oslo z jedną przesiadką? W planach wielka siatka europejskiej kolei

Emil Bogumił

10 października 2021 13:00

Udostępnij
na Facebooku
1

Europejska Sieć Kolei Nocnych miałaby być największą konkurencją dla tanich linii lotniczych. Hallvard Nygård [CC BY-SA 3.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/)]

Niemiecka partia Zielonych chce zrewolucjonizować europejski rynek transportu. Ugrupowanie postuluje utworzenie europejskiej sieci nocnych tras kolejowych. Pociągi miałyby połączyć największe miasta kontynentu oraz popularne miejscowości wypoczynkowe. W planach znalazły się kursy do Oslo.
Reklama
Zieloni uważają, że Niemcy mogą objąć wiodącą rolę w zakresie rozwoju europejskiej sieci pociągów. Przyznają, że pomoże w tym centralne położenie kraju na mapie Europy. Pomysł odwołuje się do planów Agencji Kolejowej Unii Europejskiej (ERA), która postuluje stworzenie „Eurocontrol for Rails”. System ma nawiązywać do organizacji lotnictwa w Europie i koordynować międzynarodowy ruch kolejowy. Ujednolicone miałyby zostać przepisy i sposób przydziału tras, co zapobiegłoby ewentualnym problemom technicznym i prawnym.

Z każdego miejsca w Europie… do każdego miejsca w Europie

Projekt niemieckich Zielonych zakłada, że największe miasta oraz kurorty kontynentu zostaną połączone siatką połączeń nocnych. Odpowiedni dobór stacji przesiadkowych sprawi, że z dowolnego miejsca w Europie będziemy mogli dostać się do wybranej przez nas destynacji. System współpracy z miastami portowymi ma sprawić, że ewentualne przeprawy byłyby wliczone w koszt biletu. Tym sposobem, z Warszawy będziemy mogli dostać się m.in. do Oslo czy na jedną z wysp Morza Śródziemnego.
Projekt zaprezentowany przez niemiecką partię Zielonych.

Projekt zaprezentowany przez niemiecką partię Zielonych.

Podróż z Warszawy do Oslo wymagałaby przesiadki w Berlinie. Stamtąd, trasą N1, będzie można dostać się do Hamburga, Kopenhagi, Sztokholmu oraz Oslo. Projekt zakłada, że cała podróż odbędzie się przy wykorzystaniu jednego, wcześniej zarezerwowanego biletu. Zieloni chcą, by w celu kupna stworzono jedną, europejską platformę internetową.

Marzenie Zielonych dojdzie do skutku, jeśli znajdzie poparcie Komisji Europejskiej. Organ wykonawczy UE miałby postulować wzmocnienie uprawnień Agencji Kolejowej UE i wsparcie modernizacji tras. Te już się rozpoczęły. Skróceniu ulegnie m.in. trasa Berlin-Rzym (z 14 do 12 godzin). Wedle projektu, przejechanie wskazanych na mapie odcinków zajęłoby od 9 do 14 godzin.
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


gregorek0078 Gradalski

10-10-2021 18:07

Macie moje poparcie ️

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram