Pasażerowie domagają się 150 milionów koron: kłopoty kolejnych linii lotniczych

Orzeczenie dotyczy strajku pilotów SAS. Pracownicy protestowali na przełomie kwietnia i maja 2019 roku. Fot. MN
– Punktem wyjścia SAS od zawsze było założenie, że strajk stanowi nadzwyczajną okoliczność, za którą nie przysługuje pasażerom dodatkowe odszkodowanie – tłumaczy na łamach NTB dyrektor ds. komunikacji SAS, John Eckhoff. Dodaje też, że podobnego zdania były skandynawskie instytucje rozstrzygające spory. Zgodnie z obowiązującymi regulacjami, SAS zapewnił pasażerom w trakcie strajku alternatywny transport i pokrył wynikające z problemów dodatkowe wydatki, broni przedsiębiorstwa Eckhoff.
UE stoi po stronie pasażerów
Unijna instytucja przyznała rację Radzie Konsumentów. Sędziowie orzekli, że strajk nie zwalnia przewoźnika z konieczności wypłaty odszkodowań na rzecz poszkodowanych pasażerów.

W wyniku pandemii SAS odnotował w 2020 roku historyczny deficyt. Zgodnie z prognozami zarządu, stabilizowanie sytuacji finansowej spółki ma nastąpić dopiero w 2022 roku. Fot. wikimedia.org/Adrian Pingstone [public domain]

Raport Norwegia
Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.