Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

10
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Transport i komunikacja

Norwegian ratuje się przed bankructwem kosztem pasażerów. 34 000 osób nie dostanie zwrotu za bilety

Monika Pianowska

24 marca 2021 12:00

Udostępnij
na Facebooku
6
Norwegian ratuje się przed bankructwem kosztem pasażerów. 34 000 osób nie dostanie zwrotu za bilety

Większość z tych osób to pasażerowie zagraniczni, co sugerują statystyki: 99,6 proc. norweskich klientów otrzymało należności. stock.adobe.com/ fot. Sergey Kamshylin/ tylko do użytku redakcyjnego

Chociaż upadające linie lotnicze Norwegian drobnymi krokami wychodzą na prostą w zmaganiach z widmem bankructwa, nie jest to wcale dobra wiadomość dla wielu pasażerów. Jeśli ktoś wciąż czeka na zwrot kosztów za odwołane loty, nie ma szczęścia.
W połowie marca marca Norwegian przedstawił wierzycielom ostateczny plan restrukturyzacji finansowej, zgodnie z którym pozostali niezabezpieczeni wierzyciele nie otrzymają pełnej rekompensaty strat wywołanych kryzysem koronawirusowym w branży. Obejmuje to około 34 tys. międzynarodowych klientów, którzy jeszcze nie otrzymali pełnego zwrotu należności.

Muszą traktować wierzycieli tak samo

Plan musi zostać zaakceptowany, aby linia lotnicza mogła kontynuować proces restrukturyzacji i pozyskać nowy kapitał w kwietniu. Celem całego procesu jest osiągnięcie porozumienia z wierzycielami i tym samym zapewnienie norweskiemu przewoźnikowi zrównoważonej przyszłej działalności. Po zatwierdzeniu plan musi również zostać uznany przez irlandzkiego sędziego. W ubiegłym tygodniu norweski sąd zezwolił już na kontynuację planu ratunkowego.
Dyrektor generalny spółki Jacob Schram uważa, że ​​plan jest dobrym rozwiązaniem dla wierzycieli i właścicieli. Firma twierdzi, że ​​około 98 proc. klientów ubiegających się o zwrot kosztów rezerwacji dokonanych bezpośrednio w linii lotniczej przed rozpoczęciem procesu odbudowy otrzymało zwrot pieniędzy, i żałuje, że nie uda się tego zrobić w przypadku pozostałych. Norwegian musi ich bowiem traktować w taki sam sposób, jak innych niezabezpieczonych wierzycieli. Większość z tych osób to pasażerowie zagraniczni, co sugerują statystyki: 99,6 proc. norweskich klientów otrzymało należności.
Obecnie Norwegian funkcjonuje w granicach minimum, obsługując tylko kilka lotów krajowych, podczas gdy program dla osób często podróżujących został wstrzymany. Szefowie firmy mają nadzieję na zakończenie procesu restrukturyzacji, w tym pozyskanie nowego kapitału, do maja.
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


high octane

25-03-2021 09:25

Te linie sa takim samym bankrutem jak to panstwo.

boj fra oszlo

24-03-2021 21:13

...kazdemu niedowiarkowi powinni zalozyc obroże i kaganiec...inaczej pandemia nigdy sie nie skończy

MiroMaro

24-03-2021 17:33

Norwegian okrada swoich klientów a Thon i Skandik więzi ludzi za ich pieniądze a wszystko pod noskiem pulchnej Erny ale wystarczy powiedzieć beklager i jest wporządku ;]

alfred19

24-03-2021 16:33

no tak swoim oddali innych maja w d.....

DK84

24-03-2021 15:49

Moja rezerwacja zniknęła bez żadnego powiadomienia... odpowiedz od konsultanta: błąd systemu..haha

Jugol

24-03-2021 14:05

Komentarz został usunięty ze względu na naruszenie regulaminu portalu
Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok