Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu
Transport i komunikacja

Pasażerów w Oslo czekają spore utrudnienia. Metro latem będzie w remoncie

Monika Pianowska

11 maja 2024 09:00

Udostępnij
na Facebooku
1
Pasażerów w Oslo czekają spore utrudnienia. Metro latem będzie w remoncie

Modernizacje są niezbędne w kilku obszarach na odcinku od Hasle/Løren do Vestli. wikimedia.commons/Smiley.toerist/https://creativecommons.org/https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.en

Od 30 czerwca tysiące pasażerów stołecznego metra będzie musiało inaczej planować swoje codzienne podróże. Tego dnia bowiem rozpocznie się modernizacja linii Grorudbanen. Remont ma potrwać około siedem tygodniu. W podobnym okresie na sześć tygodni będzie natomiast zamknięta stacja Stortinget.
Lato to sezon, w którym odbywają się najważniejsze prace konserwacyjne sieci metra w Oslo. W tym roku padło na Grorudbanen. Modernizacje są niezbędne w kilku obszarach na odcinku od Hasle/Løren do Vestli. Według operatora transportu publicznego w Oslo, Sporveien, prace przedłużą żywotność obecnej infrastruktury, zapewnią bardziej stabilną pracę i ułatwią zwiększenie przepustowości sieci metra.

Siedem tygodni utrudnień

W związku z tym odcinek Hasle/Løren do Vestli pozostanie zamknięty w okresie od 30 czerwca do 19 lipca. Fragment linii między Veitvet i Vestli zaś do 18 sierpnia. Na niektórych odcinkach pojawi się 10 tys. metrów nowych szyn jezdnych i podkładów. Wymienione zostanie również 20 tys. metrów linii energetycznej między Hasle i Vestli. Oprócz tego tunel pomiędzy Kalbakken i Ammerud otrzyma nowy system oświetlenia.
Linia 4 ma kursować w tym okresie pomiędzy Bergkrystallen i Løren. Linia 5 obsłuzy trasę Sognsvann-Ringen-Hasle. Grorudbanen to jedna z najdłuższych linii metra w stolicy. W dni powszednie między Hasle a Vestli wsiada i wysiada łącznie około 80 tys. osób.
Sporveien wyda na modernizację 300 milionów koron. Prace będą realizowane w systemie zmianowym, głównie od 7:00 rano do 19:00 wieczorem. W niektórych momentach budowy konieczna będzie także praca w nocy.

Jeszcze więcej remontów

W tym samym okresie, począwszy od poniedziałku 1 lipca, przez sześć tygodni stacja Stortinget będzie zamknięta. Pasażerowie proszeni są o wysiadanie i wsiadanie na pokład na Jernbanetorget lub Nationaltheatret, Podróżni mogą także korzystać z autobusów lub tramwajów. Sporveien wykorzysta okres zamknięcia na instalację nowych wentylatorów dymu na stacji.
W wakacje czasowo nieczynna będzie też stacja przy  norweskim Parlamencie.

W wakacje czasowo nieczynna będzie też stacja przy norweskim Parlamencie.Źródło: Wikimedia Commons/Creative Commons Attribution 2.5 Denmark/Magnus Fröderberg/norden.org

Weekend 20 i 21 lipca będzie prawdopodobnie najtrudniejszy dla podróżnych. Wówczas zamknięta zostaniet także stacja Majorstuen. Ma to związek z modernizacją terenu stacji. Ze względu na prace związane z układaniem kabli na Majorstuen, w ten sam weekend niedostępne będą również odcinki pomiędzy Jernbanetorget a stadionem Borgen/Frøen/Ullevål. Operator zapewni jednak alternatywny autobus. Ponadto linia autobusowa nr 25 będzie kursować z większą częstotliwością między Majorstuen a stadionem Ullevål.
Trwa już także modernizacja stacji Jernbanetorget. W związku z tym Nygata będzie zamknięta w okresie od 18 maja do 3 czerwca. Wtedy kilka tramwajów w centrum Oslo będzie miało inną trasę. Powodem zamknięcia jest konieczność zatkania wycieku wody do stacji przez Sporveien.
Źródła: Sporveien, Aftenposten, NTB
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


kotadolf .

11-05-2024 16:02

Przeca metro jest pod ziemia,to i tak nikt nie zauwazy,tego remontu!

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok