Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

Transport i komunikacja

Oslo i Bergen ze strefami bezemisyjnymi: rząd dał zielone światło

Emil Bogumił

26 czerwca 2021 08:00

Kopiuj link
1
Oslo i Bergen ze strefami bezemisyjnymi: rząd dał zielone światło

Wciąż nie wiadomo, kiedy pierwsze strefy bezemisyjne pojawią się w Norwegii. Fot. Adobe Stock, licencja standardowa

Ministerstwo Transportu zgodziło się na wdrożenie pilotażowego programu polegającego na wprowadzeniu stref bezemisyjnych do wybranych norweskich miast. Z inicjatywą wyszły samorządy Oslo i Bergen.
– Kilka miast, zwłaszcza Oslo i Bergen, chciałoby wprowadzić strefy bezemisyjne. Rząd, kontynuując plan klimatyczny, ułatwi to w ramach uruchomienia programu pilotażowego. Strefy bezemisyjne pomogą szybciej upowszechnić poruszanie się pojazdami nieprodukującymi spaliny – skomentował minister transportu Knut Arild Hareide. Za opracowanie sposobu wprowadzenie projektu w Oslo, Bergen i innych chętnych miastach odpowiadać będzie Zarząd Dróg Publicznych (Statens Vegvesen). Odpowiedni wniosek w tej sprawie został skierowany z resortu transportu.

Działania zgodne z planem klimatycznym Norwegii

Rząd zwraca uwagę, że wprowadzenie stref bezemisyjnych w wybranych miastach będzie zgodne z Planem Klimatycznym i Krajowym Planem Transportowym na lata 2022-2033. Zarząd Dróg Publicznych otrzymał również zadanie złagodzenia warunków tworzenia płatnych stref niskoemisyjnych. Działania mają skupić się na tym, by można było ustalać je w gminach przez wzgląd na przesłanki klimatyczne. Jak zwraca uwagę ministerstwo, tego typu środki mogą być środkiem inwazyjnym i uciążliwym. Dlatego muszą iść w parze ze zwiększeniem dostępu do odpowiednich pojazdów oraz rozwojem komunikacji publicznej.
Pilotażowy program zostanie zaadaptowany w gminach, które wprowadzą go bez szkody dla mieszkańców oraz środowiska biznesowego.

Pilotażowy program zostanie zaadaptowany w gminach, które wprowadzą go bez szkody dla mieszkańców oraz środowiska biznesowego. Fot. adobe stock/ licencja standardowa autor: Feel good studio

Strefy bezemisyjne zostaną wprowadzone w Oslo i Bergen. Nad podobnymi działaniami zastanawiają się także samorządy Trondheim i Stavanger. W pierwszym etapie programu zostaną wprowadzone przepisy przejściowe. Mają umożliwić dostosowanie się do nowych realiów mieszkańcom dotkniętymi nowymi regulacjami.

Komunikat Ministerstwa Transportu
❤️ 0
😂 0
😢 0
😠 0
😮 0
Gość
Wyślij


Raport Norwegia

Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.

Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok