Opóźnienia, awarie i błędy techniczne: w 2018 punktualność pociągów najgorsza od lat

Celem na 2019 rok jest powrót do co najmniej 90 proc. punktualności. MPW57 [GFDL (http://www.gnu.org/copyleft/fdl.html) or CC BY 3.0 (https://creativecommons.org/licenses/by/3.0)], from Wikimedia Commons
Wyniki poniżej założeń
Statystyki punktualności za 2018 nie są zgodne z jakością, jaką Bane Nor chce dostarczać zarówno podróżnym, jak i operatorom pociągów.
Swoich własnych założeń nie spełniły też żadne z linii Intercity, które kursują między Oslo i Skien oraz Lillehammer i Halden – punktualność linii Østfoldbanen wyniosła zaledwie 70,9 proc., a Vestfoldbanen 71,9 proc.
Czekają na nowy system
Dla pasażerów zmiany oznaczać będą bardziej stabilne i punktualne połączenia, a także większe bezpieczeństwo i wydajność. Wprowadzenie systemu będzie nie tylko zapobiegać błędom technicznym, ale też ułatwi i przyśpieszy przekazywanie informacji podróżnym i operatorom pociągów.
Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS) – projekt, który ma na celu ujednolicenie systemu sterowania ruchem kolejowym wspierany przez Unię Europejską.

Raport Norwegia
Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.