Brak klimatyzacji, opóźnienia, odwołane pociągi. Sprawdź, za co przysługuje zwrot kosztów biletu
W ciągu wakacji wiele połączeń kolejowych kursuje niezgodnie z rozkładem, a na niektórych odcinkach kursuje komunikacja zastępcza. By Alasdair McLellan [Public domain], from Wikimedia Commons
Upały to nie powód?
– Nie, kiedy temperatura jest mniej więcej taka sama, jak temperatura na zewnątrz. Zdajemy sobie sprawę, że jest to uciążliwe. W warunkach przewozu nie ma jednak zapisu, że można wymagać klimatyzacji w pociągach – mówi rzecznik prasowy NSB Åge-Christoffer Lundeby.
Norweska Rada Konsumentów nie zgadza się jednak z opinią państwowego przewoźnika – ich zdaniem chłodny przedział jest standardem, którego mogą wymagać pasażerowie, mimo że nie reguluje tego konkretny zapis w regulaminie.
Wtedy przysługuje odszkodowanie
Reklamacje można składać pisemnie w terminie do 3 miesięcy od zdarzenia – należy pamiętać o załączeniu odpowiednich dokumentów, takich jak rachunek czy kopia biletu oraz opisu przebiegu wydarzeń. Ewentualny zwrot kosztów zostanie wypłacony przez NSB w ciągu miesiąca.
Zwrot kosztów według regulaminu obowiązuje:
– Przy min. 30-minutowym niezapowiedzianym opóźnieniu na krótkich trasach
– Przy min. 60-minutowym niezapowiedzianym opóźnieniu na trasie Oslo-Bergen, Oslo-Kristiansand-Stavanger, Oslo-Trondheim i Trondheim-Bodø
To może Cię zainteresować