Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

kr

Kredyt bankowy w Norwegii

Eff. rente 15,82%, 100 000 kr. over 5 år, etablering 950 kr., Tot. 142 730 kr.

Eff. rente 15,82%, 100 000 kr. over 5 år, etablering 950 kr., Tot. 142 730 kr.

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

Transport i komunikacja

Nowocześnie i na prąd: pierwsze elektryczne autobusy w Ålesund i okolicach

Monika Pianowska

15 czerwca 2020 08:00

Kopiuj link
Nowocześnie i na prąd: pierwsze elektryczne autobusy w Ålesund i okolicach

W przypadku północnego zachodu Norwegii Vy Buss zdecydował się na model Volvo 7900 Electric. adobe.stock.com/ fot. VanderWolf Images/ tylko do użytku redakcyjego

W ramach założenia Norwegii, aby do 2030 roku zniwelować emisję gazów cieplarnianych o 50-55 proc., w kolejnym regionie kraju fiordów pojawią się elektryczne autobusy. Dzięki współpracy państwowego przewoźnika Vy Buss i ABB, szwajcarskiego producenta mi.in. systemów elektroenergetycznych, zasilane prądem pojazdy wyjadą na ulice gmin Ålesund, Giske, Sula i Skodje.
FHI - Badanie zdrowia publicznego w Norwegii
Reklama
Poza tym, że nowoczesne autobusy mają zapewnić pasażerom komfort, otoczeniu ciszę, a operatorowi oszczędność, według danych władz okręgu Møre og Romsdal powinny one przejeżdżać rocznie 750 tys. kilometrów. Zapewni to redukcję 840 ton dwutlenku węgla, co odpowiada emisji około 420 samochodów z silnikiem spalinowym.
Ponadto w porównaniu do tradycyjnych autobusów te na baterie są bardziej wydajne, dzięki czemu używając tej samej ilości energii, są w stanie przejechać trzy razy więcej niż diesle.

Gotowe już za kilka miesięcy

W przypadku północnego zachodu Norwegii Vy Buss zdecydował się na model Volvo 7900 Electric. Pojazdy te będą wyposażone w baterię o mocy 330 kWh  zasięgu około 200 kilometrów. Ładowarkami zajmie się ABB Terra. 10 bezemisyjnych autobusów w Ålesund i okolicach powinno się planowo pojawić już 1 stycznia 2021 roku.

Poniżej: od 2021 dziesięć takich autobusów ma wyjechać na lokalne drogi.
0
0
0
0
0
Gość
Wyślij

Raport Norwegia

Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.

Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok