Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

Transport i komunikacja

Nowoczesne i przestronne. Tak będą wyglądać nowe tramwaje w Oslo

Maja Zych

17 lipca 2019 12:05

Kopiuj link
Nowoczesne i przestronne. Tak będą wyglądać nowe tramwaje w Oslo

Nowe tramwaje będą dłuższe i będą mogły pomieścić nawet 220 pasażerów. Creative Commons / Sporveien

We wtorek 16 lipca firma Sporveien odpowiedzialna za zakup nowych tramwajów w stolicy Norwegii opublikowała pierwsze zdjęcia nowych maszyn, które już od przyszłej zimy będą wozić mieszkańców Oslo. Przestronne składy dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych zastąpią wszystkie dotychczasowe tramwaje.
FHI - Badanie zdrowia publicznego w Norwegii
Reklama
87 nowych pojazdów ma być gotowych na przełomie 2020 i 2021 roku, a ich koszt szacowany jest na ponad 4 miliardy koron.

Jest prototyp

Za produkcję tramwajów dla norweskiej stolicy odpowiedzialna jest hiszpańska firma CAF, która rozpoczęła realizację projektu już w zeszłym roku. Od czasu podpisania umowy miały miejsce przede wszystkim prace projektowe, które obejmowały m.in. kwestie wyglądu wnętrza oraz dopasowanie poszczególnych rozwiązań technicznych. Powstał również 18-metrowy prototyp, który w formacie jeden do jeden odzwierciedla realny wygląd pojazdów, które wyjadą na ulice Oslo – dzięki temu możliwe będzie przetestowanie poszczególnych rozwiązań oraz zweryfikowanie bezpieczeństwa maszyn jeszcze przed rozpoczęciem właściwej produkcji.
Sporveien / Creative Commons

Przede wszystkim przestronne

Jedną z największych zalet nowych tramwajów ma być przede wszystkich przestronność – będą dłuższe niż dotychczasowe maszyny, a pojedynczy skład będzie mógł pomieścić aż 220 osób. Dodatkowo wzrośnie też łączna liczba tramwajów, które będą jeździć po stolicy – zamiast dotychczasowych 71, liczba pojazdów wyniesie docelowo 87. Bjørn Bjune, szef projektu w Sporveien Trikken, zapowiada, że po ukończeniu projektu tramwaje w Oslo będą w stanie przewieźć nawet 100 milionów pasażerów rocznie.
Creative Commons / Sporveien

Dostosowane do potrzeb

Kolejną zmianą będzie też dostosowanie tramwajów do potrzeb osób niepełnosprawnych i z utrudnionym poruszaniem się – wszystkie składy będą niskopodłogowe, dzięki czemu wsiadanie i wysiadanie będzie dużo łatwiejsze niż dotychczas. Bez problemów z korzystaniem z nowych tramwajów powinny poradzić sobie także osoby z wózkami dziecięcymi.

Dodatkowo mieszkańcy stolicy mogą liczyć też na dostęp do kontaktów USB oraz ekranów informacyjnych w każdym pojeździe.
Sporveien / Creative Commons
Sporveien / Creative Commons
0
0
0
0
0
Gość
Wyślij

Raport Norwegia

Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.

Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok