Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Nowoczesne i przestronne. Tak będą wyglądać nowe tramwaje w Oslo Transport i komunikacja
Maja Zych 17 lipca 2019
12:05

Nowoczesne i przestronne. Tak będą wyglądać nowe tramwaje w Oslo

Skomentuj
Nowe tramwaje będą dłuższe i będą mogły pomieścić nawet 220 pasażerów. Creative Commons / Sporveien
We wtorek 16 lipca firma Sporveien odpowiedzialna za zakup nowych tramwajów w stolicy Norwegii opublikowała pierwsze zdjęcia nowych maszyn, które już od przyszłej zimy będą wozić mieszkańców Oslo. Przestronne składy dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych zastąpią wszystkie dotychczasowe tramwaje.
87 nowych pojazdów ma być gotowych na przełomie 2020 i 2021 roku, a ich koszt szacowany jest na ponad 4 miliardy koron.
Reklama

Jest prototyp

Za produkcję tramwajów dla norweskiej stolicy odpowiedzialna jest hiszpańska firma CAF, która rozpoczęła realizację projektu już w zeszłym roku. Od czasu podpisania umowy miały miejsce przede wszystkim prace projektowe, które obejmowały m.in. kwestie wyglądu wnętrza oraz dopasowanie poszczególnych rozwiązań technicznych. Powstał również 18-metrowy prototyp, który w formacie jeden do jeden odzwierciedla realny wygląd pojazdów, które wyjadą na ulice Oslo – dzięki temu możliwe będzie przetestowanie poszczególnych rozwiązań oraz zweryfikowanie bezpieczeństwa maszyn jeszcze przed rozpoczęciem właściwej produkcji.
Sporveien / Creative Commons

Przede wszystkim przestronne

Jedną z największych zalet nowych tramwajów ma być przede wszystkich przestronność – będą dłuższe niż dotychczasowe maszyny, a pojedynczy skład będzie mógł pomieścić aż 220 osób. Dodatkowo wzrośnie też łączna liczba tramwajów, które będą jeździć po stolicy – zamiast dotychczasowych 71, liczba pojazdów wyniesie docelowo 87. Bjørn Bjune, szef projektu w Sporveien Trikken, zapowiada, że po ukończeniu projektu tramwaje w Oslo będą w stanie przewieźć nawet 100 milionów pasażerów rocznie.
Creative Commons / Sporveien

Dostosowane do potrzeb

Kolejną zmianą będzie też dostosowanie tramwajów do potrzeb osób niepełnosprawnych i z utrudnionym poruszaniem się – wszystkie składy będą niskopodłogowe, dzięki czemu wsiadanie i wysiadanie będzie dużo łatwiejsze niż dotychczas. Bez problemów z korzystaniem z nowych tramwajów powinny poradzić sobie także osoby z wózkami dziecięcymi.

Dodatkowo mieszkańcy stolicy mogą liczyć też na dostęp do kontaktów USB oraz ekranów informacyjnych w każdym pojeździe.
Sporveien / Creative Commons
Sporveien / Creative Commons
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych

Bliżej nas