Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

10
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Transport i komunikacja

Nowe tramwaje w drodze na stołeczne tory: wkrótce pierwsze testy

Monika Pianowska

25 września 2020 08:00

Udostępnij
na Facebooku
Nowe tramwaje w drodze na stołeczne tory: wkrótce pierwsze testy

Stare tramwaje w Oslo służyły od 25 lat. Wkrótce tabor zasilą modele SL18. Sporveien/ materiały prasowe/ do użytku redakcyjnego

Pierwszy tramwaj z nowej floty, która całkowicie zastąpi obecną, jest już w drodze do Oslo – pochwaliła się we wrześniowym komunikacie prasowym firma Sporveien, odpowiedzialna za transport szynowy w stolicy kraju fiordów. Testy rozpoczną się w przyszłym miesiącu.
Według informacji cytowanego w komunikacie burmistrza Oslo, Raymonda Johansena, miliardowa inwestycja zapewni miejsce dwukrotnie większej liczbie podróżnych niż ma to miejsce dzisiaj, nawet do 100 milionów pasażerów rocznie. Teraz po mieście kursują dwa rodzaje tramwajów o nazwach odnoszących się do dat wprowadzenia ich na stołeczne trakcje: SL95 i SL79.
INTRODUKSJON SL18
Ich miejsce zajmie 87 nowoczesnych egzemplarzy wyprodukowanych w Hiszpanii: cichych, ekologicznych, mieszczących 220 osób, z sześciorgiem drzwi, wyposażonych w gniazdka USB, bez schodków, a z miejscami na wózki inwalidzkie. Program modernizacji infrastruktury tramwajowej w Oslo, który koordynuje Sporveien, zakłada dodatkowo odnowę miejskich ulic i baz dla pojazdów.

Długa droga z Hiszpanii

Kontrakt ze spółką CAF podpisano w 2018 roku. Podróż pierwszego egzemplarza tramwaju z fabryki w północnej Hiszpanii do Oslo odbywa się statkiem do portu w Drammen, a stamtąd samochodem. W ciągu jesieni do stolicy kraju fiordów trafi jeszcze drugi z zamówionych nowych tramwajów.
Po przeszkoleniu personelu obydwa zostaną oddane do użytku pasażerów na jazdy próbne w przyszłym roku. Wymiana całego taboru zajmie natomiast około trzech lat. Dzięki niej do dyspozycji w Oslo będzie o 16 więcej pojazdów szynowych niż dziś.
Reklama
Gość
Wyślij


Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok