Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

7
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Transport i komunikacja

Norwegian stracił 95 proc. pasażerów. Jest jednak światełko w tunelu

Emil Bogumił

07 grudnia 2020 09:23

Udostępnij
na Facebooku
1
Norwegian stracił 95 proc. pasażerów. Jest jednak światełko w tunelu

Czy w najbliższe wakacje Norwegian powróci do normalnego funkcjonowania? Fot. Simon Wright, materiały prasowe Norwegian

Norweskie linie lotnicze Norwegian opublikowały raport dotyczący popularności przewoźnika w listopadzie. Z danych udostępnionych czwartego grudnia wynika, że liczba pasażerów porównywana z analogicznym okresem w 2019 roku spadła o 95 proc. Władze spółki przyznają jednak, że zauważyły też pierwszy pozytywny trend od momentu wybuchu pandemii.
Jak informuje Jacob Schram, prezes zarządu Norwegiana, podróżujący rozpoczęli rezerwować bilety na wakacyjne połączenia. Na pozytywne zmiany wpływ ma m.in. dostępność szczepionki, która w okresie letnim powinna być powszechnie stosowana w całej Europie. – Nasza letnia oferta trafiła już do sprzedaży. Widzimy pozytywne trendy. Ludzie myślą już o kolejnych wakacjach. Udały się również rezerwacje bożonarodzeniowe. Zorganizowaliśmy w tym celu dodatkowe 62 wyloty – komentuje Jacob Schram.

Kryzys Norwegiana wciąż trwa

Bez względu na pozytywne wieści, kryzys norweskich linii wciąż trwa. Spółka opublikowała raport za listopad 2020. Wynika z niego, że z usług przewoźnika skorzystało 124 481 pasażerów. To 95-procentowy spadek w porównaniu z analogicznym okresem przed rokiem. Firma obsługuje obecnie trasy krajowe. Wykorzystuje 6 ze 140 samolotów. W listopadzie obłożenie maszyn wyniosło 44,4 proc. Oznacza to, że w trakcie lotu kabiny były zapełnione w mniej niż połowie. W porównaniu z poprzednim rokiem, Norwegian zanotował w tym obszarze 39-procentowy spadek.

W czwartek, 3 grudnia, władze Norwegiana wdrożyły nowy plan kryzysowy. Zakłada pozyskanie 4 mld koron norweskich. Jeśli się powiedzie, proces restrukturyzacji zakończy się w lutym 2021. Pozwoli to na względy powrót firmy do normalności w najbliższym sezonie letnim.
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


adam_rudzki

07-12-2020 19:41

Niech pierwszy ujawni sie ten ktory zabukowal bilet bo ni ujaxw to nie wierze

Firmy ubezpieczeniowe nie pokrywaja straty biletu w razie bankrupctwa.

Jedynie co zamiast biletu to kupic akcje...takie samo ryzyko a w razie jak przetrwaja to niezly moze byc zarobek.

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok