Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

5
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Aktualności

Ciąg dalszy kryzysu skandynawskich linii lotniczych: SAS z rekordowym deficytem, Norwegian wyprzedaje akcje

Emil Bogumił

03 grudnia 2020 13:37

Udostępnij
na Facebooku
4
Ciąg dalszy kryzysu skandynawskich linii lotniczych: SAS z rekordowym deficytem, Norwegian wyprzedaje akcje

Norweski rząd nie chce przekazywać kolejnych środków na ratowanie branży. adobe stock/ licencja standardowa

SAS i Norwegian, podobnie jak inne linie lotnicze, zmagają się z olbrzymim kryzysem od początku pandemii koronawirusa. Narodowy norweski przewoźnik został zmuszony do kolejnej sprzedaży akcji. Z kolei SAS zmaga się z historycznie wysokim deficytem.
Scandinavian Airlines poinformowało trzeciego grudnia, że pod koniec października roczny przychód przedsiębiorstwa wyniósł 20,5 mld koron szwedzkich. To nieporównywalnie mniej niż rok wcześniej, kiedy wartość przekroczyła 46 mld SEK. Przed opodatkowaniem, zeszłoroczny zysk wynosił 794 mln koron. Obecnie SAS odnotowuje straty rzędu 10,2 mld SEK. To największy deficyt w historii przewoźnika. Prezes przedsiębiorstwa Rickard Gustafson poinformował, że ustabilizowania sytuacji finansowej spodziewa się dopiero w 2022 roku. Obecnie popyt na usługi SAS znowu zmniejszył się, ze względu na drugą falę pandemii.

Norwegian walczy o każdą koronę

Władze Norwegiana opracowały nowy plan kryzysowy. Linie złożyły w połowie listopada wniosek o postępowanie naprawcze przed irlandzkim sądem. Właśnie w tym państwie znajdują się aktywa spółki. Do kolejnych działań zmusiły rosnące zobowiązania wobec wierzycieli, które w listopadzie przekroczyły 65 mld NOK. Proces restrukturyzacyjny ma potrwać pięć miesięcy. W tym czasie zarząd zobowiązał się pozyskać 4 mld koron norweskich, sprzedając akcje spółki. Kolejnym etapem ma być zamiana długów na udziały giełdowe.

– Naszym celem jest stworzenie silnej finansowo i konkurencyjnej linii lotniczej. Doprowadzi to do reorganizacji finansowej, dostosowania wielkości floty do potrzeb i ulepszenia oferty dla naszych klientów [...] Systematycznie pracujemy nad planem, który uwzględni potrzeby interesariuszy, pracowników oraz udziałowców – mówi prezes zarządu Norwegian Jacob Schram.
Norwegian obsługuje obecnie trasy krajowe. Wykorzystuje 6 ze 140 samolotów.

Norwegian obsługuje obecnie trasy krajowe. Wykorzystuje 6 ze 140 samolotów. Źródło: wikimedia.org/ fot. Edward Russell/ CC BY 2.0

Jeśli proces powiedzie się, sądowa ochrona postępowania naprawczego zakończy się w 26 lutego 2021. Kolejne problemy mogą skutkować wstrzymaniem działalności nawet od pierwszych dni nowego roku. Będzie to szczególnie uciążliwe dla pracowników Norwegiana. Większość z nich wciąż przebywa na permitteringu.
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


boj fra oszlo

04-12-2020 18:32

grucha_brd napisał:
Jak można nabyć te akcje? Ktoś się orientuje?


Sławek S.

04-12-2020 18:20

Jak można nabyć te akcje? Ktoś się orientuje?

DK84

03-12-2020 20:57

A kto pajacu powiedział, że ja u nich tyram????

DK84

03-12-2020 19:01

A wizzair w najlepsze zawyżył ceny i zaciera ręce śmiejąc sie z tepych norasow...

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok